نام و نام خانوادگی: پرنیا جعفری
پایه: یازدهم تجربی
نام شهر و استان: نورآباد ممسنی، فارس
سالهای حضور در کانون: 2 سال
شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، دیپلم
شغل و تحصیلات پدر: معلم باز نشسته، فوق لیسانس
مصاحبهگر : سيد روح الله رضوي پور
تصمیمات شما برای نیم سال دوم چه بود؟
تمرکز روی دروس نیمسال دوم
- با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟
- بیشتر مطالعهام روی دروس نیمسال دوم و همینطور جمع بندی نیم سال اول بود و با توجه به امتحانات نهایی تشریحی خوانی دروس عمومی و اختصاصی را در برنامه داشتم.
- سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
- جمع بندی مطابق آزمونهای کانون باعث شد به یک جمع بندی خوبی برسم و در آزمونهای نوبت دوم بهتر عمل کنم.
- آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.
- من سال گذشته از کتاب نورور استفاده کردم کتاب نوروز را مطابق برنامه خودش حل میکردم و برای جمع بندی، کتاب مناسبی بود. من بعد از مطالعه هر قسمت آزمونهای کتاب نوروز را حل میکردم.
- شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.
- کنکور اردیبهشت، با توجه به امتحانات نهایی و اینکه از نیمهی دوم اردیبهشت تا پایان امتحانات باید روی تشریحی تمرکز کنم وقت کافی برای جمع بندی وتست زدن برای کنکور تیر نیست پس من تصمیم گرفتهام که روی کنکور اردیبهشت که زمان کافی دارم تمرکز کنم.
آیا در آزمونهای کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمونها چه بود؟
خیر من مطابق برنامهی راهبردی کانون، برنامهریزی میکردم و باید آزمونها را شرکت میکردم تا میزان تسلطم را در درسها متوجه شوم.
- پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟
- آشنایی با سوالات متعدد و همینطور ارزیابی سطح درس و بر طرف کردن اشتباهات و بیدقتیها و یادگیری از تحلیل آزمونها باعث پیشرفت من شدند.
آیا در آزمونهای مشابه پارسال شرکت میککردید؟الف) انگیزهتان چه بود؟ ب) فایده آزمونهای هدفگذاری برای شما چه بود؟
من آزمونهای مشابه پارسال را برای آشنایی با سوالات و تحلیل حل میکردم. شرکت در این آزمونها باعث میشد که روز قبل از آزمون میزان تسطلم بر روی دروس را متوجه شوم و باعث کاهش استرسم میشد.
شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟
باعث پیشرفت درسی من شدهاند. چون سوالات آزمونها سطح خوبی دارند و تحلیل آنها باعث یادگیری بیشتر میشود.
مطابق برنامهی راهبردی حرکت میکنید؟
من مطابق برنامهی راهبردی برنامهریزی میکنم وسعی میکنم در هفتهی اول خواندن دروس بودجهبندی را تمام کنم و در هفتهی دوم بیشتر تست بزنم.
نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
ریاضی و شیمی نقاط قوت من بودند. ریاضی را از روی درسنامهها میخواندم و سپس تست حل میکردم از تستهای ساده به تستهای سخت تمیرسن میکردم وسعی میکردم تمام تستها را تحلیل کنم. شیمی هم ابتدا درسنامه و کتاب درسی را میخواندم و سپس مباحث مفهومی را تست میزدم و بعد مسئله را به صورت تست میزدم و سعی میکردم به تسلط برسم.
- دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما میکند؟
- میزان مطالعهام را متوجه میشوم و پیشرفت در آزمونها را بهتر ارزیابی میکنم.
- در چه درسهایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درسها را توضیح میدهید؟
- من با تغییر روش در یکی از درسهای عمومی به پیشرفت خوبی رسیدم.
- تحلیل آزمون را چگونه انجام میدهید؟
- من ابتدا سوالات غلط را مشخص میکنم واشتباهات خود را تحلیل میکنم و ایرادات خود را رفع میکنم و سپس سوالات نزده را تحلیل کرده تا یادگیریام را در ان مطالب افزایش دهم.
- شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصیتان استفاده میکنید؟ این کارنامه چه ویژگیهایی دارند؟
- کارنامهی اشتباهات باعث پی بردن به اشتباهاتم میشوم و اینکه در آزمونهای بعدی آن اشتباهات را تکرار نکنم.
- نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود؟
- پدر ومادرم تاثیر خوبی داشتند و باعث انگیزه دادن به من میشدند و مرا پشتیبانی میکردند.
- از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوهای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟
- مطالعهی همهی درسها به ویژه عمومیها به صورت تشریحی و مفهومی خواندن دروس در طول سال.