گفت و گو با علیرضا سلطانیان؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی

اگر در یک آزمون شرکت می‌کردم و در یکی شرکت نمی‌کردم نمی‌توانستم بفهمم چقدر رشد کرده ام و تنها با پیوستگی می‌توان فهمید که چقدر نسبت به هفته قبل پسرفت یا پیشرفت داشت.

گفت و گو با علیرضا سلطانیان؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی

نام و نام خانوادگی: علیرضا سلطانیان

پایه: ششم ابتدایی

نام شهر و استان: کرج-البرز

میانگین تراز: 6500

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 3 سال(چهارم،پنجم،ششم)-120 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: معلم-لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: معلم-لیسانس

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی

 

  1. 1-دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

وقتی هر دو هفته در آزمون ها شرکت می کردم می توانستم خودم را بسنجم و بدانم به اندازه ای که درس خواندم درست پاسخ داده ام یا نه و نقاط ضعف و قوتم را شناسایی کنم که این روند خیلی به من کمک می کرد و سعی می کردم همین راه را ادامه بدهم و درصد هایم را خوب نگه دارم تا مورد رضایت باشد.


  1. 2-دلیل پیوستگی شما با آزمون‌های کانون چه بود؟

اگر در یک آزمون شرکت می کردم و در یکی شرکت نمی کردم نمی توانستم بفهمم چقدر رشد کرده ام و تنها با پیوستگی می توان فهمید که چقدر نسبت به هفته قبل پسرفت یا پیشرفت داشت.

 

  1. 3-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کردید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

کارنامه اصلی-از پاسخبرگی در سایت بود استفاده می کردم و سوالات اشتباه را می دیدم و تحلیل می کردم و با استفاده از این کارنامه می توانستم خودم را با آزمون قبلی مقایسه کنم و متوجه بشوم در هر آزمون در کدام سوالات اشکال دارم که کار کنم تا آماده تر بشوم.


  1. 4-کدام درس ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس ها چگونه بود؟

من توانم را برای تمام دروس می گذارم ولی در درس ریاضی و علوم بهتر عمل می کنم.

ریاضی-ابتدا نگاهی به کتاب می کردم که ببینم درس درمورد چی است و ازش سوال حل می کردم و اگر اشکالی داشتم در هر زیر مجموعه سوال بیشتری حل می کردم و بعد از تمام شدن هر فصل یک آزمون از کل فصل از خودم می گرفتم و هر چند یکبار دوره می کردم.

علوم-درس علوم بیشتر مفهومی است اگر مبحثی بود که متوجه نمی شدم فیلم آموزشی می دیدم سپس سعی می کردم درس را به صورت حفظی برای خودم توضیح بدهم و نکات را چندین بار تکرار می کردم تا حفظ بشوم و بعد از یک مدت مرور می کردم و در مورد تست زنی،به صورت درس به درس تست می زدم تا تسلط بیشتری روی درس پیدا کنم. 

 گفت و گو با علیرضا سلطانیان؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی

  1. 5-آیا علاوه بر آزمون اصلی، در آزمون‌های هدیه، هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت کرده‌اید؟

بله-در آزمون های هدیه ای که بین آزمون های اصلی بود شرکت می کردم تا خودم را بین افرادی که تلاش می کردند و در آزمون ها شرکت می کردند محک بزنم تا ببینم می توانم مثل آزمون اصلی برخورد کنم، در آزمون هدفگذاری هم شرکت می کردم چون بین هر آزمون بود و متوجه می شدم میزان تفاوت درس هایم چقدر است و از آزمون قبل تا هفته اول چقدر تغییرات داشته ام و در کدام هفته روشم بهتر بوده است که برای آزمون بعدی استفاده کنم،آزمون مشابه پارسال هم که با توجه به اسمی که دارد همه می دانیم تقریبا مانند آزمون اصلی است و با حل سوالاتش می توانستم سوالات غلط را تحلیل کنم و آماده بشوم.

 

  1. 6-تحلیل آزمون را در چه روزی انجام می‌دادید؟ روش شما برای تحلیل آزمون چگونه بود؟

همیشه روز شنبه یا یکشنبه را برای تحلیل آزمون می گذاشتم،در مرحله اول سوالات غلط و نزده را پیدا می کردم و با استفاده از پاسخبرگ داخل سایت سوالات را حل می کردم و اگر باز هم به جواب غلط رسیدم از پاسخنامه کمک می گرفتم تا بفهمم روش حل درست چیست که سریع تر بتوانم به جواب دست پیدا کنم.

 

  1. 7-آیا کتاب خودآموزی داشتید؟ چگونه آن را تکمیل می‌کردید؟

بله-سوال و شماره سوالات غلط را به اضافه راه حل و پاسخ یادداششت می کردم و سوالات غلط و نزده را در بخش مربوط به خودشان می نوشتم.


  1. 8-اگر به بودجه‌بندی برنامه‌ی آزمون نمی‌رسیدید چگونه جبران می‌کردید؟

در آزمون بعد برای درس هایی که عملکرد خوبی نداشتم بیشتر کار می کردم تا آن کسری ای که داشتم جبران شود و به برنامه راهبردی نگاه می کردم اگر مثلا باید از صفحه 20 -40 می خواندم و برای آزمون بعد صفحه   40-60 بود فقط دوره و مرور می کردم و خیلی وقت نمی گذاشتم ولی اگر در آزمونی صفحه 20-40 بود و در آزمون بعدی 20-60 زمان بیشتری می گذاشتم و همه بخش هارا می خواندم.


  1. 9-در سال ششم روزی چند ساعت درس می‌خواندید؟ آیا در روزهای تعطیل بیشتر درس می‌خواندید؟ چقدر؟

4 تا 5 ساعت- اگر در روز های تعطیل برنامه خیلی خاصی نداشتم سعی م یکردم افزایش بدهم ولی اگر کار داشتم همان ساعت مطالعه روز های عادی را حفظ می کردم.برنامه من به این صورت بود که ابتدا درسنامه را می خواندم که حدود 20 دقیقه وقت می گذاشتم و 30 دقیقه تست می زدم تا نتیجه دلخواهم را بگیرم و اگر مورد رضایت نبود بیشتر تست می زدم سپس مبحث بعد را می خواندم.

 

  1. 10-از چه منابع و کتاب‌هایی برای آمادگی در آزمون تیزهوشان استفاده کردید؟

هر سال از کتاب های آبی و سه سطحی و سوالات پلکان استفاده می کنم.

سه سطحی-با حل سوالاتش می توانم سوالات آسان را حل کنم و مرحله به مرحله با سطح هایش پیش می رفتم که ببینم بیشتر در چه قسمتی کار کنم و سوالات دشوارتر همیشه برای من چالش برانگیز بود.

آبی-بیشتر از درسنامه این کتاب استفاده می کردم چون تست های سه سطحی را ترجیح می دادم.


  1. 11-درس استعداد تحلیلی را با چه روشی می‌خواندید؟  

ابتدا درسنامه هر مبحث را می خواندم و بعد از این که برایم تفهیم شد تست می زدم.


  1. 12-دفتر برنامه‌ریزی را تکمیل می‌کردید؟ دفتر برنامه‌ریزی چه کمکی به شما می‌کرد؟

بله-در هر روز ساعت مطالعه درسی که می خواندم و تعداد تست هایش را می نوشتم و یک قسمتی خیلی کوچک یادداشت می کردم که عملکردم خوب یا بد بوده است،این دفتر کمک کرد بدانم در هر روز چه کاری می کنم و در هر روز بهتر بشوم و میزان درس خواندنم متعادل شود. 


  1. 13-در ماه آخر روزانه چند تست می‌زدید و چگونه تست‌ها را تحلیل می‌کردید؟

بین 300 تا 400 تست-هر صد تستی که می زدم را بررسی می کردم و راه حل سوالات غلط و نزده را نگاه می کردم تا با راه حل خود مقایسه کنم.


  1. 14-آیا پدر و مادرتان در برنامه‌ریزی درسی به شما کمک می‌کنند؟ چگونه؟

بله-خانواده ام همیشه به من کمک می کنند و پشتم هستند.


  1. 15-دستاورد یا مهارت غیر درسی هم داشتید یا دارید؟

بله در زبان انگلیسی و شنا موفق هستم.


  1. 16-برنامه شما برای تابستان امسال چیست؟

سعی می کنم برای دروس جدید پایه هفتم وقت بگذارم و خودم را آماده کنم.


  1. 17-کدام بخش سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت نفرات برتر هر آزمون را نگاه می کردم که بدانم دانش آموزان دیگر نسبت به من چقدر بهتر عمل کردند.

Menu