گفت‌وگو با فاطمه نورالهی؛ دانش‌آموز سخت کوش پایه هفتم

علاوه بر آزمون‌های اصلی در تمام آزمون‌های مکمل نیز شرکت می‌کردم.

گفت‌وگو با فاطمه نورالهی؛ دانش‌آموز سخت کوش پایه هفتم

 

نام و نام خانوادگی: فاطمه نورالهی

مقطع : هفتم

نام شهر و استان:  شهر اراک- استان مرکزی

میانگین تراز:6930

سال حضور در کانون: از مهر امسال در آزمون ها شرکت می کند.

تعداد آزمون ها:  10 آزمون 

شغل و تحصیلات مادر: کارشناسی –خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: کارشناسی ارشد حسابداری - کارمند اوقاف

مصاحبه کننده: معصومه حاجی زاه

  1. شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه ای کسب کردند؟

به پیشنهاد تعدادی از همکلاسی‌های سال گذشته‌ام که در مدارس سمپاد قبول شده‌اند برای ثبت نام اقدام نمودم. همچنین دخترخاله‌ام نیز در دبیرستان تیزهوشان مشغول به تحصیل است، او نیز در کانون آزمون می‌دهد و پیشرفت‌های قابل توجهی در نمرات و درس‌هایش دارد. از این رو من نیز مصمم‌تر شدم تا حتماً به کانون، جهت شرکت در آزمون مراجعه کنم.

  1. دستاورد شما از شرکت در آزمون های کانون چه بود؟

آزمون دادن باعث شد در در درس‌هایم پیشرفت داشته باشم و درس‌های مدرسه را کامل بخوانم.  همچنین باعث شد که نمرات کامل در امتحانات کسب کنم. در ترم گذشته معدلم 20 شد.

  1. پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما می کنند؟

پدر و مادرم هردو در منزل روند تحصیلی مرا رصد می‌کنند اگر به هدفگذاری در آزمون برسم آن‌ها تشویقم می‌کنند و اگر ترازم در درسی کم شود حتماً حمایتم می‌کنند تا برای جبران آن با انگیزه باشم.

  1. آیا در آزمون هدف‌گذاری و مشابه پارسال هم شرکت می کنید؟ دلیل آن چیست؟

بنده علاوه بر 10 آزمون اصلی که بدون غیبت شرکت کردم در تمام آزمون‌های مشابه و هدفگذاری این‌آزمون‌ها نیز حضور داشتم. آزمون‌های مشابه و هدفگذاری به من این امکان را می داد که قبل از آزمون با نقاط ضعف خودم آشنا شوم و برای بهبود آن‌ها اقدام نمایم.

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

من از کارنامه اصلی، برای بررسی تراز و درصدهایم و از کارنامه 5 نوبت برای شناسایی نقاط قوت و ضعفم استفاده می‌کنم و سعی می کنم با توجه به آن نقاط ضعفم را به نقاط قوت پایدار تبدیل نمایم. همچنین ازکارنامه مبحثی و هدفگذاری نیز برای بهتر شدن تمام مبحث‌های یک درس استفاده می‌کنم یعنی اگر در مبحثی تراز کمی کسب کرده باشم با توجه به این کارنامه تلاش می‌کنم تا ترازم را در آن قسمت ارتقا دهم.

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می خوانید؟ چگونه برنامه‌ریزی می کنید؟

بله ابتدا سعی می‌کنم تمام تکالیف مدرسه را همان روز به پایان برسانم و بعد مطالعه دروس را طبق برنامه راهبردی کانون انجام می‌دهم.

  1. در طول این سال ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله، ابتدا در فارسی و علوم درصدهای زیر 50 داشتم. برای علوم سعی کردم تمام متن درس را با دقت بخوانم و نمره چند از 10 خود را به 8 ارتقا دهم . همچنین برای فارسی نیز تست‌های بخش قرابت را بیشتر کار کردم و نکات دستوری را هر روز مطالعه می‌کردم و توانستم نمره چند از 10 آن را به 9 برسانم.

  1. روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟

روزی 2 ساعت خارج از زمانی که تکالیف مدرسه را انجام ‌می‌دهم درس‌ می‌خوانم که بیشتر آن تست زنی است.

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیر درسی کرده است؟

بله، همیشه در پایان روز آن را کامل می‌کنم. این دفتر به درس‌ خواندم جهت می‌دهد.

  1.  کدام یک از کتاب های کانون را استفاده می کنید؟ این کتاب ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من برای اکثر درس‌هایم از منابع کانون استفاده می‌کنم. برای علوم و ریاضی و دروس عمومی کتاب سه‌سطحی را تهیه نموده‌ام و برای ریاضی، علوم و فارسی نیز کتاب آبی. این کتاب‌ها کمک شایانی به من برای کسب تراز بالا می‌کنند.

  1. آیا تحلیل آزمون را انجام می‌دهید؟

بله، همیشه بعد ازظهر جمعه‌ای که آزمون هست، تحلیل آزمون را انجام می‌دهم. من دفتر تحلیل آزمون دارم و در آن سوالات نزده و اشتباه را وارد می‌کنم تا در ایام جمع‌بندی از آن استفاده کنم.

  1. آیا از تکنیک مدیریت زمان استفاده می‌کنید؟

بله، من در تمام آزمون‌هایی که شرکت می‌کنم ابتدا سراغ سوالات ساده می‌روم و سوالات دشوار و وقت‌گیر را نشانه‌دار می‌کنم تا در اسرع وقت به آن‌ها پاسخ دهم. به این‌ترتیب می‌توانم زمان آزمون را مدیریت کنم. هیچ سوال ساده‌ای با این روش بدون پاسخ نمی‌ماند.

  1. از کدام بخش سایت کانون بیشتر استفاده می کنید؟چرا؟

به سایت کانون هفته‌ای یکبار مراجعه می‌کنم، بخش مصاحبه با دانش‌آموزان برایم جذاب است و نکاتی که برایم بیشتر اهمیت دارد و به آن توجه‌می‌کنم، زمان مطالعه، منابع مطالعاتی و تکنیک درس‌خواندن این دانش‌آموزان است.

  1. هدف‌تان برای آینده چیست؟

با تداوم در آزمون‌ دادن پایه خود را قوی کنم و تصمیم دارم در سال نهم برای قبولی در مدارس سمپاد  تلاش کنم.

Menu