روش‌های استعدادیابی در کودکان (3)

توانمندی نسبت به هر آن‌چه به زبان مربوط می‌شود مثل معانی کلمات، دستور زبان و کاربرد کلمات.

روش‌های استعدادیابی در کودکان (3)

 در دنیای تعلیم و تربیت امروز به جای نسبت دادن صفت‌هایی از قبیل باهوش یا کندذهن به کودکان، یافته‌اند که هر کودک ترکیبی از هوش و استعداد‌ها را دارد. توانمندی‌های کودک شما منعکس‌کننده‌ی ویژگی منحصربه‌فرد اوست. برای شما به عنوان پدر، مادر، پرستار یا معلم، موضوع شناخت ذهن کودک بسیار مهم است و شناخت ذهن کودک به شما کمک می‌کند که بر اساس این شناخت بتوانید به راحتی درک کنید که دلیل آن‌ چیست که هنگامی که تقویت همه‌ی استعداد‌های کودک را در یک زمان انجام می‌دهید بعضی ویژگی‌ها را آشکارا در کودکتان کمرنگ‌تر از سایر استعداد‌ها و ویژگی‌ها می‌بینید.

 نظریه‌ی گاردنر (2)

1) هوش زبانی (کلامی)

توانمندی نسبت به هر آن‌چه به زبان مربوط می‌شود مثل معانی کلمات، دستور زبان و کاربرد کلمات.

2) هوش فضایی

توانایی تفکر در تصاویر و اشکال، درک بالای دنیای بصری با دقتی بالا و توانایی از نو خلق کردن یک اثر، تغییر و دستکاری اجسام چه در ذهن یا در عمل و توسط ابزار‌های گرافیکی از جمله کاغذ و... از ویژگی‌های داشتن این نوع هوش است. این نوع هوش در هنرمندان، معماران، طراحان و مجسمه‌سازان به وفور یافت می‌شود.

منبع: www.WikiHow.com

Menu