گفتگو با طاهره عباسی دوازدهم انسانی قهرمان پیوستگی سیرجان

دفتربرنامه ریزی کمک خیلی بزرگی به من می‌کرد باعث می‌شد ارزیابی دقیقی از خودم داشته باشم و بتوانم با نقد کردن برنامه برای پیشرفت خودم راه هایی پیدا کنم.

گفتگو با طاهره عباسی دوازدهم انسانی قهرمان پیوستگی سیرجان


نام و نام خانوادگی : طاهره عباسی نژاد

پایه : دوادهم انسانی

نام شهر و استان : استان کرمان، شهرستان سیرجان

میانگین تراز : 6150

معدل : 19.93

سال‌های حضور در کانون : 3 سال، یادهم، دوازدهم و ششم دبستان

چند آزمون شرکت کرده است : 54 ازمون در سال دوازدهم و یازدهم

شغل و تحصیلات مادر : لیسانس، خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم، آزاد

 

مصاحبه‌گر :معصومه گلزاری

 

  1. با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردی‌بهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی گرفته‌اید؟ 
  2. اولین تصمیم که توجه جدی و متمرکز به امتحانات نهایی بود و بعد از آن هم اینکه با توجه به نتایج اولیه کنکور اردیبهشت، یک اولویت بندی مطالعاتی شامل سه یا چهار درس اصلی و ازمون سه روز یک بار برای کنکور تیر گذاشتم.

 

 

  1. برای امتحانات نهایی چه برنامه‌ای دارید؟
  2.  تصمیمم این بود که در فرجه بین کنکور و نهایی ضعف ها و درس های پایانی کتاب که خیلی زیاد کار نکرده بودم را کار کنم که کارم برای شب امتحان راحت تر باشد؛ با توجه به مشکلاتی که در آن بازه برایم پیش آمد بالاتر از حد انتظارم بود اما به هر حال با آمادگی قابل قبولی وارد بازه امتحانات شدم  .

 

  1. چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه دارید؟
  2.  از همان ابتدا تصمیم داشتم از فرصت کنکور تیر هم استفاده کنم، همین بود که علی الخصوص در دوران جمع بندی از اسفند به بعد تاریخ و جغرافی که دروس پر حجمی هستند برای کنکور تیر گذاشتم و وقتم را به بقیه دروس اختصاص دادم. برای تیر اولویت اول تاریخ جغرافی است؛ اما علاوه بر  آن با توجه به نتایج اولیه کنکور اردیبهشت یک یا دو درس دیگر را هم در اولویت های بعدی می گذارم.

 

 

  1. آیا توانستید در جلسه کنکور  سوالات ساده را تشخیص داده و به آنها پاسخ دهید؟  
  2. بله بجز درس ادبیات تخصصی که برای انتخاب سوال کمی عجولانه با آن برخورد کردم برای بقیه دروس انتخاب سوال و مدیریت خوبی داشتم .

 

 

  1. آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟
  2.  بله؛ من علاوه بر ازمونهای اصلی از اواخر اسفند در آزمونهای سه روز یک بار شرکت می کردم و تمرینات زیادی برای مدیرت زمان و شرایط آزمون داشتم. در کنکور طبق اولویت بندی زمانی و مبحثی که قبلا مشخص کرده بودم پیش رفتم.

 

 

  1. اگر به هفته آخر فروردین ماه برگردید ، چه برنامه‌ای برای کسب نتیجه بهتر در کنکور اردی‌بهشت اجرا می‌کنید؟
  2.  از روند خودم در آن زمان راضی ام و اگر باز می گشتم دوباره طبق همان روال به جمع بندی با ازمونهای سه روز یک بار و تحلیل آنها و برطرف کردن ضعف هایی که از ازمونها مشخص می شد، می پرداختم.

 

 

  1. آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت راتحلیل کردید؟
  2.  تحلیل کلی هر درس و سطحش را در مقایسه با سال های قبل انجام دادم اما تحلیل سوال به سوال را به بعد ازامتحانات نهایی ها موکول کردم.

 

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟
  2. ترازهای من همیشه در یک رنج تقریبا ثابت بودند سعی می کردم روال خودم را حفظ کنم  بیشتر روی مهارت تست زنی و مدیریت آزمون را تقویت می کردم.

 

  1. شما برای دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟
  2.  سه روز یک بار+ تحلیل+ برطرف کردن ضف ها بر طبق ازمونها 

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
  2.  شرکت مداوم من در آزمونهای کانون از سال یازدهم مرا تا حد زیادی با فضای آزمون و تحلیل آزمون آشنا کرد و مهارت تست زنی  خوبی پیدا کردم. این بزرگ ترین و مهم ترین دستاود سال یازدهم من بود حتی مهمتر از محتوای درس هایی که خواندم. در سال دوازدهم هم با توجه به تغییراتی مثل جدا شدن دفترچه ها و زمان بندی سخت تر نیاز به مدیریت و تسلط خوبی بر فضای آزمون بود که این مهارت هر دو هفته یک بار در آزمون های کانون شکل می گرفت. به هر حال فرصت آزمون و خطای خوبی در یک آزمون آزمایشی استاندارد وجود دارد.

 

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟ 
  2. سال یازدهم مدوام شرکت می کردم و تحلیل های آنها کمک زیادی به من می کرد اما در سال دوازدهم با توجه به اینکه تغییرات کنکور و برنامه راهبردی پارسال تا امسال باعث شده بود تعدادی از ازمونها را شرکت کردم.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
  2.  کارنامه اصلی و کارنامه پنج  نوع درس. چون بعد ازمون هم نیاز به ارزیابی جز به جز و هم ارزیابی کلی است.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید.
  2. کنترل کردن همزمان مدرسه و نهایی و کنکور کار سال دوازدهم را کمی سخت کرده بود. به همین دلیل فرصت خواندن تمام برنامه را نداشتم و با توجه به برنامه مدرسه و نیازها و ضعفهای خودم آن را اولویت بندی کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

 دفترچه را بر اساس درسهایی که برایشان سرمایه گذاری کرده بودم و یا می خواستم روی پیشرفتشان تمرکز کنم اولویت بندی می کردم. در هر درس تمام سوال ها تحلیل می کردم. نکات جدید هر سوال را یادداشت می کردم و سعی می کردم یک سری نکات کلی هم بنویسم که بار بعد در مواجه با این درس یا این تیپ سوال چه کار باید کنم. در واقع ترکیب نکته های خاص هر سوال و نکات کلی مواجهه با سوال را سعی می کردم استخراج کنم و در همان دفترچه بنویسم. این روش تحلیل آزمون هم در سال یازدهم و هم دوازدهم برای من خیلی مفید و کمک کننده بود.

 

 

  1. به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟ 
  2. به طور میانگیم سعی می کنم 8 تا 10 ساعت مطالعه ی مفید و بدون حواس پرتی داشته باشم و وابسته به نوع درس هایی که در طول روز می خوانم تست می زنم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
  2. بله؛ همیشه حتی قبل در سال هایی که در آزمون ها شرکت نمی کردم از دفتر برنامه ریزی که در پایه ششم با آن آشنا شده بودم استفاده می کردم. این موضوع کمک خیلی بزرگی به من می کرد که ارزیابی دقیقی از خودم داشته باشم و بتوانم با نقد کردن برنامه برای پیشرفت خودم راه هایی پیدا کنم.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 
  2. سه سطحی. سطح بالا و چالش برانگیز این کتاب و آزمونهایی که در سه سطح قرار داده شده اند برای من فضای چالشی را ایجاد می کرد که هم کمک خوبی در درس ها بود و هم از چالشی بودن ان لذت می بردم. 

 

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟ 
  2. دهم را تابستان و یازدهم در طول سال تحصیلی یازدهم سعی کردم خوب کار کنم. در سال دوازدهم  و حمع بندی هم در آزمونها مرورشان کردم.

 

 

  1.  برنامه شما در تابستان سال گذشته چه بود؟ 
  2. تیر ماه با درس های  دهم شروع کردم. سعی می کردم با تست های  مروری و آزمایشی درس ها را تثبیت کنم. قبل از هر بازه درس از درسی که بار پیش خوانده بودم مقداری تست می زدم و مرورش می کردم و بعد درس جدید را شروع می کردم. این روش مفید اما زمانبر اگر چه باعث شد حجم کمتری را مطالعه کنم اما تمام مطالب تثیت شدند و کارایی زیادی برایم داشت. 

 

  1. بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطالعه این درس را توضیح دهید.
  2. بالاترین درصد مربوط به اقتصاد بود. مطالعه این درس را در تابستان شروع کردم و بعد در آزمون های کانون و جمع بندی چندین بار حفظیات کتاب برایم مرور شد و با تیپ مسئله های گوناگون این درس آشنا شدم و عملکرد خوبی داشتم. به جز آن درس های جامعه و روانشانسی و عربی هم با اختلاف کم از اقتصاد، در اردبهشت درصدهایی خوبی داشتند .

 

  1. آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟
  2.  بله. به جز صحفه شخصی و ابزار های آن هر زمان که فرصت می کردم مصاحبه های رتبه های برتر کنکور 402 را می خواندم و از نمونه سوال های تشریحی استفاده می کردم.

 

  1. از کدام کارنامه های سایت کانون بیشتر استفاده می کنید ؟
  2.  کارنامه ی پنج نوع درس. دید خوبی از وضعیت کلی به من می دهد.

 

  1. کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟
  2. صحفه شخصی و ازمونک های آن

 

  1. برنامه شما برای جمع بندی تا کنکور تیر چگونه است؟

خواندن تاریخ و جغرافی در الویت اول و دو یا سه درس دیگر طبق نتایج کنکور اردیبهشت بعلاوه آزمونهای سه روز یک بار

 

Menu