گفت و گو با شن آی غفاری: قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرقدس

گفت و گو با شن آی غفاری: قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرقدس-

گفت و گو با شن آی غفاری: قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرقدس

 گفت و گو با شن آی غفاری: قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرقدس

نام و نام خانوادگی : شن آی غفاری 

مقطع و رشته : دوازدهم تجربی

نام شهر و استان : تهران ، شهر قدس

میانگین تراز : ۵6۹۶

سال‌های حضور در کانون :2سال

چند آزمون شرکت کرده است : ۷۹ آزمون 

شغل و تحصیلات مادر :معلم ابتدایی، لیسانس ریاضی 

شغل و تحصیلات پدر : کارمند شرکت واحد ، دیپلم 

 

مصاحبه‌گر : معصومه اسمعیل بیگی 

 

برنامه شما برای امتحانات نیم سال اول چیست؟

هدف من برای امتحانات ترم اول ضمن خوب سپری کردن امتحانات و به دست آورن نمرات خوب توجه به تست زنی و تست زدن در این ایام نیز می باشد. زیرا به نظرم تست زنی در این ایام باعث جلو افتادن از رقبای کنکور می شود چرا که اکثر دانش آموزان در این ایام درگیر امتحانات نیم سال اول هستند. 

 

در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

از کتاب های پرتکرار برای سوالات تشریحی که بسیار مفید بودند و کتاب جمع بندی برای تست زنی استفاده می کردم. کتاب های پرتکرار با داشتن سوالات نهایی چند سال اخیر و سوالات پرتکرار مدارس معتبر بسیار عالی هستند و باعث آشنایی با نمونه سوالات می شوند .

 

 آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله به پیشنهاد پشتیبان عزیزم از این سوالات استفاده کردم که بسیار مفید و کمک کننده بودند و باعث می شدند که با سوالات آشنایی داشته باشم و سر جلسه آزمون دچار استرس نشوم.

 

 تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

دوست دارم در نیم سال دوم علاوه بر توجه به مطالب پایه و نیم سال اول دوازدهم مطالب نیم سال دوم را هم جمع بندی کنم و بر اساس برنامه راهبردی آزمون ها به راهم ادامه بدهم. همچنین علاوه بر توجه به تست زنی با توجه به اهمیت امتحانات نهایی دوست دارم به سوالات تشریحی هم توجه داشته باشم .

 

روش شما برای جمع بندی دروس نیم سال اول چیست؟

 من از روش بازیابی استفاده می کنم. به این صورت که در ابتدا بدون مطالعه اولیه به تست زدن می پردازم تا مطالبی که قبلا خوانده بودم را به یاد بیاورم . اگر در مبحثی ضعف داشتم مجددا به خواندن آن مبحث از کتاب درسی و درسنامه می پردازم و در درس فیزیک و ریاضی هم علاوه بر کتاب به خواندن جزوه معلم می پردازم.

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

با توجه به اینکه برنامه راهبردی کانون بسیار کامل و جامع است ایجاد تعادل بین امتحانات و برنامه راهبردی کار سختی نبود زیرا برنامه راهبردی نیز در این دوران مانند امتحانات ترم اول جمع بندی نیم سال اول دوازدهم بود.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر در آزمون های کانون غیبت نداشتم. زیرا به نظرم غیبت در آزمون ها باعث عقب افتادن از برنامه راهبردی کانون می شود و جبران آن کار آسانی نیست.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

به نظر من تنها استمرار و تلاش باعث پیشرفت می شود و تلاش کردن بدون داشتن پیوستگی و استمرار نتیجه مطلوبی ندارد.

 

آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 

 بله در آزمون های هدفگذاری شرکت می کنم . این آزمون ها باعث می شود با عملکردم در طول مطالعه یک هفته ای خودم آشنا شوم و در صورت داشتن ضعف در مطالعه ام به جبران آن بپردازم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله در آزمون های مشابه پارسال شرکت می کردم. انگیزه من برای شرکت در آزمون مشابه پارسال که روز قبل از هر آزمون انجام می دهم، آشنایی با عملکردم در طول این دو هفته و هدف گذاری چند از ده برای آزمون فردای آن است. همچنین شرکت در این آزمون‌ها به مدیریت کردن زمان   در آزمون اصلی هم کمک می کند.


شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

صد درصد شرکت در آزمون ها باعث بهبود عملکرد درسی من می شود. چرا که شرکت در آزمون ها باعث پیوستگی و استمرار می شود  و پیوستگی و استمرار هم در کنار تلاش باعث بهبود وضعیت درسی و موفقیت می شود.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله مطابق با برنامه راهبردی که بسیار کامل و جامع است و با کمک مشاورم برای درس خواندن برنامه ریزی می کنم. و در اکثر مواقع برنامه راهبردی آزمون و مدرسه هماهنگ بوده است. 

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ 

نقاط قوت من درس شیمی و زیست هستند.  و روش مطالعه من برای هر یک از این دروس به این صورت است که ابتدا به مطالعه کتاب درسی می پردازم و سپس به سراغ کتاب تست می روم.

 

دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله دفتر برنامه ریزی در این دوران بهترین دوست من هست و هر شب قبل از خواب آن را تکمیل می کنم. تکمیل روزانه دفتر برنامه ریزی باعث می شود که عملکردم را در آن روز بررسی کنم و در آخر هر هفته هم ساعت مطالعه کل هفته را با هفته های قبلی مقایسه کنم و بهبود یا عدم بهبود آن را بررسی کنم . درواقع دفتر برنامه ریزی به ما در شناخت خودمان کمک می کند.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله . به نظرم مدیریت زمان برای آزمون های قلم چی و کنکور که هر کدام دارای سه دفترچه مستقل هستند، بسیار مهم است و برای هر درس باید تکنیک خاصی استفاده شود. تکنیک هایی مانند انتخاب چند از ده ، ضربدر منها و دانستن این که قرار نیست به همه سوالات پاسخ داده شود، بسیار مفید هستند.

 

در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

درس زیست. درس زیست در ابتدا جزء نقاط ضعف من بود ولی با تغییر روش مطالعه آن الان جزء نقاط قوت من است.من برای درس زیست ابتدا متن کتاب را می خوانم و سعی می کنم به متن کتاب و شکل ها مسلط شوم و سپس به سراغ تست های آموزشی می روم اگر از عملکردم راضی نبودم درسنامه مخصوص آن قسمت را می خوانم و دوباره به سراغ کتاب درسی می روم و نکاتی را که قبلا به آن توجه نکرده بودم در قسمتی از کتاب به عنوان نکته می نویسم.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من سعی می کنم تحلیل آزمون را همان روز جمعه انجام دهم به این صورت که در ابتدا کل سوالات زیست و شیمی را تحلیل می کنم و سوالات نکته دار و سوالاتی را که اشتباه جواب دادم را وارد کتاب خودآموزی می کنم و سپس سوالات فیزیک و شیمی را هم به اینصورت تحلیل می‌کنم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

 من از کارنامه های پنج نوع درس استفاده می کنم که برای آزمون های جمع بندی بسیار خوب و مفید هستند. چون باعث فهمیدن میزان تسلط شما بر روی مباحث می شوند.در مدت امتحانات ترم اول هم از کارنامه آمادگی برای امتحانات استفاده کردم که این کارنامه هم باعث شد با عملکردم در طول آزمون ها و میزان تسلطم بر روی مباحث آشنا شوم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادرم همیشه من را به درس خواندن تشویق می کردند و اگر کتاب خاص و کلاس فوق برنامه ای را احتیاج داشتم در اسرع وقت برایم فراهم می کنند و همیشه تلاش می کنند که آرامش لازم برای ادامه دادن مسیر برای رسیدن به هدفم را تأمین کنند.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله؛ هم برای خودم و هم برای خانواده ام بسیار مهم است که در آزمون ها چه نتیجه ای می گیرم. اگر نتیجه مثبت باشد پدرم بسیار تأکید می کند که دچار غرور و خودخواهی نشوم و باز هم برای آزمون های بعدی و کنکور به تلاشم ادامه بدهم.اگر افت تراز داشته باشم خودم در ابتدا کمی مأیوس می شوم ولی کمی بعد با مادرم به دنبال علت افت تراز می گردیم و بعد از یافتن علت آن در هفته های آینده سعی می کنم دچار آن اشتباهات نشوم و بعد از تحلیل آزمون بدون درگیر کردن فکرم به کم بودن تراز به مطالعه برای آزمون بعدی شروع می‌کنم تا از برنامه راهبردی جا نمانم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله؛ از هر دو آن ها استفاده میکنم و بسیار مفید و جالب هستند. در مجله آزمون بخش های گفت و گو با رتبه برتر ها و روش مطالعه آن ها برایم جالب بود و همچنین نکات گفته شده در صفحه اول توسط آقای قلم چی هم به نظرم بسیار خوب و کمک کننده هستند.در سایت کانون هم گاهی از درسنامه های موجود در آن استفاده می‌کنم که برای مرور مطالب خوانده شده بسیار خوب و مفید هستند.

Menu