گفت و گو با مهدی فروتن؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی ها

من برای تورق سریع می‌خواهم هایلایت هایی که در طی سال داخل کتاب علامت زده ام را بخوانم و مرور کنم و همچنین نکاتی که یادداشت کرده ام و جزوه‌های هماهنگم را بخوانم.

گفت و گو با مهدی فروتن؛دانش آموز باشگاه پانصدتایی ها

نام و نام خانوادگی : مهدی فروتن

پایه : دوازدهم انسانی

نام شهر و استان : کرج-البرز

میانگین تراز : 6713

سال‌های حضور در کانون : 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است : 20 آزمون

شغل و تحصیلات مادر : خیاط-فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر : کارمند-دیپلم

مصاحبه‌گر : غزل سام خانیانی

 

  1. 1-با توجه به پشت سر گذاشتن کنکور اردی‌بهشت؛ چه تصمیم‌های جدیدی برای کنکور تیرماه گرفتید؟

چون من در کنکور اردیبهشت تاثیر تورق سریع را دیدم تصمیم گرفتم تمرکز بیشتر و جدی تری روی این مورد داشته باشم.


  1. 2- برای دوران جمع بندی چه برنامه‌ای دارید؟

در دوران جمع بندی آزمون های سه روز یکبار با کانون را می زدم و ابتدا تحلیل آموزشی می کردم که اگر ضعفی بود آن را ترمیم کنم و نقاط ضعف را تا آزمون بعدی برطرف کنم.

 

  1. 3- چه برنامه‌ای برای هفته تورق رسیع دارید؟

من برای تورق سریع می خواهم هایلایت هایی که در طی سال داخل کتاب علامت زده ام را بخوانم و مرور کنم و همچنین نکاتی که یادداشت کرده ام و جزوه های هماهنگم را بخوانم.


  1. 4-آیا در جلسه کنکور از تکنیک‌های مدیریت زمان استفاده کردید؟

بله-از تکنیک ضربدر منها و زمان های نقصانی استفاده کردم، با حل سوالات و درک شرایطی که هر سوال داشت علامت گذاری می کردم مثلا اگر سوالی وقت بیشتری نیاز داشت یک علامت و اگر سوالی بود که علم آن را نداشتم تا پاسخ بدهم علامت دیگری می گذاشتم.

 

  1. 5-بهترین درس شما در امتحانات نهایی کدام بود؟ روش مطالعه این درس چگونه بود؟

ریاضی-یک استادی داشتم که کلاس های ایشان به من خیلی کمک کرد و خودم هر مبحث را به صورت پله به پله کار می کردم و نمونه سوالات مختلف تشریحی را کار کردم.

 

  1. 6-آیا سوالات کنکور اردی‌بهشت را تحلیل کردید؟

بله-ابتدا تیپ جدید سوالات را بررسی کردم و مثلا درسی مثل ادبیات با کلید هایی که اساتید کنکور گذاشتن کامل تحلیل انجام دادم.

 

  1. 7-اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

در اولین آزمون که در تاریخ 24 شهریور بود ترازم 4700 بود و به تراز 7100 در آزمون حضوری 14 اردیبهشت و 7700 در آزمون آنلاین رسیدم و دلیل پیشرفتم را پیوستگی در آزمون ها می دانم و برای هیچ آزمون جز آزمونی که در دوران امتحانات نهایی بود غیبت نداشتم.


  1. 8-پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

داشتن پیوستگی باعث می شد که من سردرگم نباشم که می خواهم برای دو هفته ام چه برنامه ای داشته باشم و با تکرار آزمون ها وقتی که جواب تلاش هایم را می گرفتم و پیشرفت می کردم انگیزه بیشتری برای ادامه دادن می گرفتم.

 

  1. 9-آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ فایده این آزمون‌ها برای شما چه بود؟

بله-در آزمون هدفگذاری شرکت می کردم تا ببینم که هفته اول چطور درس خواندم و آیا این روش درس خواندم متناسب با دید طراحان بوده و من توانسته ام نکته هر درس یاد بگیرم یا خیر. روز قبل از آزمون حتما در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم تا مدیریت زمان خود را تقویت کنم و در روز آخر اگر ضعفی بود بتوانم آن را برطرف کنم.


  1. 10-از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید.

تقریبا از همه کارنامه ها در بازه های زمانی مختلف استفاده می کردم برای مثال از کارنامه بازیابی در دوران جمع بندی برای کنکور اردیبهشت و کارنامه پروژه ای برای فهمیدن روند پیشرفت درسی ام استفاده کردم  و با کارنامه پروژه ای مسیر پیشرفتم را می توانستم ببینم و جواب تلاش هایم را می دیدم و از کارنامه 5 نوع درس می توانستم ضعف هایم ببینم و خودم را به حد استاندارد برسم. 

 

  1. 11-به طور میانگین در طول روز چند ساعت صرف مطالعه می‌کنید؟ چه میزان به تست اختصاص می‌دهید؟

در طول سال تحصیلی قبل از عید حدود 4-5 ساعت کتاب و درسنامه می خواندم و 6-7 ساعت را به تست زنی اختصاص می دادم ولی این ساعات در دوران جمع بندی خیلی تغییر کرد که برای رفع اشکال و ایراداتی که داشتم حدود 1 تا 2 ساعت و برای تست زنی 8 تا 9 ساعت وقت می گذاشتم. 


12.دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟

بله-داشتن این دفتر باعث شد نظم داشته باشم و برای من بسیار موثر بود که متوجه باشم در بازه های مختلف چطور پیش می روم و برای هر مبحثی چقدر وقت می گذارم و زندگی ام روتین منظمی داشت و خودم یکسری موارد دیگر را هم اضافه کردم مثلا با یک علامت کوچک در برنامه روزانه مشخص می کردم که فردا می خواهم ریاضی بخوانم.


13.کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

کتاب آبی(همه دروس به جز عربی)-این کتاب درسنامه نسبتا خوب و آموزش درستی داشت و من ابتدا درسنامه را مطالعه می کردم سپس تست های متوسط تر را می زدم سپس تست های سخت تر را حل می کردم.

کتاب آبی(همه دروس)-با داشتن تست های پیشرفته تر و سطح بالا باعث می شد به اصطلاح درس ها کامل جا بیفتد و من به تسلط برسم.


  1. 14-برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

در طی سال تحصیلی با بودجه بندی آزمون هر دو هفته دروس پایه را مطالعه و جمع بندی می کردم.من تقریبا دو ماه اول هیچ درسی نخواندم و بعد از اینکه شهریور ماه در کانون ثبت نام کردم با برنامه راهبردی شروع به درس خواندن کردم.


15.بهترین درس شما در کنکور اردی‌بهشت کدام بود؟ روش مطلعه این درس را توضیح دهید.

روانشناسی(100%)-متن کتاب برای من بهترین درسنامه بود و من تمام قسمت های کتاب حتی فعالیت ها را هم می خواندم و بعد از تسلط پیدا کردن روی کتاب تست های سطح بالاتر را می زدم تا کامل دروس را متوجه بشوم.

فلسفه-من این درس را 40% زدم ولی چون این درس سخت بود به نظرم همین درصد هم ارزش بالایی دارد و برای این درس من خیلی موشکافانه متن کتاب درسی را می خواندم و بعد از تسلط به متن سراغ بانک تست هایم می رفتم ابتدا به صورت آموزشی تست می زدم و بعد از هر تست پاسخنامه را بررسی می کردم و تعداد این نوع تست ها را افزایش دادم. 


16.آیا از سایت کانون استفاده می کنید ؟ هر چند وقت یکبار به سایت کانون مراجعه می کنید و چه قسمت هایی را مشاهده می کنید ؟

بله-مقالات آقای قلم چی و توصیه های مشاوره ای ایشان خیلی به من کمک کرد و معمولا بعد از هر آزمون که به خانه می آمدم مطالب سایت را می خواندم.


17.کدام قسمت از سایت کانون برای شما کاربرد بیشتری دارد؟

برای رشته انسانی تحلیل آزمون روی سایت قرار می گرفت و می توانم بگویم این قسمت از کلاس های درس برای من مفید تر بود.

Menu