گفت و گو با هادی زهتاب برتر دوازدهم ریاضی از خمینی شهر

هادی زهتاب پایه دوازدهم رشته ریاضی از استان اصفهان- شهرستان خمینی‌شهر میانگین تراز : 6901

گفت و گو با هادی زهتاب برتر دوازدهم ریاضی از خمینی شهر

نام و نام خانوادگی :هادی زهتاب

مقطع و رشته : دوازدهم ریاضی

نام شهر و استان : اصفهان- خمینی شهر

میانگین تراز : 6901

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است : از سال دوازدهم-13 آزمون

شغل و تحصیلات مادر:

شغل و تحصیلات پدر:

  


1-شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

 آشنایی برادرم و همچنین معرفی مدرسه باعث آشنا شدن من با کانون شد 


2-چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

 سال دوازدهم و به مدت یکسال کانونی بودم 


3-در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کرده‌اید؟ 

 در ۱۳ آزمون اصلی شرکت کردم 


4-دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

 توانستم با برنامه ریزی درست، مطابق برنامه پیش روی کنم و برای کنکور آماده شوم .


5-شما تا چه حد خود را یک دانش‌آموز کانونی می‌دانید؟

نسبتا کانونی بودم چون از طرفی بی غیبت در آزمون ها شرکت می کردم و همچنین با برنامه کانون هماهنگ بودم .


6-چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟ (فرض مصاحبه با قهرمانان پیوستگی می باشد)

 شیرینی انتهای مسیر سختی های مسیر را قابل تحمل تر می کند وقتی با هر آزمون تغییر را در خودتون حس کنید و متوجه پیشرفت بشوید دیگر خسته نمی شوید .


7-آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 با هر آزمون شما متوجه کمی ها و کاستی های خودتون می شوید حتی کم کاری ها در درس خواندن هم با آزمون مشخص می شود پس دلیلی برای آزمون ندادن نبود .


8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

 من سعی می کردم در هر آزمون نقاط ضعف و قوت خودم را پیدا کنم و در آزمون بعدی در کنار رسیدن به بودجه آن آزمون نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنم .

 

9-مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

بله تلاش من بر این بود که بتوانم بودجه آزمون ها را برسانم ولی اگر بعضاً درسی را نمی رسیدم برای آزمون بعدی می رساندمشان 

 

 10-روش مطالعه‌ی شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خوانید یا دوباره‌خوانی می‌کنید؟

به روش بازیابی درس می خواندم ابتدا آن درس را به طور کامل مطالعه کرده و ریز نکات را بفهمم و بعد با تست زدن آنها را تثبیت کنم و قبل از آزمون ها مرورشان کنم 

 

11-در کدام درس‌ها بیشتر از روش بازیابی استفاده کنید؟ و تأثیر این روش برای شما چه بود؟

 در درس شیمی در روز های منتهی به آزمون یکبار بودجه شیمی را از روی کتاب با دقت می خواندم و به همه اشکال و پاورقی ها توجه می کردم این باعث می شد آنچه از قبل خوانده بودم برایم مرور شود و در آزمون نتیجه بهتری بگیرم .


12-روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟

 ابتدا سراغ سوالات غلط می روم بعد از آن سوالاتی را که برایم چالشی تر بود (با پاسخ یا بی پاسخ) و در مرحله بعد سوالات نزده را حل می کردم .


13-آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ خانواده چه کمکی به شما کرد؟

 بله اما بجای ناراحت شدن سعی می کردم علل این افت تراز را بفهمم و اگر اشتباهی در نحوه درس خواندن دارم یا اگر مشکلی پیش آمده ،برطرف کنم.


14-پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می‌کنند؟

 پدر و مادرم با فراهم کردن محیط مناسب برای درس خواندن من و همچنین پیگیری وضعیت من در دروس به من کمک بزرگی کردند .


15-کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

 ریاضی و فیزیک در این دروس ابتدا در کلاس درس سعی می کردم تمام نکات را فرا بگیرم و یا یادداشت کنم و سپس تست زنی را شروع کنم .


16-در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

 آمار و احتمال سعی کردم کتاب کمک درسی بهتری را کار کنم و ریز به ریز نکات را یاد بگیرم بعد تست های متوسط رو به سخت حل کنم .


17- به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟ 

 در دروس ریاضی و فیزیک زمان زیادی را روی مطالعه نمی گذاشتم و فقط تست می زدم اما در دروس گسسته و شیمی تقریبا ۶۰ درصد زمان تعیین شده برای این دروس را صرف مطالعه درسنامه و متون کتاب می کردم، درکل در روز ۱۰ ساعت درس می خواندم .


18-کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است: تابستان، پاییز، دی‌ماه، نیم‌سال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی ؟ دلیل این موضوع چیست؟

 بهمن و اسفند ماه ساعت مطالعه من بالا رفت و عقب ماندگی های که در برخی دروس داشتم جبران شد و من توانستم خودم را به کنکور اردیبهشت برسانم .


19-کدام نقش آزمون‌های کانون برای شما پررنگ‌تر بود: نقش برنامه‌ای، آموزشی یا سنجشی؟ دلیل‌تان برای این انتخاب را بگویید.

 سنجشی چرا که من آزمون می دادم تا خودم را با خودم در گذر آزمون ها مقایسه کنم چقدر می توانم بهتر شوم و پیشرفت کنم چقدر خوب نقاط ضعفم را فهمیده ام و چطور آنها را نقاط قوت خود کنم .

 

20- به طور میانگین در هر آزمون تعداد اشتباه‌های شما چند تا بوده است؟

 در ابتدای سال تحصیلی تعداد غلط من زیادتر بود بین ۱۴الا ۱۶ غلط اما با گذشت زمان و کسب تجربه در آزمون دادن تعداد غلط ها بین ۶الا ۹ غلط .


21- هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک ( بررسی اشتباهات یا بررسی سوالت ساده ) اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

 بررسی اشتباهات 


 22- نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟ 

 معلمان با تدریس کامل و دقیق من را در فهمیدن و درک دروس جلو می انداختند و دیگر نیازی به مطالعه خاصی نداشتم البته در برخی دروس .


23-در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درس‌ها می‌روید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف می‌کنید؟

 شیمی ۳ و شیمی پایه، سوالات حسابان و ریاضی را دوباره حل می کردم در سوالات فیزیک به دنبال اشتباهات محاسباتی خود می گشتم و در شیمی صفحه  مربوطه به سوال را از کتاب پیدا می کردم .

 

24-دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

 بله- طبق برنامه هفتگی که داشتم روزانه برنامه ای که اجرا می کردم با جزییات تعداد تست و ساعت وارد دفترچه خود می کردم و آخر هفته میزان ساعت و تعداد تست را جمع زده با هفته قبل مقایسه می کردم این باعث منظم تر شدن کار هایم شد.

 

25- شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی می‌دانید؟ 

  قهرمان پیشرفت 

 

26-کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمان‌های نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟ 

از دو روش ضربدر و منها و روش دو خودکار در ابتدای سال تحصیلی بیشتر روش ضربدر و منها بود اما نیمسال دوم روش دو خودکار 

 

27-استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

 استفاده از گوشی کمتر از ۲ ساعت در روز و همچنین دسترسی به فضای مجازی هم محدود شده بود 


28-آیا در برنامه ریزی زمانی را به استراحت و تفریح اختصاص می‌دهید؟ چه کارهایی می‌کنید؟

تلاش می کردم در زمان های استراحت ۱۵ دقیقه ای کتابی بخوانم یا ورزش کنم .



Menu