گفت‌‌وگو با مهدی گودرزی بناب؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

من از تابستان سال دهم درس خواندن را به طور جدی شروع کردم ،در تابستان درس‌های دهم را با برنامه راهبردی ،جمع‌بندی کردم و تا حدودی توانستم درس‌های سال یازدهم را پیش‌خوانی کنم، در سال یازدهم و دوازدهم هم

گفت‌‌وگو با مهدی گودرزی بناب؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: مهدی گودرزی بناب

پایه: فارغ‌التحصیل: دوازدهم تجربی

نام شهر و استان: مرند- آذربایجان شرقی 

میانگین تراز:  ۶۶۷۱

معدل:  ۱۸.۵۸

سال‌های حضور در کانون: 4سال

چند آزمون شرکت کرده است : بدون غیبت

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: آزاد و دیپلم

مصاحبه‌گر: الهام یافته

 

شما برای موفقیت چه مسیری را طی کردید تا به آنچه آرزوی شما بود، برسید؟ 

سال ۹۸ اولین کنکوری بود که شرکت کردم و تونستم رادیولوژی ارومیه قبول شم. ولی چون بدون علاقه وارد این رشته شده بودم بعد از ۳ ترم انصراف گرفتم که برای کنکور ۱۴۰۰ شرکت کنم ولی چون زمان برای کنکور ۱۴۰۰ نبود و از قضا کنکور سختی بود و نتوانستم اون رشته‌ای که می‌خواهم را تو سه چهار ماه قبول شوم و من نمیدانستم اگه قبول نشوم بدلیل انصراف یکباره باید یا برم دانشگاه یا خدمت سربازی!مجبور شدم به خاطر علاقه بروم خدمت. سربازی و تو اون شرایط سخت که فک نمی‌کنم کسی حتی باشد ب کتابی فکر کند تا کنکور و پزشکی!!!به خودم می‌گفتم پزشکی قبول شدن که شرط نیست .شرط این تو شرایط سخت بتوانی!یک کلمه داشتم به نام < ادامه دادن تو هر شرایط!>.تو حین خدمت خواندم و سال ۱۴۰۲ توانستم با رتبه ۱۴۱۹ منطقه ۲ پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تبریز قبول شوم!ولی در دلم مانده بود باید یک رتبه خیلییی خوبی برای خونواده‌ام و خودم به دست بیاروم و ثابت کنم من حتی لیاقتم بیشتر از اینا است.سال ۱۴۰۳ در حین خواندن درس‌های سخت پزشکی و همین طور امتحاناتش و امتحانات نهایی و ....که حتی شرایطش بدتر از سربازی بود.ولی توانستم با یک استراتژی واقعا عالی که از مسیر کنکورم تجربه کرده بودم خیلی درصدهایم بالا بیاروم در بازه محدود! و الان منتظر یک رتبه خوبم. برای هدیه به آنهایی که تو هر شرایط باورم داشتن!!


از چه سالی کنکوری درس خواندن را آغاز کردید و برنامه شما از چه زمانی جدی شد؟ 

من از تابستان سال دهم درس خواندن را به طور جدی شروع کردم ،در تابستان درس‌های دهم را با برنامه راهبردی ،جمع‌بندی کردم و تا حدودی توانستم درس‌های سال یازدهم را پیش‌خوانی کنم، در سال یازدهم و دوازدهم هم با برنامه کانون پیش رفتم و پایبندی به برنامه راهبردی به شدت باعث پیشرفت من شد.

 

آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت را تحلیل کردید؟ 

تحلیل کردن سوالات کنکور اردی‌بهشت، یکی از بهترین کارهایی بود که می‌توانستم انجام دهم. این کار  هم باعث شود دانش‌آموز با دیدگاه جدید طراحان آشنا شود و هم به نوعی مرور قبل کنکور تیر محسوب می‌شود و این کار را به همه توصیه می‌کنم.

 

آیا زمان امتحانات، تست هم کار می‌کردید؟

من طوری برنامه ریزی کرده بودم که آزمون‌های تستی به بخش تشریحی من آسیب نزنند و بخش تشریحی به آزمون‌های تستی‌ام، در دوران امتحانات نهایی با اینکه تمرکزم روی سوالات تشریحی بود اما زدن تست‌های روتین شیمی و ریاضی همواره در برنامه‌ام بود.

 

برنامه درسی شما از نوروز چه تغییری کرد؟

در دوران نوروز و بعد آن، برنامه من بیشتر جمع‌بندی کردن و زدن آزمون‌های جامع و تحلیل آنها بود، سعی می‌کردم در سوالاتی که اشکال داشتم، به درسنامه برگردم و بار دیگر آموزش خود را در آن بخش تکمیل کنم و یا اگر بخش‌هایی نیاز به مرور داشت، آن قسمت را مرور می‌کردم.

 

آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

به نظر من مهارت آزمون دادن بسیار مهم است و کنکور، صرفا درس خواندن و تست زدن نیست، بلکه نیمی از مسیر است و نیم دیگر مسیر، مهارت آزمون دادن است که خود نیازمند تمرین می‌باشد و این مهارت جز با آزمون‌های زیاد میسر نمی‌شود، من در ابتدا ، در آزمون‌ها مشکل زمان داشتم و با کمبود زمان مواجه بودم. ولی رفته رفته این مشکل با زدن آزمون‌های متعدد و تکنیک مدیریت زمان بهتر شد. من در ابتدا از زمان آزمون هر درس ۱۰ الی ۱۵ دقیقه ذخیره می‌کردم (تکنیک زمانهای نقصانی) و در زمان باقیمانده سعی می‌کردم تمام سوالات آسان و متوسط را حل کنم و از حل سوالاتی که بلد نبودم صرف نظر می‌کردم و در نهایت زمان ذخیره شده در هر درس را صرف سوالات نیازمند زمان یا شک‌دار می‌کردم.

 

بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟

زیست، دلیل بر اینکه این درس را تقریبا هر روز تو برنامه درسی‌ام داشتم و همیشه باهاش درگیر بودم یک جورایی هم مفهومی بلد بودم و هم آنقدر خوانده بودم ناخودآگاه متن کتاب درسی را حفظ بودم و چون علاقه طراح امتحانات نهایی به متن کتاب خیلی زیاد است و از جاهایی سوال می‌دهد که حتما باید به متن کتاب تسلط داشته باشید.

 

کدام روش مطالعاتی خود را برای امتحانات و آزمون‌ها چگونه بود؟ 

تو دوران خرداد ماه. چون تا قبل این ماه من ۴ درس عمومی را روزانه تو زمان پایین خوانده بودم و تقریبا یکم فرصت می‌خواستم که مثلا جمع بندی و دوباره مرور کنم و آن زمان امتحانات نهایی برای هر درس تقریبا خیلی خوب بود و برای درس‌های تخصصی واقعا نیازی نبود آن زمان بگذارم دیگه آنقدر کنکوری کار کردیم فقط باید یکی دو آزمون نهایی سال اخیر را بزنیم تا دستمان بیاید چطوری باید بنویسیم که نمره سوال را کامل بگیریم. پس تو بازه فرصتم داریم تست هم بزنیم یا آزمون بگیریم که فاز کنکور تیر از یادمان نرود.

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

تقریبا میانگین ترازم بین ۶۴۰۰ بود تا ۶۸۰۰. آزمون قبل کانون و یک مروری کلی روی خوانده‌ها مخصوصا روی شکل‌های زیست و فرمول‌های ریاضی و فیزیک که سریع بیاد سر جلسه.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظر من پیوستگی در آزمون‌ها و عدم غیبت در آزمون، از مهمترین فاکتور‌های موفقیت در آزمون کنکور است، چون غیبت در آزمون‌ها موجب قطع زنجیره آزمونی و در نهایت باعث عقب افتادن در برنامه درسی می‌شود و به شدت آسیب زاست. به همین خاطر حتما توصیه می‌کنم در آزمون‌ها شرکت کنید. حتی اگر مطمئنید که نتیجه مطلوبی نمی‌گیرد باز هم در آزمون شرکت کنید.

 

آیا از سایت کانون استفاده می کنید؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید؟ و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید؟

بله. هر هفته یکبار زمان آزمون‌ها. بیشتر برای صفحه شخصی و برای بخشی‌های مصاحبه رتبه برترها.

 

کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

مصاحبه رتبه برتر‌ها که بعضا از تجربیاتشان استفاده می‌کردم.

 

در کدام درس نسبت به اردی‌بهشت پیشرفت کردید؟ روش شما چگونه بود؟

زیست و فیزیک‌ بیشتر تست زدن و آزمون‌های جامع.

گفت‌‌وگو با مهدی گودرزی بناب؛ دانش آموز برتر دوازدهم تجربی

Menu