گفت و گو با محمدحسن حیدری؛ قبولی مدرسه نمونه دولتی از اصفهان

چون به نظ من آزمون یک کلاس درس است، من نکات آموزشی که از دروس به وسیله آزمون‌ها آموختم با مطالعه کتاب بدست نیاوردم و شرکت در آزمون باعث شد من تلاشم را بیشتر کنم.

گفت و گو با محمدحسن حیدری؛ قبولی مدرسه نمونه دولتی از اصفهان

نام و نام خانوادگی: محمدحسن حیدری

مقطع و رشته : دهم تجربی

نام شهر و استان : اصفهان

میانگین تراز : 5500

سال‌های حضور در کانون : نهم و دهم

چند آزمون شرکت کرده است : 24 آزمون تاکنون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار، دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم

 


مصاحبه‌گر :  زهرا دسترنج

 

 


  1. چرا با اینکه در آزمون ورودی مدارس قبول شدید و به مدرسه‌ی نمونه دولتی رفتید، پیوستگی‌ خود را به آزمون‌ها حفظ کردید؟

چون به نظر من آزمون یک کلاس درس است، من نکات آموزشی که از دروس به وسیله آزمون ها آموختم با مطالعه کتاب بدست نیاوردم و شرکت در آزمون باعث شد من تلاشم را بیشتر کنم.


  1. نقاط قوت برنامه راهبردی از نظر شما چیست؟

برنامه آزمون های کانون با توجه به برنامه ی منظمی که دارد، حتی لگر در بعضی از مواقع جلوتر از مدرسه باشد، باعصث می شود دانش آموز مطالب را پیش خوانی کند و خود این مسلئه موجب می شود دانش آموز سر کلاس مطالب را بهتر متوجه شود.

 

 از چه زمانی برای قبولی در مدارس نمونه دولتی جدی شدید؟

از آبان سال گذشته این مسئله در ذهن من بود و آزمون ها شرکت کردم اما از بهمن نگاه ویژه ای بر تست حل کردن پیدا کردم.


  1. فکر می‌کنید مهم‌ترین دلیل موفقیت شما در آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی، چیست؟

مهم ترین دلیل موفقیت من  در آزمون ورودی مدارس استمرار در تست حل کردن و نوشتن نکات مهم مطالب درسی بود.


  1. جلسه آزمون ورودی مدارس چگونه گذشت؟

به دلیل شرکت در آزمون های کانون قلم چی فضای آزمون برای من بسیار عادی بود و من کاملا تئانستم با ان فضا ارتباط برقرار کنم و استرسی نداشته باشم، و به جهت مهارت تست زنی که پیدا کرده بودم آزمون را با اعتماد به نفس شرکت کردم.


  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

درس هایی را که ضعیف تر بودم را تست و تمرین بیشتر حل کردم، کتاب ها را ازاول دوره کردم، سوالات دفترچه آزمون های گذشته را مجدد بررسی کردم.


  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

ابتدا همه دروس ، عمومی و اختصاصی ابتدا کتاب را مطالعه کردم و سپس مطابق مباحث آزمون تست حل کردم.

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله من در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کنم، فایده این آزمون ها برای من این بود که به انواع سوالات آشنا می شوم، و نقاط ضعف و قوتم را شناسایی می کنم و نقاط ضعفم را رفع می کنم.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

 شرکت در آزمون سبب می شد که دوره مفیدی از کتاب داشته باشم، و طبق نمودار پیشرفت درسی کارنامه آزمون ها من وضعیت درسی خودم را در مدرسه بهبود می بخشیدم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی دارم، تکمیل این دفتر به من کمک می کند که نظم در مطالعه دروس و تعداد حل تست و تمرین خودم داشته باشم.


  1. روش شما برای تحلیل آزمون چگونه است؟

روش من برای تحلیل آزمون به این صورت است که سعی می کنم، سوالاتی را که ابتدا فکر می کردم بلد هستم و اشتباه پاسخ دادم را بررسی می کنم و سپس سوالات نزده را بررسی می کنم، نکات را می نوسیم و دوره می کنم.


  1. دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

من در رشته ورزشی تکواندو مهارت دارم، و در مسابقات استانی مقم اول را کسب کردم.

 

  1. دستاورد شما از آزمون های دوران طلایی نوروز چه بود؟

چون آزمون های نوروز دوره نیم سال اول است و این به من انگیزه می دهد که نیم سال آول را به خوبی دوره کنم.

 

  1. برنامه شما بعد از آزمون های دوران طلایی نوروز تا آزمون ورودی مدارس نمونه دولتی به چه صورت بود؟

چون در عید به قدر کافی مطالعه را انجام داده بودم بیشتر برای حل تست و حل تمرین تشریحی برای امتحانات پایان سال برنامه ریزی کرده بودم و پیش می رفتم.


  1. میانگین در روز چند ساعت درس می خواندید؟ چند ساعت تشریحی و چند ساعت تستی کار می کردید؟

میانگین در روز بین 3 الی 6 ساعت درس می خواندم، و تقسیم ساعت هم به این صورت بود که یک ساعت تست و یک ساعت تشریحی کار می کردم .

 

  1. از چه منابع کانونی برای آمادگی در آزمون ورودی مدارس استفاده کردید؟

از کتاب های آبی و سه سطحی دروس ریاضی و علوم استفاده می کردم و همچنین برای امتحانات پایان سال از کتاب های پرتکرار استفاده می کردم.

 


Menu