گفت و گو با علی داودی دهم ریاضی عضو باشگاه پانصدتایی ها

تحلیل آزمون‌ها و بررسی سوالات بعد از هر آزمون .توجه به هر سوال و پیدا کردن علت هر اشتباه باعث می‌شود تا در مسیر یادگیری قرار بگیرم .

گفت و گو با علی داودی دهم ریاضی عضو باشگاه پانصدتایی ها

نام و نام خانوادگی :علی داودی

پایه:دهم ریاضی

شهر و استان: چالوس-مازندران 

معدل:19.91

میانگین تراز:5469

تحصیلات و شغل مادر:فوق دیپلم،خانه دار

تحصیلات و شغل پدر:لیسانس،کارمند

تعداد سال های کانونی: 1 سال

تعداد آزمون های حاضر(امسال):15 آزمون

 

مصاحبه کننده:ستاره کمالی

 

مهم ترین دلیل  پیشرفت  خود را چه می‌دانید؟

تحلیل آزمون ها و بررسی سوالات  بعد از هر آزمون .توجه به هر سوال و پیدا کردن علت هر اشتباه باعث می شود تا در مسیر یادگیری قرار بگیرم .

 

پیوستگی در آزمون ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

در هر آزمون سعی میکنم خودم را بهتر کنم و هر دفعه یک قدم روو به جلو پیش بروم.

 

تکنیک ها و روش های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده میکنید؟ کدام روش؟ 

تمرین میکنم ولی در حال حاضر بیشتر تمرکزم را رووی کنترل استرس گذاشتم.چون در این بازه زمانی باید روی این مهارتم کار کنم تا بتوانم بدون استرس در آزمون ها حاضر شوم.

 

مطابق برنامه راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟

اول خودم را با مدرسه مطابقت میدادم و سعی میکردم تکالیف و درس های مدرسه را آماده کنم و بیشتر تمرکزم روی این موضوع بود.و بعد از آن به سراغ برنامه های کانون می رفتم و سعی میکردم خودم را را برنامه تطبیق دهم و برای مباحثی که برای مدرسه حاضر کردن تست و تمرین بیشتری حل کنم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون ها چگونه است؟ آیا همه سوالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سوالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟ هنگام بررسی آزمون ها به کدام یک الویت بیشتری می‌دهید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سوال‌های ساده؟

اولین اولویتم سوالات اشتباه وبدون پاسخ  است . سعی میکنم علت را متوجه بشوم و برای یادگیری بیشتر آن زمان زیادی میگذارم.و  در سوالات اشتباه هم الویت با سوالات ساده نزده یا ساده اشتباه  است.مثلا سوالات ساده اشتباه زمان کمتری احتیاج دارد که به سوال درست تبدیل شود و زودتر یاد می گیرم و بعد از آن به سراغ سوالات دشوارتر می روم.

 

به طور میانگین و در بازه های مختلف چند ساعت تست میزنید یا مساله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روان‌خوانی می‌کنید.در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟

روزانه به طور میانگین 5 ساعت مطالعه می کنم و یک ساعت تست حل می کنم و هرچقدر به انتهای سال نزدیک می شوم تمرین و تکرار و حل کردن مسائل بیشتر می شود.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دبتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله ،دفتر برنامه ریزی باعث شد تا شناخت بیشتری نسبت خودم پیدا کنم و برای برنامه ریزی از اطلاعات آن استفاده کنم.در واقع دفتر برنامه ریزی باعث شد تا میزان واقعی توان خودم را بشناسم و برای بهتر شدن آن  تلاش کنم تا بهتر نتیجه بگیرم.

 

کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

 از کتاب آبی و پرتکرار استفاده میکنم.چون این کتاب ها بسیار جامع هستند و تمام تیپ سوالات در آن مطرح می شود و باعث می شود با هر سطح سوالی آشنا شوم .

 

چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟

یکی از موثرترین راه ها دقیق تر خواندن است . برنامه ریزی کردم مطالعه دقیق تری داشته باشم .

 

با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه ، آیا از ابزار‌های کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله ، با استفاده از کتاب های  پرتکرار خودم را برای آزمون های پایان سال آماده  کردم و شرکت در آزمون های تشریحی کانون هم باعث شد تا در شرایط شبیه ساز امتحانات پایان سال قرار بگیرم و تمام مطالبی که خواندم را مرور کنم و برای نقاط ضعفم برنامه ریزی کنم تا بهترین نتیجه را خرداد ماه بگیرم.

Menu