گفت‌وگو با سوین آلانی آذر؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از مهاباد

گفت‌وگو با سوین آلانی آذر؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از مهاباد برتر تجربی

گفت‌وگو با سوین آلانی آذر؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از مهاباد

نام و نام خانوادگی: سوین آلانی آذر

پایه: دوازدهم   رشته: تجربی

نام شهر: مهاباد استان آذربایجان غربی

 

مصاحبه گر: هلاله حیدری


 « من برای هر درس یک روش منحصر به فرد خودم را دارم »


لطفا خودتان را معرفی کنید؟

من سوین آلانی آذر دانش آموز پایه دوازدهم رشته تجربی از شهرستان مهاباد و از دبیرستان استعدادهای درخشان فرزانگان محمدایازی و از مقطع دهم و به صورت پیوسته وارد آزمون های کانون شدم. شغل پدرم آزاد و مادرم خانه دار هستند.

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟

من از طریق تبلیغات میدانی سطح شهر و  نیز از طریق دوستانم در مدرسه که در آزمون های کانون شرکت می کردند با آزمون های کانون آشنا شدم و وارد آزمون های کانون شدم. 

 

در دوران مدرسه دستاورد و موفقیت های در زمینه های علمی و قرآنی و ورزشی داشته اید ؟

بلی، در مقطع ابتدایی در مقطع اول و پنجم در مسابقات سراسری جابربن حیان رتبه برتر شهرستان، در مسابقات علوم خوارزمی در مقطع هشتم رتبه دوم شهرستان و در مسابقات فرهنگی در رشته تک نوازی موسیقی رتبه اول شهرستان را کسب نموده ام و در آزمون ورودی مدارس سمپاد در مقطع نهم به دهم رتبه برتر را کسب نمودم.

 

چگونه آزمون ها را تحلیل می کنید ؟

من برای تحلیل آزمون در همان روز آزمون همه سوالات را تحلیل می کنم. در ابتدا سوالات اشتباه را تحلیل می کنم به نحوی که مجدد سوال را حل می کنم و اگر به پاسخ صحیح نرسیدم، با بررسی پاسخنامه اشتباه را پیدا می کنم و دوباره سعی می کنم که آن سوال را حل نمایم. در ضمن از یادداشت برداری برای آزمون های بعد هم غافل نخواهم شد. سپس سوالات دانسته را بررسی می کنم. این سوالات را از دو وجه تحلیل می کنم. در وهله ی اول سوالاتی که جالب بودند دوباره بررسی می کنم و نکات جالب را یادداشت برداری می کنم. در وهله ی دوم سایر سوالات دانسته را در پاسخنامه با تورق سریع بررسی می کنم که در صورتی که سوال با روش متفاوتی از روش حل سوال من، پاسخ داده شده بود! ؛ روش جدید را یاد می گیرم و اگر روش حل من بهتر و ساده تر باشد حتما به صورت نکته کلیدی در کلاسور ارزیابی یادداشت می نمایم. در مورد سوالاتی که بلد نبوده ام بعد از مرور و یادگیری، تست های مشابه این سوال را برای خودم حل می کنم و نکات مربوط به سوال را نیز یادداشت می کنم.

 

چگونه برای آزمون برنامه ریزی می‌کنید؟ آیا مطابق برنامه راهبردی پیش خواهید رفت؟

من فقط با برنامه راهبردی کانون پیشروی می کنم. من مطابق برنامه راهبردی و پیشروی حجمی مطالب، دروس را برای مطالعه در نظر می گیرم. همیشه از کتاب درسی شروع می کنم و سپس تست زنی را شروع می کنم. برنامه ریزی من مطابق برنامه راهبردی و در هفته اول آزمون تمرکز بر مطالعه و رفع اشکال خواهد بود و در هفته دوم بر روی تست زنی و سرعت و دقت تمرکز می نمایم.

 

از کدام منابع کانونی در برنامه خود استفاده می کنید؟

از کتاب تابستان برای آزمون های تابستان استفاده می کنم. در سال های قبل نیز از کتاب های آبی خصوصا در درس شیمی استفاده می کردم و امسال از کتاب سه سطحی نیز استفاده می کنم و درس ریاضی در تابستان برای تست زنی استفاده می کنم. کتاب نوروز را برای نوروز استفاده کردم و کتاب جالبی بود.


برای دوران طلایی نوروز برنامه ی خود را بیان نمایید ؟ با چه روشی جمع بندی می کنید ؟

مطابق با برنامه راهبردی تا آزمون 18 اسفند کل درس های نیمسال دوم را با پیشروی برنامه راهبردی تمام کردم و بعد از آن در دوران نوروز جمع بندی را به روش بازیابی و استفاده از کتاب نوروز برای خودم تعریف نمودم. در حقیقت جمع بندی در دوران طلایی منطبق بر مرور تشریحی مطالب بود. در این دوران توانستم برای امتحانات نهایی نیز، با توجه به مرور تشریحی، آمادگی خوبی کسب نمایم. 

 

چرا حضور در آزمون ها برای شما مهم است ؟

در تمام آزمون ها بدون غیبت شرکت می کنم چون در وهله اول می خواهم به سطح پیشرفت خود پی ببرم و در هر آزمون رقیب اصلی من خودم و درصدهای خودم می باشد. در وهله ی دوم، اگر حضور نداشته باشم مرور یا مباحث مهمی را از دست خواهم داد و نگرانی من بیشتر خواهد شد چون به نقاط قوت و ضعف خود نیز پی نخواهم برد. لذا حضور برای من بسیار حائز اهمیت است.

 

توصیه شما برای دیگر دانش آموزان چیست؟

توصیه می کنم که با توجه به رویکرد جدید کنکور و تاثیر امتحانات نهایی، حتما لازم است علاوه بر تمرکز بر تست زنی روی سوالات تشریحی و امتحانات نهایی نیز، متمرکز باشند و درس های عمومی را ساده نگیرند و از همان ابتدای سال تحصیلی روی برنامه متمرکز باشند. کتاب های پرتکرار برای مطالعه تشریحی بسیار می تواند مفید باشد.

Menu