گفتگو با نگار صداقتی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

خیر در آزمون غیبت نداشته ام. دلیلم این است که پیوستگی در آزمون هاست که باعث موفقیت می‌شود. غیبت در آزمون‌ها باعث عقب افتادن در برنامه می‌شود.

گفتگو با نگار صداقتی؛ قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی: نگار صداقتی               

پایه: یازدهم تجربی           

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم/ خانه دار 


مصاحبه گر: سحر حاجی زاده


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ 

خیر در آزمون غیبت نداشته ام. دلیلم این است که پیوستگی در آزمون هاست که باعث موفقیت می شود. غیبت در آزمون ها باعث عقب افتادن در برنامه می شود.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با مدیریت زمان و نزدن سوالات اشتباه و همچنین پیوستگی در برنامه و آزمون موجب مرور مطالب بیشتری می شود. مهارت برنامه ریزی و تست زنی هم بهتر می شود.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 بله، الف) بدست آوردن نمره خوب در امتحانات نهایی بسیار برای من مهم است چون در سال های  اخیر نهایی سخت شده است و نمرات بالا اهمیت زیادی دارند در قبولی دانشگاه.

ب) باعث مرور درس ها می شود. با هدف گذاری کردن ما دچار سردرگمی نمی شویم و مشخص می کنیم از خود و درس چه انتظاری داریم. هدف گذاری در درس خواندن و آزمون دادن یکی از مباحث مهم است.

 

شرکت در این تعداد آزمون چه دستاوردی برای‌تان داشت؟

باعث شد روش تست زنی را یاد بگیرم و مهارت خود را افزایش دهم. نمرات بالایی کسب کنم و برای آزمون های نهایی و ترم آمادگی بیشتری داشته باشم. تعداد آزمون ها باعث شد که بتوانم بفهمم وضعیت درسی من چگونه است.


نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟

درس فیزیک و زبان و زیست و دینی/ هر درس را چند بار با دقت و تمرکز می خواندم. تمرین هم حل می کردم تا بتوانم فهم فیزیک خودم را افزایش بدم. در درس های حفظی هم خب با مطالعه ی بیشتر توانستم خودم را قوی کنم. 

 

دفتر برنامه ریزی داشتید؟ 

خیر تا به حال نداشتم و از دفتر برنامه ریزی استفاده ای نکردم. اما امسال تصمیم دارم تا از  دفتر برنامه ریزی استفاده کنم تا بفهمم که وضعیت مطالعه ی من به چه صورت هست و بتوانم در صورت مشکل با پشتیبان آن را مطرح کنم و مشکلم را حل کنم. 

 

مهم‌ترین چیزی که در این سال‌ ها از کانون و آزمون ‌ها یاد گرفته اید چیست؟

برنامه ریزی و مدیریت زمان و مهارت تست زنی، جواب دادن به سوال هایی که از پاسخ خود مطمئن هستم. برنامه ریزی و هدف گذاری در کانون بسیار مهم است و برنامه کانون می شود تا دچار سردرگمی نشوم و چون مباحث تکرار می شوند میتوانم یادگیری خودم را محک بزنم همیشه. 

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر مثبتی داشتید؟

در درس ریاضی تست زدن برایم مشکل بود با دیدن فیلم های آموزشی توانستم تست های ریاضی  را هم جواب بدهم ولی هنوز هم مشکل دارم. تصمیم دارم که امسال روی نقاط ضعفم تمرکز کنم و آن ها را برطرف کنم. چون درس ریاضی درسی مهم است و باید برای کنکور هم آماده شوم تا بتوانم به موفقیت برسم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دادید؟

در طول هفته و اول سوالات درست و سوالات نادرست و نزده را تحلیل می کردم. سعی می کردم از نکات سوالات استفاده کنم تا بتوانم در سوالات و آزمون های بعدی از آن نکات استفاده کنم. با تحلیل کردن توانستم بفهمم که چه قدر بی دقتی داشتم یا چه مبحث هایی رو کلا بلد نبودم.

 

شما از چه منابع کانون استفاده می‌کردید؟

 من فقط در آزمون ها شرکت می کردم و از منابع کانون استفاده ای نمی کردم. چون به نظرم نیازی به آن نداشتم. هنوز برای پایه یازدهم تصمیم نگرفتم که تهیه کنم یا خیر، دانش آموز را برای کنکور آماده می کند. وجود منابع متنوع باعث می شود تا با شکل های مختلف سوالات آشنا بشویم. هر چه قدر تمرین بیشتری حل کنیم یا تست بیشتری بزنیم باعث می شود که روی مطالب مسلط تر بشویم.

 

در طول این همه سال خسته نشدید؟ 

در طول سال خیلی ناامید و خسته می شدم ولی برای رویای آینده ام و تصمیم به ادامه دادن کردم. از لحاظ روحی خیلی مواقع بود که به خاطر افت های تحصیلی دچار ناراحتی یا استرس می شدم ولی در نهایت سعی می کردم که خودم را قانع کنم تا ادامه بدهم و به هدفم برسم.

 

چرا کانون را در این سال‌ها انتخاب کردید؟

بله بعضی از خانواده و بستگان در کانون عضو بوده اند. آزمون های کانون بیشترین شباهت را به کنکور دارند و چون تعداد نفرات شرکت کننده در آزمون زیاد است برای رقابت تصمیم به ثبت نام در آزمون ها کردم. چون تعداد بالای حاضرین در آزمون های کانون بالا است می توانم خودم را بیشتر محک بزنم و بفهمم که در جمعیت آماری بالا چه رتبه ای را می توانم کسب کنم و این باعث می شود تا پیش بینی کنم که در کنکور عملکرد من به چه صورت خواهد بود.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم تمام امکانات و وسایل آموزشی موردنیاز من را برایم محیا کردند. از لحاظ روحی بسیار بهم کمک می کردند تا بتوانم دوباره به درس خواندن ادامه بدهم. تشویق کردن و حمایت های خانواده باعث شده تا بتوانم به مسیرم ادامه بدهم.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌دیدند؟

بله بررسی می کردند نتایج آزمون را. علت افت را بررسی می کردند تا موجب افت دوباره نشود. با هم صحبت می کردیم تا من به نقاط ضعفم بیشتر برسم تا بتوانم مشکل را حل کنم.

 

به نظرتان مهم‌ترین ویژگی مثبت شما چه بود که باعث شد به اینجا برسید؟

مهم ترین ویژگی مثبت من انگیزه ی من بود که باعث  ادامه دادن من شد و همچنین اعتماد به نفس من باعث داشتنم به خودم می شد چون در این مسیر فراز و نشیب زیادی را تجربه کردم ولی بازم ادامه دادم. این مهم ترین ویژگی من بوده است و سعی دارم باز هم وضعیت خودم را بهبود بدهم. 

Menu