گفت‌وگو با مبین کوهی، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

فیزیک چون با شیمی با هم بود: مانند زیست اول تمامی سوالات که مطمئن بودم را پاسخ دادم از 15 دقیقه باقی مانده در آخر 5 دقیقه به فیزیک اختصاص دادم.

گفت‌وگو با مبین کوهی، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مبین کوهی

پایه: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: بجنورد، خراسان شمالی

میانگین تراز: 5992

معدل: 18/24

سال‌های حضور در کانون: 5 سال

چند آزمون شرکت کرده است: 82 آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد، زیر دیپلم

 

مصاحبه‌گر : لیلا خلخالی

 

بهترین درس شما در کنکور تیر کدام بود؟

بهترین درس‌‌ها و نقطه قوتم درس زیست و فیزیک بود. 

برای هر دو درس از تکنیک زمان نقصانی استفاده کردم در 30 دقیقه تمامی پاسخ‌ها که مطمئن بودم را پاسخ دادم. بقیه زمانم را حفظ کردم تا به سوالات بی‌جواب پاسخ دهم.

فیزیک چون با شیمی با هم بود: مانند زیست اول تمامی سوالات که مطمئن بودم را پاسخ دادم از 15 دقیقه باقی مانده در آخر 5 دقیقه به فیزیک اختصاص دادم.


 در کدام درس نسبت به اردی‌بهشت پیشرفت کردید؟ روش شما چگونه بود؟

در درس فیزیک پیشرفت داشتم: روشی که برای تقویت در این درس انجام دادم با توجه به اشکالات خودم در کنکور اردیبهشت نقاط ضعفم را برطرف کردم و آزمون‌‌های جامع بیشتری کار کردم. همچنین سعی کردم حواس پرتی را در آزمون‌ها برطرف کنم.

 

چه برنامه‌ای برای هفته تورق سریع داشتید؟ 

برای زیست و شیمی‌خواندن متن کتاب و برای درس‌‌های فیزیک و ریاضی مطالعه سریع جزوه و حل تست‌‌های علامت‌گذاری از آزمون‌‌های جامع کانون بود.

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله، از تکنیک ضربدر و منها و زمان نقصانی استفاده کردم و تکنیک زمان نقصانی به ویژه در دفترچه دوم کنکور به من کمک کرد. 

 


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

از کتاب‌‌های سه سطحی کانون استفاده می‌کردم ویژگی این کتاب‌‌ها سوالات سطح‌بندی شده را به ما ارائه می‌دهند و با این نگاه می‌توانستم در آزمون‌‌های کانون سوالات را بر اساس سطح‌بندی جواب بدهم و به هدف‌گذاری‌‌هایم برسم. 

گفت‌وگو با مبین کوهی، قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟ 

درس شیمی‌ بهترین درس من در امتحان نهایی بود روش مطالعه‌ای که برای درس شیمی‌ استفاده کردم در واقع اول از همه تسلط بر مفهوم بود زیرا که درس شیمی‌ در سال دوازدهم خیلی مفهومی‌ است همچنین نمونه سوالات سال‌‌های گذشته یک نقشه کلی در مورد امتحان نهایی و شیوه پاسخ به سوالات را نشان داد.

 

 آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت را تحلیل کردید؟

بله، تمامی سوالات رشته علوم تجربی و همچنین در رشته ریاضی، درس حسابان، شیمی و فیزیک را تحلیل کردم. این کار باعث شد نگاه جدید طراحان کنکور به سوالات را درک کنم و برای کنکور تیر خیلی ‌کمک کننده بود. 

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 

اولین ترازم و آخرین تراز ۶۳۰۰ بود در طی این سال افزایش و کاهش‌‌ داشته است. تراز آزمون‌‌ها در سال دوازدهم پایین‌تر بود و در سال دوم کنکورم با توجه به تجربه‌ای که از سال اول داشتم و مطالعه با برنامه‌ریزی قویتر به من کمک کرد تا در سال دوم تراز بالاتری داشته باشم. 

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

پیوستگی در آزمون‌‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس من شد. برنامه راهبردی کانون برای آزمون‌‌ها یکی از متناسب‌ترین برنامه‌‌ها برای مطالعه است و به ما کمک می‌کند تا در آزمون‌‌ها پیوستگی‌ خودم را حفظ کنم. 

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید. 

بله، مطابق با برنامه راهبردی درس می‌خواندم و به نظرم برنامه راهبردی کانون یک برنامه جامع برای مطالعه تمامی‌ مباحث کنکور است.  بنده در بعدازظهر بعد آزمون‌‌ها علاوه بر تحلیل آزمون برنامه راهبردی برای آزمون بعدی را بررسی می‌کردم و بر اساس بودجه‌بندی دروس در هفته اول قبل آزمون مطالعه مباحث و تست انجام می‌دادم و هفته دوم آزمون صرفاً تست بوده و در دور روز آخر هفته مطالب را مرور می‌کنم. 

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

روشی که برای تحلیل آزمون استفاده می‌کردم اینطور بود که در ابتدا با توجه به کارنامه خود در سایت کانون همه سوالات را بر اساس صحیح، غلط یا نزده بودن علامت می‌زدم و بعد صحیح‌‌ها را دوباره حل می‌کردم تا از آنها نکات را استخراج کنم و بعد غلط‌‌ها را دوباره حل کرده و رفع اشکال می‌کردم و بعد سوالات نزده را اگر در آزمون برای کم بودن وقت نزده بودم حل می‌کردم ولی اگر واقعاً سوال را نمی‌دانستم مباحث آنرا دوباره مرور و مطالعه می‌کردم. 

 

به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟ 

به طور میانگین ۹ساعت در روز صرف مطالعه می‌کردم.  در زمان‌‌های مختلف متغیر بود برای مثال در آزمون اول تقریباً ۶۰درصد زمان برای مطالعه بود و ۴۰درصد برای تست ولی در هفته دوم زمانم را بیشتر برای تست اختصاص می‌دادم. 

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 

بله، پیش رفتن با دفتر برنامه ریزی کمک می‌کند که نقاط قوت و ضعف خودم را بشناسم و اینکه با توجه به درک میزان مطالعه هر درس تصمیمات صحیح‌تری برای هفته‌های آینده بگیرم. 

 

برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟ 

برنامه من برای درس‌‌های پایه طبق برنامه راهبردی کانون استفاده از زوج درس‌‌ها بود و با شخصی سازی درست برنامه علاوه بر مطالعه‌ی دروس پایه تست‌‌های دروس پایه هم کار کنم.

 

بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید. 

بهترین درس بنده در کنکور اردیبهشت درس فیزیک بود. روشی که برای این درس داشتم هفته اول آزمون علاوه بر  مطالعه دروس حفظیات، تست حل می‌کردم با حل تست خودم را آماده می‌کردم و بعد در هفته دوم برای آمادگی بیشتر تست‌‌ کتاب‌‌های سه سطحی فیزیک۳ و فیزیک پایه کار می‌کردم و روز‌‌های نزدیک به کنکور در آزمون‌‌های جامع کانون آمادگی خودم را کامل می‌کردم. 

 

آیا از سایت کانون استفاده می‌کنید؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می‌کنید و چه قسمت‌‌هایی را مشاهده می‌کنید؟ 

در زمان‌های مختلف بازدیدم از سایت متفاوت بود در زمان امتحانات و در دوران جمع‌بندی هر روز چندین بار به سایت کانون مراجعه می‌کردم. در روزهای عادی تقریباً هفته‌ای یک یا دو بار در قسمت تازه‌ها خبرها و صفحه شخصی کارنامه را بررسی می‌کردم.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟ 

بخش صفحه‌شخصی، مصاحبه دانش‌آموزان برتر، نمونه‌ سوالات امتحانی.

 

Menu