روش‌های استعدادیابی در کودکان (8)

می‌توانید از آزمون‌های روان‌شناسی موجود در اینترنت استفاده کنید. بسیاری از این آزمون‌ها برای کودکان خردسال طراحی نشده است. شاید بهتر باشد که در این مرحله بیش‌تر بر اساس مشاهدات خود پیش بروید. دق...

روش‌های استعدادیابی در کودکان (8)

در دنیای تعلیم و تربیت امروز به جای نسبت دادن صفت‌هایی از قبیل باهوش یا کندذهن به کودکان، یافته‌اند که هر کودک ترکیبی از هوش و استعداد‌ها را دارد. توانمندی‌های کودک شما منعکس‌کننده‌ی ویژگی منحصربه‌فرد اوست. برای شما به عنوان پدر، مادر، پرستار یا معلم، موضوع شناخت ذهن کودک بسیار مهم است و شناخت ذهن کودک به شما کمک می‌کند که بر اساس این شناخت بتوانید به راحتی درک کنید که دلیل آن‌ چیست که هنگامی که تقویت همه‌ی استعداد‌های کودک را در یک زمان انجام می‌دهید بعضی ویژگی‌ها را آشکارا در کودکتان کمرنگ‌تر از سایر استعداد‌ها و ویژگی‌ها می‌بینید.

مرحله‌ی چهارم: آزمون

می‌توانید از آزمون‌های روان‌شناسی موجود در اینترنت استفاده کنید. بسیاری از این آزمون‌ها برای کودکان خردسال طراحی نشده است. شاید بهتر باشد که در این مرحله بیش‌تر بر اساس مشاهدات خود پیش بروید. دقت داشته باشید که نظرات شخصی خود را هنگام پاسخ کودکتان به سؤالی که می‌کنید اعمال نکنید.

در مراکز روان‌شناسی آزمون‌های حرفه‌ای وجود دارد اما معمولاً مشاهدات دقیق شما برای دریافت اطلاعات سودمند کفایت می‌کند؛ اما اگر کودک شما به ویژگی دیگری نسبت به آن‌چه در او مشاهده کردید علاقه نشان دهد علت آن‌ چه می‌تواند باشد؟ اولاً باید هنگام مشاهده، نشانه‌های علاقه‌مندی بیش‌تر و وسیع‌تری را در کودکتان جستجو کنید، تفاوت‌ها را بیابید و محدودیت زیادی ایجاد نکنید؛ زیرا در چرخه‌ی رشد و در حین مراحل رشد و نمو و افزایش سن کودک در خانه، مدرسه و سایر محیط‌ها و اشخاص، علاقه‌مندی‌های کودک تغییر خواهد کرد.

منبع:www.WikiHow.com

 

 

  

Menu