روش‌های استعدادیابی در کودکان (2)

مرحله‌ی اول: نظریه‌ی هوش چندگانه را در نظر بگیرید.

روش‌های استعدادیابی در کودکان (2)

در دنیای تعلیم و تربیت امروز به جای نسبت دادن صفت‌هایی از قبیل باهوش یا کندذهن به کودکان، یافته‌اند که هر کودک ترکیبی از هوش و استعداد‌ها را دارد. توانمندی‌های کودک شما منعکس‌کننده‌ی ویژگی منحصربه‌فرد اوست. برای شما به عنوان پدر، مادر، پرستار یا معلم، موضوع شناخت ذهن کودک بسیار مهم است و شناخت ذهن کودک به شما کمک می‌کند که بر اساس این شناخت بتوانید به راحتی درک کنید که دلیل آن‌ چیست که هنگامی که تقویت همه‌ی استعداد‌های کودک را در یک زمان انجام می‌دهید بعضی ویژگی‌ها را آشکارا در کودکتان کمرنگ‌تر از سایر استعداد‌ها و ویژگی‌ها می‌بینید. 

نظریه‌ی گاردنر (1)

مرحله‌ی اول: نظریه‌ی هوش چندگانه را در نظر بگیرید.

اوایل سال 1980 گاردنر با انتشار کتاب تئوری هوش چندگانه، تحول بزرگی در دنیای آموزش ایجاد کرد. او ابتدا در نظریه‌ی خود 7 هوش را معرفی کرد و بعد هوش هشتم را نیز به نظریه‌اش افزود. گاردنر معتقد است که هوش هر شخص با کسب تجربه و بیان استعدادش در زمینه‌های مختلف متغیر است. او مناطقی را در مغز معرفی کرده است که تغییر توانمندی‌ها و هوش افراد و عکس‌العملشان را به آن‌چه به آن علاقه دارند نشان می‌دهد.

در بخش بعد به معرفی هوش که گاردنر در نظریه‌ی هوش‌های چندگانه به آن اشاره می‌کند می‌پردازیم.

منبع:www.WikiHow.com

 

 

 

Menu