نکات مهم درباره‌ی آزمون 11 بهمن (رشته‌ی تجربی)

تجزیه و تحلیل یکی از فرایندهای شناختی بنجامین بلوم به شمار می‌رود که در شناخت برنامه و ادامه‌ی راه شما کمک فراوانی برای برنامه‌‌سازی خواهد کرد. در این مقاله مطالب مهم و کلیدی برنامه‌ی آزمون 11 ب...

نکات مهم درباره‌ی آزمون 11 بهمن (رشته‌ی تجربی)

تجزیه و تحلیل یکی از فرایندهای شناختی بنجامین بلوم به شمار می‌رود که در شناخت برنامه و ادامه‌ی راه شما کمک فراوانی برای برنامه‌‌سازی خواهد کرد. در این مقاله مطالب مهم و کلیدی برنامه‌ی آزمون 11 بهمن‌ماه را ذکر کرده‌ایم.

1.    ریاضیات

مباحث هندسه‌ی 1، بازه، معادله، نامعادله، مثلثات از ریاضی پایه مطرح شده است که در چند سال اخیر 7 سؤال از 30 سؤال کنکور را به خود اختصاص داده است.

2.    زیست‌شناسی

فصل‌های ایمنی بدن، دستگاه عصبی، هورمون و ماده‌ی درون‌ریز، ماده‌ی ژنتیک، کروموزوم و میتوز، میوز و تولیدمثل جنسی، ژنتیک و خاستگاه آن، تولیدمثل گیاهان، رشد و نمو جانوران مطرح شده است که 15 سؤال کنکور را در چند سال اخیر به خود اختصاص داده است.

3.    فیزیک پایه

الکتریسته‌ی ساکن، جریان الکتریکی، مغناطیس و القا از سال سوم مطرح شده است که در چند سال اخیر 6 سؤال از 30 سؤال کنکور را به خود اختصاص داده است.

نور و بازتاب نور و شکست نور، کار و انرژی، ویژگی‌های ماده، گرما و قانون گازها از سال اول و دوم مطرح شده است که در چند سال اخیر 8 سؤال از 30 سؤال کنکور را به خود اختصاص داده است.

4.    شیمی پایه

 مباحث ساختار اتم، خواص تناوبی، ترکیب‌های یونی، ترکیب‌های کووالانسی، کربن و ترکیب‌های آلی از سال دوم مطرح شده است که در چند سال اخیر 11 سؤال از 35 سؤال کنکور را به خود اختصاص داده است.

مباحث واکنش‌های شیمیایی و استوکیومتری، ترمودینامیک و محلول‌ها از سال سوم مطرح شده است که در چند سال اخیر 12 سؤال از 35 سؤال کنکور را به خود اختصاص داده است.

Menu