گفت و گو با ترنم محمودیان؛دانش آموز باشگاه 500 تایی ها

برای اینکه بتوانم تعداد سوالات صحیح را افزایش بدهم تعداد تست‌های زیادی می‌زدم و بعد از هربار درس خواندن حتما مرور کردن را در برنامه خود جای می‌دادم.

گفت و گو با ترنم محمودیان؛دانش آموز باشگاه 500 تایی ها

نام و نام خانوادگی: ترنم محمودیان

پایه: دهم تجربی

نام شهر و استان: کرج-البرز

شغل و تحصیلات مادر: مهندسی کامپیوتر-مهندس

شغل و تحصیلات پدر:مهندسی برق-کارشناس انرژی

میانگین تراز: 5600

معدل: 19/50

سال‌های حضور در کانون: 4 سال(ششم،هفتم؛هشتم،نهم،دهم)

چند آزمون شرکت کرده است: حدود 155 آزمون

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی

 

 

  1. 1-هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

در آزمون ها شرکت می کردم تا بتوانم خودم را محک بزنم و بتوانم نقاط ضعفم را برطرف کنم.


  1. 2-شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

برای اینکه بتوانم تعداد سوالات صحیح را افزایش بدهم تعداد تست های زیادی می زدم و بعد از هربار درس خواندن حتما مرور کردن را در برنامه خود جای می دادم.


  1. 3-برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

ابتدا قصد دارم درس های پایه یازدهم را پیش خوانی کنم و تست های دروس دهم را بزنم تا برای آزمون ها آماده بشوم و این پایه را جمع بندی کنم.


  1. 4-آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله-با استفاده از منابعی که در تابستان گذشته داشتم توانستم به صورت منظم در آزمون ها شرکت کنم و برنامه دقیقی داشتم که متوجه می شدم برای هر آزمون باید چقدر درس بخوانم و اگر از برنامه عقب می ماندم خودم خودخوانی می کردم و اگر برنامه با مدرسه هماهنگ بود بعد از مراحل مطالعه حتما مرور می کردم.


  1. 5-شرکت در آزمون‌های تابستان چه تاثیری در روند تحصیلی شمادر طول سال تحصیلی داشت؟

با شرکت در آزمون های تابستان توانستم با سوالات آشنا بشوم و زمانی که مدرسه آغاز شد با درس ها مشکلی نداشته باشم و هنگامی که معلم ها تدریس می کردند اگر نکته ای بود بهتر متوجه می شدم.


  1. 6-دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

با شرکت در آزمون های هدیه مطالب را مرور می کردم و برای ترم دوم آماده تر می شدم و با کمک این آزمون توانستم زودتر به درس های ترم دوم برسم و بعد از عید که به مدرسه رفتم چون در دوران طلایی نوروز با آزمون ها پیش رفته بودم بسیار تسلط روی مطالب داشتم و آماده بودم.

هنگامی که در آزمون هدفگذاری شرکت می کردم می توانستم مطالبی که در هفته اول خوانده بودم را آزمون بدهم و خود را بسنجم و ایراد های هفته اول را در زمان باقی مانده برطرف کنم.

آزمون مشابه پارسال مثل اسمی که دارد  بسیار سوالات نزدیک به آزمون اصلی دارد و کمک می کند با شناخت طرح و تیپ سوالات آزمون آشنا بشوم.


  1. 7-از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر-با شرکت در آزمون ها توانستم پیشرفت تراز داشته باشم و در درس هایم پیشرفت کنم و در آزمون های متعدد جزء نفرات برتر باشم.


  1. 8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

داشتن پیوستگی و شرکت در همه آزمون ها باعث می شد مطالب برایم تثبیت شوند و توضیحاتی که در مدرسه داده می شد هنگامی که هر دو هفته سرجلسه می آمدم سبب می شد تسلط کاملی روی سوالات داشته باشم.


  1. 9-شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

هنگامی که کارنامه ترم اول را دریافت کردم نمرات مستمرم 20 بود و من فکر می کنم شرکت در آزمون ها دلیل اصلی این موضوع بود و معدلم که 19 شد انگیزه گرفتم و تلاش بیشتری برای آمادگی ام کردم.


  1. 10-مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله-اگر برنامه راهبردی آزمون با برنامه مدرسه هماهنگ بود ابتدا مطالب را مرور م یکردم چون در مدرسه تدریس شده بود سپس تیت می زدم و در زمان هایی که این دو برنامه با هم مطابقت نداشتند تلاش می کردم خودم را به مطالبی که در آزمون می آید برسم و در مرحله بعد تست می زدم.


  1. 11-نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

ریاضی-ابتدا نکات کتاب درسی را می خواندم سپس جزوه ای که معلم سرکلاس تدریس می کرد را می خواندم سپس نمونه سوالات تشریحی را حل می کردم و تست می زدم.

زیست-ابتدا مثل همیشه کتاب درسی را مطالعه می کردم و نمونه سوال تشریحی و تست می زدم و زمانی که معلم جزوه ای می دادند نکات آن جزوه را داخل کتاب درسی یادداشت می کردم.


  1. 12-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله-ولی متاسفانه فقط بعضی اوقات از آن استفاده می کردم ولی در همان مدت کوتاه هم برایم دفتر خوبی بود و از جدول هایی که داشت برای هر هفته کمک می گرفتم که چقدر درس خوانده ام و چقدر باید بخوانم.


  1. 13-تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

ابتدا سوالات غلط و نزده را از روی پاسخنامه بررسی می کردم و اگر راه حلی بود که متوجه نمی شدم مشابه به آن سوال را حل می کردم تا ایرادم برطرف شود و حتما سوالات درستی که شک داشتم را هم تحلیل می کردم. 


  1. 14-نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده ام از لحاظ مادی و معنوی من را حمایت می کنند و به من روحیه می دهند و از پدر و مادرم بسیار متشکرم.


  1. 15-آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله-از بخش نمونه سوالات در دوران امتحانات استفاده کردم و با حل کردن سوالات توانستم سوالات پرتکرار را بیشتر بشناسم و برای خود یک هدفگذاری داشتم که برای مثال یک سوال از این امتحانی که من پاسخ می دهم در امتحانات مدرسه می آید.

 

  1. 16-تصمیمات شما برای نیم سال دوم چه بود؟

من بعد از امتحانات دی ماه سعی کردم دروس نیم سال دوم را سریع تر بخوانم و نمونه سوالات تشریحی بیشتری حل کنم تا برای امتحانات نهایی خرداد ماه خودم را آماده کنم.

 

 

 

 

Menu