نام و نام خانوادگی: محمد مهدی مرزبان
پایه تحصیلی: دوازدهم تجربی
نام شهر و استان: شیراز، فارس
میانگین تراز: 6815
از چه سالی عضو کانون بوده است؟ از سال 1399 به مدت 4 سال
چند آزمون شرکت کرده است؟ 50 آزمون
نام مدرسه: نمونه دولتی رازی
تحصیلات مادر: لیسانس
تحصیلات پدر: لیسانس
مصاحبهگر: پارمیدا دهقانی
شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟
از طریق خانواده با آزمون های کانون آشنا شدم و تصمیم گرفتم در آزمون ها شرکت کنم و از این انتخاب خود برای محک زدن خودم در درس های مختلف راضی هستم.
چند سال و چه سالهایی دانشآموز کانون بودهاید؟
از سال دهم و به مدت 4 سال است که در آزمون های کانون شرکت می کنم.
در چند آزمون اصلی و هدیه شرکت کردهاید؟
تقریبا در همه آزمون ها حضور مستمر و مفید داشتم و این پیوستگی شرکت در آزمون ها را بسیار مهم می دانم.
دستاورد شما از شرکت در آزمونهای کانون چه بود؟
آمادگی و آشنایی با آزمون سراسری، مهم ترین دستاورد من از شرکت در آزمون های کانون است.
شما تا چه حد خود را یک دانشآموز کانونی می دانید؟
من یک دانشآموز بیغیبت یا کمغیبت در آزمونهای اصلی بودم. در آزمونهای هدف گذاری و مشابه پارسال شرکت میکردم. با برنامه راهبردی آزمونهای کانون هماهنگ بودم و برنامه راهبردی را برای خودم شخصی سازی میکردم. منابع من هم کانونی بود.
چرا این تعداد آزمون شرکت کردید؟ خسته نشدید؟
خیر. چون با توجه به هدف گذاری هایی که داشتم در آزمون شرکت می کردم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
در آزمون ها غیبت نداشتم. چون برای من اهمیت داشت که مداوم سنجیده شوم.
پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
این که در هر آزمون تلاش می کردم عملکرد و درصد های بالاتری نسبت به آزمون قبلی کسب کنم.
آیا در آزمونهای هدف گذاری شرکت میکنید؟
بله حتما. برای این که بتوانم خودم را بهتر بسنجم و اعتماد بیشتری به روند پیشرفت و برنامه هایم پیدا می کردم.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میکنید؟
بله. برای آمادگی بهتر در آزمون ها و این که با شرکت در این آزمون ها، با تسلط بیشتری در آزمون ها حاضر می شدم.
از کدام یک از کارنامههای جعبه ابزار کارنامه استفاده میکنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.
کارنامه هدف گذاری. برای نظم بیشتر و انگیزه گرفتن، از این کارنامه همیشه استفاده می کردم.
مطابق برنامه راهبردی درس میخوانید؟ چگونه شخصی سازی میکنید؟ توضیح دهید که روشتان چگونه بود؟
بله. اما مباحث را با توجه به نیاز و مشکلم در آن مبحث جدا می کنم و بیشتر یا کمتر کار می کنم.
روش مطالعه شما چگونه است؟ آیا با روش بازیابی درس میخوانید یا دوبارهخوانی میکنید؟
برای کیفیت بهتر مطالعه در هر مبحث تست بیشتر می زنم و سعی می کنم از هر دو روش بازیابی و بازخوانی استفاده کنم. اما بیشتربازیابی را مد نظر قرار داده ام.
روشتان برای تحلیل آزمونها چگونه است؟ آیا همه سؤالات را تحلیل میکنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی میکنید؟
سوالات بدون غلط و بدون پاسخ را تحلیل می کنم و نکات آنها را استخراج می کنم.
آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟
بله. اما متوجه اشتباهاتم در روش مطالعاتی ام شدم و آنها را رفع کردم.
پشتیبان تحصیلی شما در منزل چه کسی است؟ پدر و مادر یا خواهر و برادر؟ چه کمکی به شما میکنند؟
همه خانواده همراه هستند تا شرایط خوبی را برای درس خواندن داشته باشم. از همه آنها تشکر می کنم.
کدام درسها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درسها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمونها چه نمرهای برای این درسها کسب میکنید؟
روش مطالعه در هر درس برای من متفاوت بود. مثلا برای ریاضی بیشتر زمان را برای حل کردن سوالات و انجام محاسبات میگذاشتم به جای مطالعه درس نامه.
در طول این سالها درس هایی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش، آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟
بله از آن درس ها نترسیدم و هر روز صبح اول آن درس را در برنامه گذاشتم.
کدام بازه زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگتری داشته است: تابستان، پاییز، دیماه، نیمسال دوم، دوران طلایی نوروز، خردادماه و امتحانات نهایی؟ دلیل این موضوع چیست؟
پاییز شروع جدی تر برای من بود. بازه تابستان مطالعه داشتم و از پاییز آزمون ها را به طور جدی شروع کردم.
کدام نقش آزمونهای کانون برای شما پررنگتر بود: نقش برنامهای، آموزشی یا سنجشی؟
سنجشی. چون نیاز داشتم در یک حوزه رقابتی مناسب سنجیده شوم.
سال گذشته کانون روی کشف دو سؤال ساده در هر آزمون تمرکز داشت، آیا شما میتوانستید سؤالهای ساده آزمون را تشخیص دهید؟ آیا این مهارت و توانایی در طول سال بهبود پیدا کرد؟
بله چون زیاد آزمون دادم. خیلی بیشتر، چون کتاب های تست زیادی را هم حل کردم و آشنا تر شدم.
هنگام بررسی آزمونها به کدام یک اولویت بیشتری میدهید؟ بررسی اشتباهات یا بررسی سؤالهای ساده؟
بررسی اشتباهات. به نظر من آزمون دادن بهترین روش برای پیدا کردن اشتباهات است.
نقش مدرسه در موفقیت شما چگونه بوده است؟
مدرسه قطعا بی تاثیر نیست. اما بیشتر تلاش و پشتکارم به من کمک کرد.
در کارنامه ابتدا به سراغ دیدن نمره کدام درسها میروید؟ ایرادات هر درس را چگونه برطرف میکنید؟
اول زیست شناسی. چون ضریب بالایی دارد. با تست زیاد و تحلیل آنها سعی بر برطرف کردن مشکلاتم دارم.
آیا اعضای خانواده کارنامهی شما را میبینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آنها با این افت چگونه است؟
پیگیر من هستند. خیر. با گفتن جملات انگیزشی حمایتم میکنند.
دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟
بله. نظم بیشتر و مدیریت زمان بهتر با استفاده از دفتر برنامه ریزی برای من به وجود آمده است.
کدام یک از کتابهای کانون را استفاده میکنید؟ این کتابها چه ویژگیهایی دارند؟
کتاب های سه سطحی. تست های طبقه بندی شده و مناسبی دارد.
شما خود را در کانون چه نوع قهرمانی میدانید؟ قهرمان پیوستگی یا قهرمان پیشرفت؟
قهرمان پیوستگی. چون 4 سال هست که همراه کانون هستم.
کدامیک از روشهای مدیریت زمان را استفاده کردید: روش دو خودکار، روش ضربدر و منها، روش زمانهای نقصانی و روش استراتژی بازگشت؟ در چه زمانی از سال از کدام روش استفاده کردید؟
روش ضرب در منها که از سال دهم برای کیفیت بهتر آزمون ها یاد گرفتم و استفاده کردم.
استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟
بله. ساعت مشخص کرده بودم و از همین بابت نگرانی ای از این بابت نداشتم.