گفتگو با حمیده سیفوری مادر نویدرضا و آوینا محجوب از گچساران

من از سالھای 79 تا 81 عضو کانون قلم چی گچساران بودم که در آن سال‌ها به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود.

گفتگو با حمیده سیفوری  مادر نویدرضا و آوینا محجوب  از گچساران

لطفا خودتان معرفی کنید ؟ از چه سالی عضو کانون بودید وچه نتیجه ای گرفتید؟

حمیده سیفوری  مادر دانش آموزان کانونی نوید رضا و آوینا محجوب از گچساران  که عضو  خانواده   بزرگ کانون قلم چی هستند .

من از سالھای 79 تا 81 عضو کانون قلم چی گچساران بودم که در آن سال ها به تازگی فعالیت خود را آغاز کرده بود.

خاطرم هست کار کانون گچساران  از سال 1378 توسط آقای مرادی با 54  عضو شروع شد و تا سال 1403  فعالیت ایشان منجر به موفقیت تعداد زیادی از بچه های  گچساران  در کنکور سراسری شده است. 

من توانستم سال 81  با قبولی در رشته شیمی کاربردی به تحصیل بپردازم ، و اکنون ھم در رشته مهندسی عمران مشغول به تحصیل هستم.


 گفتگو با حمیده سیفوری  مادر نویدرضا و آوینا محجوب  از گچساران

دلیل اینکه نوید رضا و آوینا را از دبستان در آزمون های کانون ثبت نام کردید چه بود؟

کانون قلم چی از دوم دبستان تا ورود به دانشگاه برنامه کامل و جامعی دارد که کاملا طبق برنامه ، دانش آموز در طی سال تحصیلی چندین بار تمام مطالب را مرور و تکرار می کند. 

نوید رضا و آوینا را هم سعی کردم از همان دبستان با کانون آشنا کنم. 

 

با توجه به شرکت  فرزندان  در آزمون ھای کانون به ھدف ھایی که می خواستید رسیدید؟

بله کانون قلم چی در بین تمام موسساتی که در زمینه درسی فعالیت دارند رتبه برتر از نظر کامل و جامع بودن برنامه را دارد ، نوید رضا هم از دبستان عضو کانون شد خوشبختانه توانست با برنامه ریزی کانون قلم چی در پایه دهم تیزهوشان قبول شود.

 

آیا کارنامه نویدرضا و آوینا را بررسی می کنید؟

بله ، همان جمعه که آزمون قلم چی برگزار می شود بعد از زدن نتایج روی سایت تراز ، رتبه و درصدهای نویدرضا و آوینا رو بررسی می کنم و همچنین با توصیه پشتیبانان کانون به نمایندگی کانون مراجعه کرده تا توسط پشتیبان کارنامه بیشتر بررسی شود. 

 

آیا نظارت بر تحلیل آزمون های آن ها دارید؟چگونه؟

بله با دقت هر درس به طور جداگانه درصد وتراز آن ها را بررسی می کنم و اگر در درسی

مطالعه ناقص داشته باشند بررسی می کنم تا آزمون بعدی با مطالعه کتاب درسی و استفاده از کتاب ھای مفید کانون بتوانند مطالعه خود را کامل کنند.

 

نظر شما در مورد  کتاب های کانون چیست ؟

کتاب های کانون بسیار مفید هستند زیرا بر پایه کتاب درسی بنا نهاده شده اند.

ابتدا باید کتاب درسی را خوب مطالعه کنند بعد با کتاب هایی مانند:

« کتابهای پر تکرار شروع کنند و بعد کتاب های آبی و سه سطحی که بسیار کتاب پرباری می باشند را تست بزنند این کتاب ها با توجه  به ویژگی های خاص و منحصر به فردی که دارند که مورد استقبال دانش آموزان واقع شده و در این سال های اخیر به جرأت می توان گفت کتاب های سه سطحی جزء محدود منابع مشترک میان رتبه های  برتر بوده است.

 

نقطه مثبت بچه ها چیست؟

بعد از اینکه بچه ها با برنامه کانون آشنا شدند می توان نقاط مثبت و ضعف بچه ها را شناسایی کرد ھمین که بچه از ابتدا بداند که یک نقشه راه به نام برنامه راهبردی دارد طبق همان برنامه درس بخواند و نظم در کارها را یاد بگیرد این خود نقطه مثبت بچه ها می باشد که با برنامه ریزی کانون میسر می شود.

 

آیا جعبه ابزار کانون را می شناسید؟

 بله بعد از هر آزمون از جعبه ابزار کانون استفاده   کرده کارنامه پروژه ای ، کارنامه پنج درس و کارنامه اشتباهات نویدرضا و آوینا رو بررسی می کنم مخصوصا  کارنامه  5 نوع درس که نقاط  پایدار و نقاط تلنگری و... را نشان می دهد که هدف اصلی این کارنامه  توجه متعادل به همه ی  درس ها است.

 

آیا برنامه راهبردی کانون را مطالعه می کنید؟

برنامه راهبردی کانون یکی از مهمترین ابزارھای کانون است که در واقع نقشه را از ابتدا تا پایان نشان می دهد که به واسطه آن موجب نظم و برنامه ریزی  موثر و هدف گذاری  می شود.

 

کانون را چگونه توصیف می کنید؟

به نظر من اگر دانش آموزی به طور مستمر با برنامه های کانون پیش رود حتما موفق می شود و کانون مسیر راه را برای شما آسان می کند. 

 

نظرتان در مورد پشتیبان کانون چیست ؟

پشتیبان کانون همراه و حامی دانش آموز در کانون می باشند که طی یک سال تحصیلی به شما انگیزه  و روش های درس خواندن  درست و صحیح را نشان می دهد که در طی مسیر موفقیت به شما کمک می کند.

نوید رضا و آوینا ھم از مشاوره های  پشتیبان خود خانم گلناز محمدی عزیز استفاده کرده و از راهنمایی های خوب ایشان بهره مند شدند و به حق ایشان از مشاوران  برتر کشوری هستند.

 

کدام کتاب کانون را تهیه کردید؟

کتاب های کانون همه کتاب های مفیدی هستند،کتاب های پرتکرار،کتاب آبی و کتاب سه سطحی  که شامل سوالات طبقه بندی شده می باشد جزء بهترین و پر بار ترین کتاب کانون می باشد و  کتاب تابستان که هدف اصلی از تالیف این کتاب مرور مطالب آموخته شده است و ھمچنین نیم نگاھی به سال تحصیلی جدید داشته باشیم.

نوید رضا و آوینا ھم از ھمه کتاب های کانون استفاده می کنند.

و در آخر ھم از خانم گلناز محمدی عزیز که در طول این سال ها در کنار نوید رضا و آوینا صبورانه تلاش کردند بسیار سپاسگزار و قدر ایشان هستم.

 

 

مصاحبه گر: خانم گلنار محمدی

 

مطالب مرتبط

Menu