گفتگو با نگار فلاح از مقطع هشتم تا قبولی در تیزهوشان

شرکت کردن در ازمون نظم حاکم بر درس خواندن را برقرار میکند

گفتگو با  نگار فلاح از مقطع هشتم تا قبولی در تیزهوشان

نام و نام خانوادگی :نگار فلاح

پایه :دهم تجربی

نام شهر و استان :استان اصفهان 

شغل و تحصیلات مادر : فرهنگی،فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر:کارمند،لیسانس

میانگین تراز :6200

معدل :20

سه سال هست که عضو کانون هستند (هشتم-نهم-دهم) و تا اکنون در 65 ازمون حضور پیوسته داشته اند


مصاحبه‌گر : مریم یزدانی


 هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

شرکت کردن در ازمون نظم حاکم بر درس خواندن را برقرار میکند. حتی وقت هایی که می‌دانستم که امادگی کامل برای شرکت در ازمون را ندارم و حتی ممکن است میانگین ترازم را پایین بیاورد شرکت میکردم و تکنیک های تست زنی تمرین میکردم.

 

 ‌شما علاوه بر قبولی در تیزهوشان عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هم هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 آزمون ها من را مدام با نمونه و تیپ سوالات آشنا میکند و مدیریت تست زدن و استفاده ی درست از وقت را در من افزایش میدهد همین علت سبب پیشرفت در میانگین تراز میشود.

 

برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

از آنجایی که تجربه نشان داده کسانی موفق‌تر هستند که در زمانی که دیگران  به درس خواندن فکر نمی‌کنند، درس بخوانند. یکی از این زمان‌ها، تعطیلات تابستان است.من   استفاده بسیاری از این زمان میبرم.در تابستان  مباحث مهم دروس اصلی را بار دیگر مرور و تقویت میکنم و سپس مباحث مرتبط پایه ی نهم و دهم را پیش خوانی و دوره می کنم.

  

شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

شرکت در این آزمون ها و زدن تست های مختلف از مباحث و دروس به من کمک کرد تا ازمطالب مهم و پرتکرار مطلع شوم و نکات بالار از سطح کتاب را یادداشت و استفاده نمایم. 

   

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

آزمون های هدیه در تقویت و حل  بیشتر تیپ سوالات مباحث آزمون  بهه ما کمک میکند و آزمون هدف گذاری سبب آشنایی با سوالات آزمون اصلی و آمادگی بیشتر برای آزمون می‌شود. آزمون های هدف گذاری کمک میکند هفته‌ی اول یادگیری‌های ناقص خود را شناسایی کرده و برای هفته‌ی دوم برنامه‌ریزی کنیم ،مباحث هر درس را برای مطالعه و برنامه‌ریزی اولویت‌بندی کنید و برای کمتر کردن نقاط ضعف خودمان برنامه ریزی کنیم.

 

از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خسته شدن در راه هدف منطقی است اما  با فکر کردن به نتیجه و آینده ی روشن ،آن خستگی را از بین میبرد و نیرو وقدرتی چند برابر میدهد و با شرکت نکردن در ازمون جدول بودجه بندی مباحث برهم میخورد و آشتگی در درسخواندنم به وجود می امد برای همین هیچ وقت اجازه ی غیبت کردن را به خودم ندادم. حتی وقت هایی که خسته بودم و و یا به بودجه بعضی از دروس ازمون نرسیده بودم و ممکن بود ترازم را پایین بیاید هم شرکت میکردم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون ها من را مدام با نمونه و تیپ سوالات آشنا میکند و مدیریت تست زدن و استفاده ی درست از وقت را در من افزایش میدهد همین علت سبب پیشرفت در میانگین تراز میشود.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

  بله مباحث را روزانه مطالعه میکنم و فردای آن روز تست مبحث را میزنم و در مواردی را هم که در کلاس تدریس نشده است را پیشخوانی می‌کنم.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟

 روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟مطالعات ،علوم و ریاضی درس‌های نقطه قوت من است برای هر درس خلاصه نویسی یادداشت برداری حاشيه نويسي و... به من کمک میکند. برای مثال در درس علوم  قسمت زیست روش حاشی نویسی در کنار شکل ها و زیر نویس ها نکات ریز در یادم میماند.

 

10دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله من از دفتر برنامه ریزی استفاده میکنم.  این ابزار به من کمک میکند تا بر ساعات مطالعه و حل تمرین در هر روز و هفته اگاه شوم و به خود پیشرفت دهم و با برنامه درس بخوانم.انگیزه بسیار پیدا کنم و نقاط ضعف و قوت تگی را شناسایی و برطرف بکنم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در تحلیل آزمون ابتدا همه سوالات را کامل مجدد حل می‌کنم و نکات کلیدی و سوالاتی که فرمول و نکات آن را فراموش کردم یادداشت می‌کنم و سوالات ساده ای که در زمون پاسخ نداده ام را در دفتر  نوشته و انها را برای سومین مرتبه حل میکنم.

 

 برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

از آنجایی که تجربه نشان داده کسانی موفق‌تر هستند که در زمانی که دیگران به درس خواندن فکر نمی‌کنند، درس بخوانند. یکی از این زمان‌ها، تعطیلات تابستان است.من استفاده بسیاری از این زمان می برم.در تابستان  مباحث مهم دروس اصلی را بار دیگر مرور و تقویت میکنم و سپس مباحث مرتبط پایه ی نهم و دهم را پیش خوانی و دوره می کنم.

 

 در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟ 

نگاه به آینده زیرا همواره نگاه به آینده جایگاه خاص­تری نسبت به گذشته دارد، چرا که با پیش­خوانی درس‌های سال تحصیلی جدید، اضطراب ناشی از تغییر پایه از بین می­رود و با حضور ذهن و آمادگی بیش‌تری به استقبال سال تحصیلی جدید خواهیم رفت.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد ؟  

بله از سایت کانون در بیشتر مواقع استفاده میکنم. قسمت بازبینی کارنامه و همچنین سوالات برای آمادگی بیشتر در امتحان،البته با خواندن مصاحبه نفرات برتر و.. نیز الگو و انگیزه میگیرم.

Menu