گفت وگو با فاطمه ترکی ; 500 تائی پایه نهم از ساری

گفت وگو با فاطمه ترکی ; 500 تائی پایه نهم از ساری/

گفت وگو با فاطمه ترکی ; 500 تائی پایه نهم  از ساری

نام و نام خانوادگی: فاطمه ترکی 

پایه: نهم 

نام شهر و استان: ساری . مازندران 

شغل و تحصیلات مادر: کارمند ، کارشناسی ارشد مدیریت آموزشی 

شغل و تحصیلات پدر:کارمند،  کارشناسی مهندسی مکانیک  

میانگین تراز: ۶۷۴۷

معدل: ۲۰

سال‌های حضور در کانون:یک سال و امسال دومین سال( هشتم و نهم )

چند آزمون شرکت کرده است: ۲۱ آزمون اصلی و مکمل 

متوسطه  اول نمونه دولتی امام رضا


 مصاحبه‌گر :   محسن خلیلی


  1. 1-هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

رقابت ، قبولی در آزمون تیزهوشان  پایه نهم ، پیشرفت و نحوه برنامه ریزی درست . چون با کمک مدیر گروه و پشتیبان و مقاله های آقای قلمچی  و یادگیری  مهارت های فراشناخت و بازیابی و ... توانستم برنامه ریزی و مطالعه کردن برای امتحانات را بیاموزم. 

 

  1. 2-شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

 من ۱۵۰۱ پاسخ صحیح در پایه هشتم داشتم . فکر می کنم اول از همه فهم کتاب درسی و نکته برداری و سپس کتاب آبی و سه سطحی و بررسی اشتباهات هر ازمون و یادداشت نکات آن ، روش مناسبی برای صحیح پاسخ دادن به سوالات بود.

 

  1. 3-برنامه شما برای آزمون‌های تابستان چیست؟

برای آزمون های تابستان قصد دارم برای بخش نگاه به گذشته همه ی تست های کتاب سه سطحی هشتم را انجام دهم چراکه یادگیری در سال قبل انجام شده و در تابستان تثبیت آن اهمیت بیشتری دارد و انجام تست های سخت و دشوار بسیار مناسب آن است . برای بخش نگاه به آینده قصد دارم ابتدا کتاب درسی را مطالعه کنم ، سپس کتاب تابستان و سپس کتاب های آبی و سه سطحی .

 

  1. 4-دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟

از نظر من هیچ چیز به اندازه آزمون نقاط ضعف و قوت و نتیجه درس خواندن را طی مدتی نشان نمی دهد . چون شما بعد از خواندن احساس میکنی که همه مطالب را یادگرفته ای ولی وقتی سوال حل میکنی و تست میزنی و آزمون میدهی ،‌متوجه خواهی شد که هنوز نکات ریز و کاربردی باقی مانده که باید آن را فرا بگیری . از طرفی سر جلسه آزمون نمی توانی نکات را یاد بگیری پس باید آزمون هایی قبل از آزمون اصلی وجود داشته باشد که خودت را بسنجی و نکات ریز را یاد بگیری که به نظر من آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال بهترین گزینه برای تثبیت یادگیری و فهم نقاط قوت و ضعف و نکات ریز و درشت می باشد .

 

  1. 5-از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

خیر ، اصلا خسته نشدم ، هر جلسه آزمون را به خواست و علاقه خودم می رفتم چون پدر و مادرم هیچ چیز را به من اجبار نمی کنند و  علاقه من را هم در نظر می گیرند  ، پس آنها ابتدا به من پیشنهاد می کنند و نظر خودشان را بازگو میکنند و نظر من را هم می پرسند و من  خودم خواستم در آزمون های کانون  شرکت کنم . نتیجه آزمون ها این بود که همینطور که پیش می رفتم ، برای هر درسی قبل از تدریس معلم آماده بودم و پیش زمینه ای از آن را در ذهن داشتم ، در آزمون های مدرسه و کلاس هم موفق تر بودم چراکه دانش آموزان دیگر یکبار درس را خوانده بودند و برای اولین بار   ان را امتحان می دادند و من یکبار در آزمون های کانون آن را خوانده و امتحان داده بودم و روز آزمون مدرسه آن مطلب را برای بار دوم امتحان می دادم و مطمئنا آماده تر بودم .

 

  1. 6-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

در ذهن من آزمون های کانون مثل یک بازی است  که نامش را دایره موفقیت گذاشته ام ، یک گروه که دانش آموزان کانون با تراز هایشان طبقه بندی می شوند و غیبت در حتی یک آزمون به معنای خارج شدن از آن گروه است و همینطور افرادی که غیبت میکنند  در طول سال حذف می شوند تا اینکه تنها دانش آموزانی باقی می مانند که در آزمون ها غیبت نکرده اند و پیوستگی خود را با آنان حفظ نموده اند و آنها کسانی هستند که در پایان سال موفق خواهند بود ، همچنین به خوبی از این امر آگاه بودم که غیبت در  یک آزمون یعنی دوبرابر شدن مطالب برای آزمون بعد ، خارج شدن از دایره موفقیت ،عقب ماندن از برنامه ریزی های درس و نرسیدن به اهداف ، پس سعی کردم غیبت نکنم و این کار را هم کردم .

 

  1. 7-شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

همانطور که گفتم ، شرکت در آزمون های کانون باعث شد تا پیش خوانی درس ها را انجام دهم و هنگام تدریس معلم آماده تر باشم ، همچنین شرکت کردن در آزمون ها به من این امکان را داد که برنامه ریزی دقیق و کاملتری انجام دهم و ازمون های حضوری این فرصت را در اختیارم گذاشت تا شرایط آزمون را تمرین کنم و اگر معلم آزمونی ناگهانی برگزار کرد ، آماده باشم و نگران درس های نخوانده نباشم .

 

  1. 8-مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله ، ابتدا بعد از آزمون با برنامه راهبردی تعداد تست هایی که باید از هر درس تا آزمون بعدی انجام دهم را جدا جدا برای هر درس یادداشت میکردم و بعد تست های هر درس را تقسیم بر تعداد روز هایی که تا روز آزمون وقت داشتم میکردم و هر روز همه ی درس ها را تست میزدم .  برنامه راهبردی بسیار به من کمک کرد . این روش هم بسیار برایم اهمیت داشت زیرا دیگر از یک درس خسته نمی شدم و هر روز تست مشخصی از هر درس داشتم تا درس برایم خسته کننده نباشد. 

 

  1. 9-نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من دروس ریاضی و علوم است .روش مطالعه من این گونه است که ابتدا کتاب درسی را به دقت مطالعه میکنم ( مخصوصا در درس علوم ‌که نکات بسیاری دارد) و در درسی مثل درس ریاضی با سوالات کتاب آشنایی لازم را پیدا میکنم .  سپس درسنامه کتاب آبی را مطالعه می کنم و پس از آن  طبق برنامه ریزی هر روز مقدار تست‌ مشخص از آن و کتاب سه سطحی  را انجام می دهم . سپس تست ها را بررسی می کنم و اگر سوالی را نادرست پاسخ دادم ، پاسخنامه را به دقت مطالعه میکنم و اگر روش حل آن روش تازه و جدیدی بود که تا قبل از آن نیاموخته بودم ، آن را در دفترچه ای که برای همین کار در نظر گرفته ام یادداشت می کنم تا اگر فراموش کردم بعدا دوباره آن را مطالعه کنم .

 

  1. 10-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله ، آن را تهیه کردم و آن را تکمیل می کنم تا با نظارت پشتیبان ، هر روز عملکرد خود را بهتر کنم تا به قبولی تیزهوشان برسم . به نظر من این دفتر جمع بندی خوبی از تمام مطالعه و تمام تعداد تست های پاسخ داده شده در یک هفته را به طور کامل  در هر روز و در هر درس جمع بندی کرده و با آن میتوانم عملکرد یک هفته ی خود را در یک نگاه ببینم . 

 

  1. 11-تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

به نظرم تحلیل آزمون باید  در همان روز آزمون یا فردای آزمون انجام شود . ابتدا سوالات غلط را دوباره پاسخ  می دهم و اگر باز هم اشتباه بود پاسخنامه ازمون را از سایت کانون دانلود  و سوال را بررسی میکنم و اگر نکته جدیدی داشت آن را در دفترچه یادداشت می کنم.  سپس سراغ سوالات پاسخ نداده می روم و سعی می کنم تا آنها را پاسخ دهم ، بعد از این کار پاسخ هارا دوباره بررسی می کنم و اگر باز هم اشتباه بود یا باز هم نتوانستم  به آنها پاسخ دهم از پاسخنامه استفاده می کنم .

 

  1. 12-نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم در این یک سال کنارم بودند ، کارنامه ها را با هم بررسی میکردیم و اگر در درسی افت میکردم به من می گفتند که باید بیشتر تلاش کنی ، هیچ وقت از من ناامید نشدند و می خواهم در اینجا از آنان تشکر کنم چراکه حمایت و اعتماد آنها نه تنها در این یکسال که عضو کانون شدم بلکه در تمام سال های زندگی ام پشت من بوده اند  و اگر به موفقیتی رسیدم آنها را مسبب آن می دانم .

 

  1. 13-برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟

برنامه ام تلاش بیش از پیش برای قبولی در تیزهوشان است که در پیش روی من قرار دارد .درس خواندنم را بیشتر می کنم تا به هدفم نزدیک تر شوم و سعی می کنم برنامه ریزی کاملتری انجام دهم . در کنار درس خواندن تفریح هم در برنامه ریزی ام قرار می دهم . 

 

  1. 14-در تابستان نگاه به گذشته اولویت اصلی شماست یا نگاه به آینده؟چرا؟

هردو . ۴۰ درصد نگاه به گذشته و ۶۰ درصد نگاه به آینده.  چون که مطالب  هر پایه ای که پشت سر می گذارم همراه من خواهد بود پس نیاید ان را فراموش کنم.  از طرفی مطالب سال بعد هم مفید خواهد بود زیرا ، آزمون تیزهوشان را پیش رو دارم و نیاز است سال نهم را با دقت بیشتری بخوانم . 

 

  1. 15-اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد، برنامه خودتان را توضیح دهید.

سال نهم را در تابستان پیش خوانی می کنم و سال هشتم را مرور خواهم کرد . در طول سال با آزمون های کانون و طبق برنامه راهبردی  پیش خواهم  رفت تا به امید خدا و یاری او در آزمون تیزهوشان موفق شوم ‌.

 

  1. 16-آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله ، بعد از هر ازمون جهت  دریافت  پاسخنامه و مشاهده کارنامه و در امتحانات نوبت اول و دوم برای دریافت نمونه سوالات از سایت استفاده می کنم.

 

  1. 17-کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

صفحه شخصی ، نمونه سوال و همه ی کارنامه ها ، از همه ی کارنامه ها استفاده می کنم چون بسیار مفیدند و مرا در  مسیر پیشرفت راهنمایی می کنند .

 

 

Menu