صبا سدهی،قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی نقطه‌ی قوت زیست ، فیزیک

پیوستگی در آزمون به من اشتباهاتم را از قبیل مدیریت زمانی، سوالات آزمون و...نشان داد تا برای رفع آنها بکوشم تا در آزمون بعدی این اشتباهات رخ ندهد.

صبا سدهی،قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی  نقطه‌ی قوت زیست ، فیزیک

نام و نام خانوادگی: صبا سدهی

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: تهران

شغل و تحصیلات مادر:خانه دار، ششم ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر:آزاد/، دیپلم ریاضی

میانگین تراز:۶۹۰۰ 

معدل:۱۹.۳۶

سال‌های حضور در کانون:۳سال,  دوم ابتدائی ، دهم و یازدهم

چند آزمون شرکت کرده است:۶۴ آزمون 

مصاحبه‌گر : فرنوش تقوی کنی 

 

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آشنایی با سوالاتی که مشابه کنکور هستند و قراگرفتن در محیط آزمون کنکوراست  و به نوعی این آزمون های برنامه ای برای سنجش سطح دانایی من هستند تا بدانم سطح درسی ام چگونه است و با تحلیل آزمون اشکالاتم را بیابم و آنها را در اولین موقعیت برطرف کنم و از همه مهم تر بتوانم زمانم را بهتر مدیریت کنم و یادبگیرم که چگونه آزمون دهم. 

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

معمولاً کسانی که در آزمون های بیشتری شرکت می کنند عضو باشگاه پانصد تایی ها می شوند و اصولا ًجواب درست بیشتری هم می دهند و من تصمیم گرفتم در آزمون ها غیبت نداشته باشم و با برنامه ریزی درست بتوانم به سوالات جواب درست بدهم و پاسخ های درستم بیشتری بدهم و این در سایه تلاش های تدریجی من می باشد. 

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

برای اینکه متوجه شوم تا چه حد برای آزمون اصلی آمادگی کافی را دارم. 

 

شرکت در این تعداد آزمون ، چه نتیجه ای برای شما داشت؟

 برای رسیدن به هدفم خستگی برای من معنایی ندارد و من برای محک زدن خودم و میزان آگاهی من نسبت به هر مبحث و عقب نماندن از برنامه ی راهبردی در این آزمون ها شرکت می کردم. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

پیوستگی در آزمون به من اشتباهاتم را  از قبیل مدیریت زمانی، سوالات آزمون و...نشان داد تا برای رفع آنها بکوشم تا در آزمون بعدی این اشتباهات رخ ندهد. 

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

باعث می شود با آزمون دادن تحلیل و بررسی آنها نکاتی را متوجه شوم که ممکن است در هنگام مطالعه ی کتاب درسی ، کسی متوجه ی آن نشده باشد و من مطالب کتاب درسی را بهتر متوجه شوم و به یادگیری من کمک کند. 

 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

بله صددرصد از برنامه راهبردی استفاده می کنم و با آن پیش می روم زیرا هم برای آزمون اصلی آماده می شوم و هم چون آزمون به موازات دروس تدریس شده در مدرسه اما کمی جلوتر می باشد باعث می شود که من دروس را پیش خوانی کرده باشم و آمادگی در کلاس داشته باشم .برنامه  ریزی من برای این بازه زمانی دو هفته این است که سعی می کنم دروس سبک را بعد از مدرسه می خوانم و دروس سخت را باز از ان بازه ای که گفته شده دوباره تقسیم می کنم به پارت های کوچک تر تا بتوانم در ان بازه ی زمانی که دارم انها را مطالعه کنم و در واقع همه ی این برنامه ریزی ها به میزان توانایی من و اولویت هر درس بستگی دارد. 

 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

زیست و فیزیک ، برای مطالعه درس جدید زیست  ، نخست ۲  الی ۳بار مبحث را می خوانم تا متوجه موضوع کلی بشوم سپس اگر نکاتی را متوجه نشده باشم به درسنامه مراجعه می کنم بعد از آن چند تست حل می کنم تا متوجه شوم اشکالاتم چیست و بعد از ان دوباره کتاب را مرور می کنم و نکته وار می خوانم و نکات تستی را در کتاب پیدا و یادداشت می کنم. برای مطالعه فیزیک نخست مطالب تدریس شده را مرور می کنم سوال و تست زیاد حل می کنم سپس جاهایی که اشکال دارم را به کتاب درسی و درسنامه مراجعه می کنم و برطرف می کنم و سوالات اشکال دار هایلایت می شوند تا زمان مرور تست ها ان سوالات را با دقت بیشتری حل کنم. 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی نه تنها برای مدیریت زمان در  مطالعه دروس به من کمک کرد بلکه در زندگی شخصی به من یاد داد که چگونه در هر موقعیتی زمانم را مدیریت کنم و با این مدیریت زمان و زمان بندی آرامش و نظم بیشتری داشته باشم .

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

در ابتدا می بینم که چه سوالاتی درست، اشتباه یا نزدم سپس در دفتر تحلیل ازمون شماره سوال را می نویسم بعد جلوی آن می نویسم سوال را چگونه پاسخ داده ام سپس اگر غلط زده بودم علت ان را می نویسم و سوالات غلط و نزده را با دقت بیشتری بررسی می کنم اما از سوالات درست غافل نمی شوم و نکات انها را هم یادداشت می کنم. 

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر من تلاش می کنند که یک محیط آرام را برای درس خواندن من مهیا کنند و نتیجه تلاش هایم را به من یاد آور می شوند و مادرم تا ششم ابتدایی در درس هایم به من کمک می کرد و در درس ریاضی ، فیزیک که پدرم در رشته اش خوانده بود به من کمک می کند و اگر سوالی را ندانم حتماً به پیش پدرم و از ایشان می پرسم. 

 

سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

در ابتدا فقط تمرکزم بر روی کتاب درسی بود و نکات آن را با دقت می خواندم و چون در طول سال خوانده بودم دروس را مرور کردم و زمان برای حل سوال داشتم و از کتاب پرتکرار قلم چی و شب امتحان و سوالاتی که در سایت کانون قرار دارند ، سوال حل می کردم که خیلی به من کمک کرد.


 امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

سعی دارم که همان روش سال های گذشته را در پیش بگیرم و حتماً بعد از مطالعه هر درس تست بزنم و چون نهایی است حتماً بعد پاسخ به سوالات تستی تشریحی پاسخ آنها را بدهم و تشریحی کار کنم. 

 

برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله همانطور که پیش تر گفتم من از کتاب های قلم چی و سوالاتی که در سایت کانون قرار دارم استفاده می کنم و بله خیلی خوب است چون سوالات از همه مقاطع برای هر رشته ای در هر مکانی در یکجا جمع آوری شده اند و برای هر سطحی سوال پیدا می شود. 

 

  برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

مرور مطالب و نکات تستی که نوشته ام و حل تست و تشریحی بسیار بسیار زیاد و البته تست ها را هم سعی می کنم حتی المقدور به صورت تشریحی پاسخ دهم. 

  

 آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله یک روز هفته  برای مشاهده ی برنامه راهبردی، نمونه سوالات،  صفحه شخصی خودم،مصاحبه، کتاب. 


 از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

کارنامه اصلی/۲.کارنامه اشتباهات /۳.کارنامه سکوهای مقایسه ای/۴.کارنامه هدف گذاری را استفاده می کنم.

 

  کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

بخش نمونه سوال را استفاده کردم.

Menu