نام و نام خانوادگی: زهراباغی تبار
مقطع و رشته: یازدهم تجربی
نام شهر و استان: بندپی غربی، مازندران
میانگین تراز: 6500
از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است: 7سال( از سال 1396 که پنجم دبستان بودم تا کنون)
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: آزاد، دیپلم
مصاحبهگر : رستم فیروزی کیا
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟
به واسطهی یکی از نزدیکان که در آزمونهای کانون شرکت کرده بودند، با کانون و آزمونهای آن آشنا شدم. خواهرم عضو کانون بوده و سال قبل، رشته ی دبیری قبول شد.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
از سال پنجم دبستان تاکنون عضو کانون هستم.
در چند آزمون اصلی و چند آزمون هدیه شرکت کردهاید؟
در بیش از150 آزمون شرکت کردهام.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آزمون دادن ویژگیهای مثبت زیادی را در من رشد داد. مهمترین آنها مدیریت زمان در جلسهی آزمون و آشنایی با جو رقابتی بود و توانستم برنامه ریزی درست و منسجم و مرور های منظم و کارامدی داشته باشم. همچنین یکی از دلالیل دنبال کردن آزمونهای کانون، برنامهی راهبردی است.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی میدانید؟
با برنامهی کانون پیش رفتم و غیبتم خیلی کم است.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
من معمولاً در درس شیمی درصد و نمرهی خوبی کسب میکنم، دلیل عمدهی آن هم این است که بلافاصله بعد از کلاس، تستهای آموزشی کار میکنم و بعد از آن هم تستهای ترکیبی از آن کار میکنم .
آیا در آزمونهای هدفگذاری شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله در آزمون هدف گذاری شرکت کردهام و این آزمونها باعث مرور و تثبیت و همچنین آمادگی بیشتری برای آزمون اصلی میشود. من در سال دهم در درس زیست درصدهای نسبتاً خوبی نداشتم و آن هم بدلیل ترکیب نکردن موضوعات زیست باهم بود، زیست درسی است که باید مرور فراوان شود و چندین بار خوانده شود و همچنین با دروس و مطالبی که قبلاً یاد گرفته شده، ترکیب شود.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟ انگیزهتان چه بود؟ فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
بله، هدفم اولم قبولی در مدرسه سمپاد و هدف اصلیام کنکور است که طبیعتاً خواهان استمرار و تمرین است.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
از همهی کارنامهها بخصوص کارنامهی بازیابی استفاده میکردم.
مطابق برنامهی راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید، توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله حتماً برنامهی هر قسمت را در همان دوره، مرور میکردم.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟
من معمولاً تحلیل آزمون را به بعدازظهر روز آزمون یا نهایتاً روز بعد موکول میکنم. من در تحلیل، نخست صحیح یا غلط بودن جوابهایم را از پاسخنامه چک میکنم و سوالاتی که به آنها پاسخ غلط دادهام را دوباره حل میکنم و تمام نکات جدیدی که از سوالات (چه صحیح و چه غلط) کسب کردهام را وارد کتابهای مربوطه میکنم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
نقش برنامهای و آموزشی آزمونها برایم مهم است.
هنگام بررسی آزمونها به کدامیک اولویت بیشتری میدهید؟
الف) بررسی اشتباهات
ب) بررسی سؤالهای ساده
بررسی اشتباهات برایم اولویت دارد.
نقش اولیای شما در موفقیت شما چگونه بوده است؟
هر دوی ایشان نقش بسزایی در انتخاب مسیرهای درست برای من داشتند، مانند انتخاب مشاور، برنامهریزی مناسب و همچنین در کمتر کردن مهمانیها و مسافرتها نیز با من همراه بودند.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
بله کمک میکردند که برنامهریزی بهتری داشته باشم و تشویقم میکردند. از آنجایی که به من اعتماد دارند، و دلیلی که برای نمره کمم را به آنها میگویم، من را درک میکردند و همیشه تشویقم میکنند که از اشتباهاتم درس بگیرم و سعی کنم دیگر آنها را تکرار نکنم. در ماهای آخر تست زیادی کار میکردم و تمام سوالات را تحلیل میکردم.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله، برای برنامهریزی اصولی و توجه به روند مطالعهی گذشته، بسیار مفید است و میتوان برنامهی آینده را برمبنای نقاط مثبت یا منفی در دو موضوع، روش مطالعه و ساعت مطالعه، تنظیم کرد.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
من بیشتر کتابهای سه سطحی را تهیه کردهام.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
سعی میکردم در هر آزمون یا در اکثر آزمونها از حداقل یک روش استفاده کنم. بهترین روش برای من تکنیک ضربدر و منها است.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
بله، فقط در زمینهی درسی استفاده می کردم.