گفتگو باباران صبور باقر باشگاه پانصدتایی یازدهم تجربی از کمالشهر

از سایت کانون قسمت مصاحبه‌ها را همیشه بازدید میکنم تا از تجربه‌های موفق دیگران استفاده کنم و تا حد امکان اجرا کنم و بتوانم نتیجه مطلوب را بگیرم.

گفتگو باباران صبور باقر باشگاه پانصدتایی یازدهم تجربی از کمالشهر

نام و نام خانوادگی : باران صبور باقرزاده

پایه : یازدهم تجربی

نام شهر و استان : کمالشهر -البرز

شغل و تحصیلات مادر : حسابدار –لیسانس حسابداری

شغل و تحصیلات پدر : کارمند –لیسانس کشاورزی

میانگین تراز : ۵۴۳۶

معدل  :۱۹.۲۱

سال‌های حضور در کانون : ۳ سال

چند آزمون شرکت کرده است : ۶۱

 

مصاحبه‌گر : خدیجه انصاری

 

 

  1. هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

رقابت در آزمون برای شناختن خودم نسبت به بقیه و اینکه چه کاری بهتر است انجام دهم تا پیشرفت کنم وهمچنین سبب شد تا یک برنامه ی منظم برای مطالعه و سوال و پاسخ مستمرداشته باشم.


  1. شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

تحلیل بعد هر آزمون و بررسی نقاط قوت و ضعف و رفع اشکال مطالب خوانده شده و همچنین شرکت در ازمون هدف گذاری و مشابه پارسال  که نزدیک ترین سوالات به آزمون اصلی هستند و  تکمیل کننده مطالب خوانده شده در بازه ی زمانی  دو هفته ای باعث کاهش خطا من در  آزمون ها شد.


  1. برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

بررسی ازمون های قبلی و شرکت در ازمون مشابه پارسال برای اینکه تشخیص دهم چقدر از مطالب پایه یادم هست و شروع مطالعه مستمر برای مهر به بعد و مطالعه مطالب پایه با توجه به برنامه آزمون  ها بسیار مفید هستند.


  1. آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله. کتاب تابستان و برنامه راهبردی  باعث افزایش تراز و درصد م شدوهمچنین برای سال تحصیلی جدید نسبت به دانش آموزان آمادگی بیشتری در کلاس داشتم و نقاط ضعفم نسبت به همکلاسی هایم خیلی  کمتربود و مطالب را بهتر درک می کردم.


  1. شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

مطالعه مستمر و حداقل مطالعه یک درس از نگاه به آینده باعث آمادگی بیشتر سر کلاس درس شد و باعث شد یادگیری کامل تری داشته باشم و بتوانم مطالب را تا حدزیادی با پایه قبل ترکیب کنم وبه دروسی که در دهم کم توجهی کردم مطالعه جدی داشتم و به صورت جدی ازمون هارا شرکت می کنم و پیشرفت خوبی درحال حاضر دارم.


  1. دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

شناخت بیشتر خودم ومقایسه سطح مطالعه خودم  در بازه ی زمانی دو هفته که آیا مطالعه ی مناسبی داشتم یا نه که در آزمون اصلی دچار ضعف نباشم و آزمون های هدیه باعث می شد که سوالات وتست های بیشتری تمرین کنم و آمادگی ام در آزمون اصلی بیشترشود و این آزمون هارابه صورت جدی شرکت می کنم.


  1. از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

طبیعتا سختی های خودش را داردولی وقتی نتیجه ی تلاشم رامی بینم و مقایسه می کنم با زمان های گذشته خستگی ها تمام می شودو انگیزه برای ادامه بیشتر می شودو برای آزمایش  و دیدن نتیجه کار خودم ذوق دارم .


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

اگر به برنامه راهبردی نمی رسیدم باعث نمی شد که آزمون را شرکت نکنم بلکه ترجیح می دادم همان مطالبی را که خواندم آزمون بدهم و مشخص کنم که کیفیت مطالب خوانده شده چطور بوده و برای مباحثی ک نرسیدم اشتباه کجا بوده و با برنامه ریزی که  انجام می دادم باعث می شد مطالب نخوانده باقی نماند و تکرار این روند باعث پیشرفت تراز شد.


  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

بخاطر مطالعه مستمر و پیوستگی به برنامه در امتحانا ت نتیجه ی خوبی کسب کردم و برای زمان های مهم مثل امتحانات نهایی به مشکلی برنخوردم و هیچگونه استرسی برای امتحانات نداشتم و همین عدم استرس باعث پیشرفتم شد.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله،برنامه ی راهبردی مثل یک مشاوره هست که با پیوستگی  به برنامه می شود نتیجه ی خوبی گرفت و برای رسیدن به برنامه تو بازه های دو هفته در هفته ی اول مطالب کامل خوانده می شد و تکمیل می شد وتعدادی تست آموزشی زده می شدودر هفته ی دوم تعداد تست بیشتر در  سطح بالاتر زده می شد.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقطعه قوتم درس زیست است  که این درس  را هرروز حتی اگر مطالب کم باشد هم می خوانم و تست های متنوعی می زنم .از پلکان،ازمون های گذشته سال دهم و یازدهم کانون استفاده می کنم و سعی در ترکیب مطالب دارم .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دارم و به طور کامل تکمیل می کنم چون به کارم نظم می دهدوباعث بررسی سطح مطالعه و ساعت مطالعه می شود و بیشتر برای من میزان تلاشم مهم بود.


  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از ازمون یکبار ازمون رادر منزل حل می کنم و چک می کنم اگر سوالی سر آزمون اشتباه می زدم ولی و در منزل  درست حل می کردم چندبار تو روز های مختلف حل می کنم ولی اگر غلط بود رفع اشکال می کنم و تستهای مشابه می زنم و اگر نزده داشته باشم ابتدا دلیلش را پیدا می کنم بعد تستهای بیشتری از آن مبحث کار می کنم.


  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

آزمون هایی که نا امید وخسته می شدم به من امید می دادند و سعی در بهتر شدن شرایط برای پیشرفت من داشتند.


  1. برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

مطالعه پایه و حداقل پیش خوانی دوازدهم در دروس فیزیک و زیست و مطالب شیمی و ریاضی و زیست دو پایه دهم و یازدهم را با هم ترکیبی بخوانم


در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

  1. نگاه به گذشته چون جنبه ی مروری داردو میزان به یاد ماندن مطالب را مورد بررسی قرار می دهدو در درس زیست و فیزیک نگاه به آینده را امتحان می دهم.. 

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله استفاده می کنم  هر روز وارد سایت می شوم و قسمت مصاحبه و مطالب درسی را استفاده می کنم و در ایام امتحانات ازسوالات امتحانی  استفاده می کردم. 

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت مصاحبه ها  تا از تجربه های  موفق دیگران استفاده کنم و تا حد امکان اجرا کنم و بتوانم نتیجه مطلوب را بگیرم.

 

 

 


Menu