گفتگو با محمدحسین جربان؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از تهران

به نظر شما چه عواملی باعث می‌شوند که امسال بتوانید این نتایج را بگیرید؟ مشخص کردن هدف نهایی-شناخت خود-اراده و تلاش در حد حداکثر خودم و تسلیم نشدن برای حل مشکل.

گفتگو با محمدحسین جربان؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از تهران

نام و نام خانوادگی : محمدحسین جربان

نام شهر و استان : تهران  تهران

از چه سالی عضو کانون هستید : 1402

تحصیلات و شغل مادر: دیپلم-خانه دار

تحصیلات و شغل پدر :دیپلم-آزاد

مصاحبه گر : رامین غفرانی


 

 به نظر شما چه عواملی باعث می شوند که امسال بتوانید این نتایج را بگیرید؟

مشخص کردن هدف نهایی-شناخت خود-اراده و تلاش در حد حداکثر خودم و تسلیم نشدن برای حل مشکل.

 

چه راهکارهایی برای بالا بردن ساعت مطالعه خود به کار بردید که نتیجه بخش بود ؟

نوشتن برنامه و هدف روزانه-نوشتن تایم های اتلافی همراه با دلیل-افزایش ساعت مطالعه به صورت پله پله بر اساس توانایی خود(من اوایل که شروع کرده بودم روزی 5دقیقه بیشتر از روزه قبل میخوندم و این 5دقیقه ها هی بیشتر و بیشتر شد )

 

 آیا تا بحال در آزمون های کانون غیبت داشتید؟

بله متاسفانه داشتم. البته خودم اون آزمون رو چند روز بعد از خودم گرفتم و تحلیلش رو هم انجام دادم.

 

چرا کانون را درسال کنکور  انتخاب کردید؟

فهمیدن سطح خود و همچنین شناخت رقبا - آشنایی با جو کنکور و تا حدی که ممکنه حذف استرس-مدیریت زمان-و داشتن برنامه ریزی بر اساس آزمون ها

 

آیا مطابق برنامه های راهبردی حرکت می کردید؟

بله تا حدود زیادی البته وقتی هم به بودجه بندی نمی رسیدم ، نگرانی نداشتم،چون به این موضوع فکر می کردم که در کنکور هم افراد زیادی هستند که مباحث را تموم نمی کنند و یا خیلی از مباحث رو حذف می کنند.

راجب برنامه ریزی برای دو هفته هم،من اینطور نیستم که 1هفته درسنامه بخونم و 1 هفته تست بزنم،من هر دوی این ها رو از همون روز اول هفته به طور همزمان دارم و فقط 1 روز قبل آزمون مرور میکنم درسنامه رو و تست مرور سطح بالا میزنم.

 

6درموردارتباط خودتون با پشتیبان و پشتیبان ویژه خودتون بفرمایید و اینکه وجود پشتیبان و مشاور چقدر میتواند موثر باشد؟

خیلی می تواند موثر باشد. بسیاری از سردرگمی ها به کمک مشاور برطرف می شود.برای خودم میتونم بگم که مشاور بیش از 30درصد راهی که رفتم بدون مشاور ممکن نبود.

 

درارتباط با تاثیر  سوابق تحصیلی و امتحانات تشریحی نظرتون رو بفرمایید

امسال 50درصد کنکور رو شامل می شود و به همین خاطر اهمیتش با کنکور برابری می کند.به نظره من در این شرایط باید اولویت کتاب درسی و تمارینش باشد چون اینطوری هم برای امتحان نهایی آماده می شویم و هم  تست هایی که برگرفته از کتب درسی هستند را قطعا دیگر می توانیم جواب بدیم.البته با آمدن تاثیر امتحان نهایی در کنکور سطحه امتحانات نهایی هم بالاتر میره و بهتره برای آمادگی بیشتر و در صورت امکان از کتاب های کمک درسی علاوه بر دروس تخصصی ، برای دروس عمومی هم کتاب کمک درسیه مناسب برای امتحان نهایی تهیه کنیم و سعی کنیم علاوه بر کار کردن سوالات امتحان نهایی سال های گذشته ، سوالات تألیفی سطح بالا هم حل کنیم.

 

 روش شما برای برقراری تعادل بین تستی و تشریحی در طول سال چگونه بود.

به ازای هر 3پارت تستی از هر درس 1 پارت تشریحی از همون درس می خواندم و یا تست های برگرفته از کتاب درسی بجای حل تستی،تشریحی و بدون درنظر گرفتن گزینه ها حل می کردم.

 

برای افزایش معدل در دروس اختصاصی چه برنامه ای دارید؟

مطالعه دقیق وحل تمرین های کتاب درسی و حل تست های برگرفته از کتاب درسی به صورت تشریحی.

 

شما در دوران جمع بندی مانند نوروز آیا روش خاصی داشتید؟

برای تمرکز بیشتر به کتابخانه می رفتم و دروس را جمع بندی می کنم و مباحثی که در کنکور تست های بیشتری دارد را بیشتر کار کردم.


 شما از چه منابع کانون استفاده می کردید؟

کتاب های سه سطحی-خب دلیل استفاده ازهم از اسم کتاب مشخص است،تست های سطح بندی شده و طبقه بندی شده ی این کتاب است.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

بله-افزایش ساعت مطالعه و حقظ آن تاثیر مستقیم دفتر برنامه ریزی است.

 

 تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

سوالات دام دار رو مینویسم و دلیل اینکه که اون سوال را غلط زدم و یا چرا تو دامش افتادم را  می نویسم،همراه با نکته ی سوال و راه حلش-از هر سوال هر نکته ای پیدا کنم که از نظرم مهم یا سخت باشه مینویسم.

 

 نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در سال کنکور را بفرمایید. 

تا سال هفتم در آموزش درس ریاضی کمکم کردن،اما از سال هفتم به بعد فقط خودم بودم و آن را نمی شود دقیق توصیف کرد و بیشتر باید بود و دید.  فقط میتونم بگم حامی بودن.

 

برای دانش آموزانی که در تابستان تراز خیلی بالایی نداشتند و اکنون فرصت تغییر دارند چه توصیه ای دارید ؟

جوجه رو آخر پاییز می شمارند :)  ناامیدی معنی نداره  و اینکه بنظرم اگه می خواهید مباحث را راحتتر یاد بگیرید و تست بزنید ، تست های چند سال اخیر کنکور رو بزنید، چون حتی اگر بخواهند، ویدیو حل سوالات چون برای کنکور بوده به راحتی در اینترنت پیدا می شود   اینطوری حتی انگار ی معلم دارن که داره اون تست ها رو بهشون آموزش می دهد و از مهم تر اینکه هیچ هزینه ای هم نداره و همه می توانند به راحتی تنها با داشتن یک گوشی که بتواند به اینترنت وصل شود از همه ی این ها استفاده کنند.

Menu