مصاحبه با زهرا ابراهیمی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

با آزمون‌های سه روز یکبار جمع بندی کردم و استفاده از این روش باعث شد برای شرکت در کنکور سراسری که خود یک آزمون جمع بندی است آمادگی بالایی کسب کنم.

مصاحبه با زهرا ابراهیمی قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : زهرا ابراهیمی 

پایه : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان :  سیرجان کرمان 

میانگین تراز : 5700

معدل : 20

سال‌های حضور در کانون : دهم یازدهم دوازدهم ۳ سال 

چند آزمون شرکت کرده است :  69 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار دیپلم 

شغل و تحصیلات پدر : آزاد دیپلم 

 

مصاحبه کننده: زهرا کیان فر

 

  1. با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردیبهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟ 

که در امتحانات نتیجه خوبی بگیرم و در روز های باقی مانده مباحثی که اشکال داشتم را دوباره مرور کنم تا در کنکور تیر نتیجه بهتری بگیرم.

 

  1.  برای امتحانات نهایی چه برنامه‌ای دارید؟

 نمره خوب بگیرم و برای کسب نمره بالا در امتحانات نهایی سعی می کنم کتاب درسی را با دقت زیادی بخوانم و از نمونه سوالات سایت کانون و کتاب پرتکرار جهت آشنایی با سبک سوالات تشریحی کمک بگیرم،بویژه کتاب پرتکرار منبع مناسب و موثری برای این دوره است. قبل از هر امتحان طوری برنامه ریزی می کنم که مطالب را خوانده باشم و هیچ مبحث نخوانده ای نداشته باشم.

 

 

  1.  چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه دارید؟

 مباحثی که در اردیبهشت اشکال داشتم را مرور کنم تا در تیر نتیجه بهتری بگیرم. با شرکت در آزمون های جمع بندی کانون تا روز کنکور سعی کردم آمادگی خود را جهت شرکت در کنکور حفظ کنم هم چنین همان طور که گفتم در این بازه زمانی که زمان جمع بندی  به حساب می آید با زدن تست های نشان دار و پیش رفتن با منابع جمع بندی و رفع اشکال توانستم کنکور تیر را هم مثل کنکور اردیبهشت به خوبی شرکت کنم.

 

  1. آیا توانستید در جلسه کنکور  سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟ 
  2. تقریبا بله و سعی کردم از ابتدا خودم را با همه سوالات درگیر نکنم و از روش هدف گذاری چند تا از ده تا استفاده کردم جهت اینکه تمرکز و توجه ام بر روی آزمون بیشتر شود و بتوانم سوالات ساده را تشخیص داده و پاسخ بدهم.

 

  1. آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌ های مدیریت زمان استفاده کردید؟ 

بله از تکنیک ضربدر منفی و زمان های نقصانی استفاده کردم و این تکنیک ها باعث مدیریت زمان در جلسه آزمون شد، هم چنین تکنیک استراتژی بازگشت باعث شد که برای بازگشت  و پاسخ گویی مجدد به سوالات یک تصمیم منطقی بگیرم که بتوانم درسی را که بیشتر می توانم پاسخ بدهم را برای بازگشت انتخاب کنم.

 

 

  1. اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردیبهشت اجرا می‌کنید؟

روی درس زیست شناسی وقت بیشتری می گذارم و برای درس زیست شناسی تست های زیادی کار می کنم. هم چنین سعی می کنم به شکل های کتاب درسی بیشتر توجه کنم چون متوجه شدم که در کنکور از تصاویر کتاب درسی هم سوال آمده بود و برای کسب نتیجه بیشتر در این درس آن را عمیق تر خواهم خواند.

 

 

  1. آیا سوالات کنکور اردیبهشت را تحلیل کردید؟

بله سوالات کنکور اردیبهشت را به محض اینکه به کلید سوالات و پاسخ نامه دسترسی پیدا کردم تحلیل کردم و متوجه شدم که در کدام درس ها و کدام مبحث ها ضعف داشته ام و تصمیم گرفتم برای کنکور تیر ماه حتما یادگیری های ناقص را برطرف کنم البته تمرکز و توجه به نقاط قوت را هم در اولویت قرار دادم تا داشته های خود را فراموش نکنم.

 

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟  

اولین تراز من 5500 بود و در آخرین آزمون به 6000 رسیدم دلیل این پیشرفت را با یک برنامه ریزی صحیح و حساب شده پیش رفتن و تلاش مستمر و استفاده مفید از زمان می دانم. 

 

  1. شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

 با آزمون های سه روز یکبار جمع بندی کردم و استفاده از این روش باعث شد برای شرکت در کنکور سراسری که خود یک آزمون جمع بندی است آمادگی بالایی کسب کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

  تمام مباحث را همراه آزمون پیش می‌بردم و درسی نخوانده نمی ماند و از ابتدا برنامه راهبردی را بررسی می کردم و سعی می کردم خودم را به مباحث هر آزمون برسانم زیرا با غیبت در یک آزمون و با توجه به اینکه برنامه راهبردی بصورت پیوسته پیش می رود از بودجه بندی عقب می ماندم که این باعث بی برنامگی و هم چنین کم شدن تسلط من بر آزمون تستی ام می شد به همین دلیل بطور پیوسته در همه آزمون ها شرکت می کردم تا با تکرار و مرور مباحث درسی را یاد بگیرم و به تسلط برسم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟

 بله شرکت کردم. آزمون هدف گذاری به من نشان می‌داد که در یک هفته گذشته چه مقدار روی مباحث تسلط دارم و مشابه پارسال باعث آمادگی من در آزمون جمعه می شد. آزمون هدف گذاری را در هفته اول جهت جمع بندی هفتگی شرکت می کردم و برای هفته بعد برنامه ریزی بهتری می کردم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

   کارنامه بازیابی را استفاده می‌کردم. برای اینکه برای آزمون های جامع ببینم چقدر از مطالب را   فراموش کردم و نیاز به مطالعه دوباره دارد. کارنامه بازیابی سوال محور شامل سوالاتی که در آزمون های کانون صحیح پاسخ داده ایم، سوالات غلط و سوالات نزده است و من ابتدا سوالات غلط و نزده را بررسی می کردم و سوالات صحیح را هم بررسی می کردم که فراموش نکنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.

بله مطابق برنامه راهبردی درس می‌خواندم و هفته اول را بیشتر صرف مطالعه کتاب و جزوه ها می کردم با چند تست برای مباحث که می‌خواندم و هفته دوم بیشتر تست می زدم. برنامه مدرسه را با برنامه راهبردی تطبیق می دادم و اگر در بعضی از آزمون ها به بودجه بندی نمی رسیدم از قبل پیش خوانی می کردم یا گاهی از ایستگاه های جبرانی استفاده می کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام ‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟

اول سوال هایی که غلط زده بودم را تحلیل می کردم و مبحث آن سوال را پیدا می کردم از کتاب تست هایی که داشتم چند تست مشابه را پیدا می کردم و نکته سوال های غلط را در کتاب خود یادداشت می کردم و بعد سراغ سوال های نزده می رفتم و علت اینکه جواب نداده بودم را پیدا می کردم یا مباحثی بودن که تسلط کافی روی آنها نداشتم و دوباره آنها را می‌خواندم یا سوال طولانی بود.

 

  1. به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟

روزهایی که مدرسه می روم ۸ تا ۹ ساعت و روزهای تعطیل ۱۲ ساعت و بعد از عید ۱۳ ساعت درس می خواندم.بیشتر زمان خودم رو صرف تست زنی می کردم. 

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله دارم اینکه ببینم چقدر زمان صرف هر درس کردم و مدیریت زمان بهتری داشته باشم. دفتر برنامه ریزی یک ویژگی مهمی که دارد باعث می شود شما خودتان را با روزهای قبل مقایسه کنید یعنی نگاه به گذشته دارد و با نگاه به گذشته برای هفته بعد برنامه ریزی می کردم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب های سه سطحی حجم کمی داشتند و من از آنها بیشتر روزهای قبل از آزمون استفاده می کردم. برای دوران جمع بندی مفید هستند و این ویژگی کتاب سه سطحی برای من اهمیت ویژه ای داشت.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

 اول کتاب رو می‌خوانم  بعد تست می زنم چند ساعت در روز را صرف مطالعه پایه می کنم.

 

  1. برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟

 درس های دوازدهم را شروع کردم به خواندن و مباحثی از زیست پایه که اشکال داشتم را خواندم و با برنامه راهبردی تابستان پیش می رفتم و اینکه چون زمان بیشتری داشتم توانستم تست های بیشتری بزنم و جمع بندی خوبی از نیم سال اول دوازدهم داشته باشم.

 

  1. بهترین درس شما در کنکور اردیبهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.

فیزیک بود جزوه معلم را می‌خواندم و تست می زدم. در درس فیزیک کتاب درسی را همیشه می خواندم.

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

 از کارنامه بازیابی استفاده می کنم و مصاحبه با برترها هم یکی از بخش های پربازدید برای من است.

 

  1. از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟

از کارنامه بازیابی استفاده می کنم و این کارنامه ویژه دوران جمع بندی است. 

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

قسمت کارنامه ها برای من کاربرد بیشتری داشت.

 

  1. برنامه شما برای جمع بندی تا کنکور تیر چگونه است؟

از اول کتاب های زیست ۱و۲و۳ را می‌خوانم و از کتاب های جمع بندی استفاده می کنم برای تست و در درس های فیزیک و ریاضی آزمون های جامع را حل می کنم و مطالب را به طور مبحثی مطالعه می کنم و در درس شیمی از کتاب های جمع بندی استفاده می کنم و در آزمون های سه روز یکبار هم شرکت کردم.

 

Menu