گفتگو با آتنا نورانی؛ عضو باشگاه پانصدتایی‌ها دهم ریاضی

نام و نام خانوادگی: آتنا نورانی پایه: دهم ریاضی نام شهر و استان: کرمانشاه - کرمانشاه میانگین تراز: 6766 معدل: 20 سال‌های حضور در کانون: 1 سال

گفتگو با آتنا نورانی؛ عضو باشگاه پانصدتایی‌ها دهم ریاضی

نام و نام خانوادگی: آتنا نورانی

پایه: دهم ریاضی 

نام شهر و استان: کرمانشاه   - کرمانشاه 

میانگین تراز: ۶۷۶۶

معدل: ۲۰     

سال‌های حضور در کانون: ۱ سال

چند آزمون شرکت کرده است: ۱۴ آزمون 

شغل مادر: خانه دار

شغل پدر: مهندس پتروشیمی


مصاحبه گر : مهشید بختیاری 

 

هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

آماده شدن برای آزمون دادن در متوسطه دوم برای کنکور و آشنایی با زدن تست زمان دار و تکرار و تمرین برای داشتن پایه ای خوب برای رفتن به متوسطه دوم .

 

شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

تلاش کردم تا زمانی که از پاسخ سوالی مطمئن نبودم آن را جواب ندهم و در انجام ندادن غلط های ریز و دقتی وسواس دارم. همین طور تست زمان دار می‌زنم و درصد خود را می‌گیرم و در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم.


برنامه شما برای درس خواندن در تابستان امسال چیست؟

میخواهم روی سال آینده و پایه دهم تمرکز کنم ، میزان درس خواندنم و تست زدنم را تقریبا دو برابر کنم و به درس خواندن در مدت های طولانی عادت کنم و با کمک آزمون های تابستان خود را محک بزنم.


در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟

نگاه به آینده به این دلیل که اولویتم پیش خوانی سال دهم است زیرا تاثیر بالایی در آزمون کنکور دارد. من پایه نهم را کاملا مفهومی خواندم و تمام مفاهیم آن را بخوبی یاد گرفتم بنابراین تنها هدف من در تابستان همان پیشخوانی پایه دهم می باشد.

 

از چه منابعی در تابستان امسال استفاده خواهید کرد؟

در واحد اول قطعا سوالات کانون چه آزمون های حضوری سال های گذشته و چه آزمون های غیرحضوری و سپس کتاب های کمک درسی مثل کتاب تابستان ، کتاب های آول  و البته در سطح بالاتر زمانی که ترازم به حد خوبی رسید کتاب های سه سطحی کانون گزینه ی خوبی می باشد.

 

آیا سال گذشته از کتاب تابستان و برنامه راهبردی تابستان استفاده کردید؟ توضیح دهید.

از برنامه راهبردی تابستان استفاده کردم و روش پیشرفت و خواندنم را با آن مطابقت دادم و به برنامه ریزی ام کمک کرد و من توانستم دروس مهم نهم را پیشخوانی کنم و با برنامه ریزی پیش ببرم و تسلط کافی را کسب کنم.

 

شرکت در آزمون‌های تابستان گذشته چه تاثیری در روند تحصیلی شما در طول سال تحصیلی داشت؟

تاثیرات فراوانی از جمله فراموش نکردن درس های سال های گذشته و روش درس خواندن ، پیش خوانی سال آینده و داشتن اطلاعات پایه برای موفق شدن در طول سال تحصیلی و استفاده کردن از زمان با ارزش تابستان.

 

دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

این آزمون ها روش خوبی برای محک زدن روش درس خواندن هستند که متوجه شوم آیا تا الان درست پیشرفته ام یا نه و آیا لازم است که جایی را مرور کنم یا نه . در کل نوعی تمرین و تکرار خوبی برای آزمون های اصلی هستند.


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

بسیار موثر بود و باعث میشد هر دفعه از اشتباهات خود کم کنم و تجربه ام بیشتر شود و توانستم از تراز شش هزار و خرده ای در اواخر آزمون ها به ترازهای هفت هزار برسم و هر دفعه با افزایش تراز و پیشرفت در آزمون ها انگیزه و امید بیشتری داشته باشم و مطالب مدام برایم تکرار شود و تسلط خوبی روی آنها کسب کنم .

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟  

بله سعی می‌کنم همزمان با برنامه راهبردی خواندن درس هایم را برنامه ریزی کنم یا اگر توانستم برای آزمون های بعدی هم پیش خوانی کنم . در هفته اول سعی میکنم تا نیمی از درس هایم را بخوانم و بعد در آزمون هدف گذاری شرکت میکنم تا خود را محک بزنم ، سپس هفته دوم نیمه دوم را می‌خوانم و به سراغ تست زدن و آزمون مشابه پارسال میروم و جاهایی که نیاز به مرور دارند را تکرار میکنم .

 

نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟

راحت ترین درس برای من قطعا زبان انگلیسی است زیرا از کودکی آن را یاد گرفته ام و در اوقات فراقت مطالعه در این زبان را انجام میدهم اما در ریاضی و عربی و فیزیک و شیمی نیز درصد های خوبی میگیرم که بیشتر به دلیل علاقه من به این درس ها هست . برای ریاضی و فیزیک اول سعی داشتم پایه خود را قوی کنم و بعد تا می توانم از این دو درس تست بزنم و سطح تست هارا بالا ببرم . به نظر من در درس ریاضی مهم ترین کار برای پیشرفت تست زدن است چون هر بار با ایده های جدید رو به رو میشوید . درس شیمی بیشتر نیاز به تکرار کتاب درسی دارد چون حفظیات بیشتری دارد و در عربی نیز  دقت به جزئیات مهم است و داشتن پایه ای قوی ( حفظ بودن قواعد و افعال)


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله برنامه ریزی خیلی موثر هست و متوجه شده ام که هر چه بیشتر برنامه ریزی میکردم هنگام آزمون آرامش بیشتری داشتم و نتیجه بهتری داشتم و همچنین با داشتن دفتر برنامه ریزی دیگر نیازی به مشاور نداشتم زیرا خودم یاد گرفتم چطور با یک برنامه ی درست و منظم به نتیجه دلخواهم برسم.


تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

معمولا بعد از آمدن کارنامه تحلیل را انجام میدهم و تمرکزم را روی اشتباهاتم میگذارم تا آن ها را دوباره تکرار نکنم و نقاط ضعفم را پیدا میکنم و روی آن ها کار میکنم و سعی میکنم هر آزمون نسبت به آزمون بعد تعدا غلط زده ها و نزده هایم را کاهش دهم و نکته ی هر تست اشتیاه یا نزده را همان روز تحلیل یاد بگیرم.


نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

راستش از نظر درسی از پدر و مادرم زیاد کمک نمی‌گیرم اما در بعضی مواقع در درس های عمومی مادرم من را راهنمایی می کند زیرا رشته تحصیلی مادرم علوم انسانی بوده است . ولی از هر نظر دیگر حمایت خوانواده ام بسیار زیاد بوده ومشورت با آنها و راهنمایی انها بمن دلگرمی لازم را می داد و تشویق انها بمن انگیزه می داد که هر آزمون پیشرفت خوبی داشته باشم  بسیار از آن ها متشکرم .


اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

من از کلاس هفتم در تیزهوشان درس می خواندم و امسال نیاز به آزمون دادن برای ما نبود .

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟

بله از سایت کانون زیاد استفاده میکنم به خصوص برای تحلیل آزمون و هر چند روز یک بار به سایت کانون مراجعه میکنم و همین طور مصاحبه ها را هم هر از گاهی مطالعه میکنم . قسمت کارنامه آزمون بسیار کامل است و رتبه و تراز هر درس را هم ذکر میکند که بسیار کمک کننده است.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

کارنامه آزمون برای تحلیل و کارنامه اشتباهات برای تحلیل جزئی تر عالی است و کاربرد بالایی دارد.


گفتگو با آتنا نورانی؛ عضو باشگاه پانصدتایی‌ها دهم ریاضی


Menu