گفت و گو با امیر حسین زاده:قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از شهرقدس

گفت و گو با امیر حسین زاده:قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از شهرقدس-

گفت و گو با امیر حسین زاده:قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از شهرقدس

 گفت و گو با امیر حسین زاده:قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی از شهرقدس

نام و نام خانوادگی :  امیر حسین زاده

مقطع و رشته : یازدهم تجربی

نام شهر و استان : استان تهران ، شهرقدس

میانگین تراز : 6619

شغل و تحصیلات مادر : مادر دیپلم و خانه دار

شغل و تحصیلات پدر : سیکل و آشپز(کارگر)


مصاحبه‌گر : محمد حیدری


چند سال و چه سال‌هایی دانش‌آموز کانون بوده‌اید؟ 

از کلاس پنجم کانونی بودم و سال های پنجم، ششم، هفتم و دهم و یازدهم آزمون شرکت می کردم.

 

دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

 با شرکت در آزمون های کانون نحوه تست زنی و تکنیک های تست زنی را یاد گرفتم.با کمک برنامه راهبردی توانستم برنامه ریزی دقیقی برای پیشرفت در دروسم انجام دهم و همین مسئله باعث پیشرفت من شد.پیگیری های پشتیبان ها در هر سال و مشاوره آن ها کمک زیادی در پیشرفت من داشت.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر من در هیچ سالی غیبتی در آزمون ها نداشتم. نمی خواستم از برنامه راهبردی عقب بمانم. همیشه می خواستم فرصت فعلی را غنیمت بشمارم ،  نه اینکه منتظر فرصت برای جبران باشم.

 

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 بله .انگیزه من برای اینکار محک خوردن برای آزمون پیش رو بود. من چهارشنبه های پیش از آزمون، در آزمون مشابه پارسال شرکت می کردم تا اگر در مبحثی مشکل داشتم پنجشنبه آن را بخوانم . همانطور که گفتم آزمون مشابه پارسال کمک خوبی برای آماده شدن برای آزمون اصلی بود و می‌توانستم خودم را برای آزمون آماده کنم. علاوه بر این، گاهی نکته ای در سوال ها بود که تا آن موقع آن را نمی‌دانستم و با خواندن پاسخنامه آن تست آن را متوجه می شدم.

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کنید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

 من سعی می کردم با برنامه راهبردی پیش بروم زیرا بیشتر اوقات برنامه مدرسه عقب تر از آزمون بود و اگر با مدرسه پیش می رفتم بعضی درس ها را زیاد و بعضی را کم می خواندم و این باعث یادگیری ناقص می شد.اولویت من برای درس خواندن یادگیری کامل است .برنامه راهبردی کانون پیشروی مطلوبی دارد و من سعی می کردم برنامه ام را با آن وفق داده و همه دروس را به خوبی یاد بگیرم.

 

روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ 

روش من برای تحلیل آزمون ها بدین شیوه است که اول با نگاه به درصد های هر درس متوجه می‌شوم که در کدام درس ضعیف هستم و باید تلاش بیشتری برای یادگیری آن درس انجام دهم. برای تحلیل سوالات علاوه بر سوال های غلط و نزده ، سوال هایی که از نظر دشواری بیشتر از ۷ هستند رو هم تحلیل میکنم چون به نظر من اینگونه تست‌ها ممکن است نکته ی خوبی داشته باشند و تست سخت به حساب می آیند.

 

آیا در طول سال تحصیلی دچار افت تراز شدید؟ چگونه با این مسئله مواجه شدید؟ چه تصمیمی گرفتید؟ 

 افت تراز یک چیز طبیعی است زیرا ممکن است اتفاقی افتاده باشد که شما نتوانید در طول دو هفته خوب درس بخوانید برای مثال ممکن است شما مریض شده باشید و نتوانید درس بخوانید.من هر وقت افت تراز داشتم سعی میکردم برای آزمون بعد تلاش بیشتری بکنم تا افت تراز آزمون قبل را جبران کنم و با خودم به رقابت می پرداختم.

 

کدام درس‌ها نقطه قوت شماست؟ روش مطالعه این درس‌ها چگونه است؟ در مدرسه یا آزمون‌ها چه نمره‌ای برای این درس‌ها کسب می‌کنید؟

 نقطه قوت من درس ریاضی و به تازگی درس شیمی است.در درس ریاضی اول با خواندن درسنامه و یادگیری مفاهیم ابتدایی از جزوه معلم شروع می کنم و بعد با حل سوالات تشریحی مفاهیم را تثبیت می کنم.بعد از گذشت یک الی دو روز با حل تست از مبحث خوانده شده ،به طور کامل آن را یاد می گیرم.برای درس شیمی هم همین روش است ولی به دلیل اینکه شیمی درسی هم خواندنی و هم محاسباتی است باید مرور زیادی انجام داد تا مفاهیم تثبیت شوند.

 

 به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زدید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری می‌کند؟

  بطور میانگین من در هر روز ۱۰۰ الی ۱۵۰ تست می زنم البته این ارقام در هفته اول آزمون کمتر است زیرا ابتدا باید مطالب جدید را خواند و سپس تست زد. بیشتر اوقات هفته اول آزمون ها،بیشتر صرف خواندن می شود زیرا شما مطالب جدید را می خوانید و ابتدا باید آن ها را یاد بگیرید ولی به طور میانگین در هر روز ۶‌ الی ۸ ساعت صرف خواندن می کنم این ساعت ها در روزهای مختلف متفاوت است برای مثال در روزهایی ک مدرسه می روم قطعا ساعت مطالعه و به دنبال آن ساعت روخوانی و حتی تعداد تست ها کمتر می شود.این ساعات مطالعه و تست زنی و روخوانی در تابستان و ایام نوروز و روزهای تعطیل بیشتر می شود زیرا وقت بیشتری برای یادگیری مطالب دارم و می توانم ساعت مطالعه خود را افزایش دهم.

 

 هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 

بررسی اشتباهات زیرا به نظر من اشتباهات باعث پیشرفت می شوند زیرا شما متوجه می شوید به چه دلیل آن سوال را اشتباه کردید.یادگیری ناقص داشته اید؟! یا نکته ای را نمی دانستید؟! و یا بی دقتی کرده اید؟! یا حتی اشتباه محاسباتی داشته اشید! در نتیجه ، اشتباهاتی که داشته اید را دوباره تکرار نمی کنید.

 

آیا اعضای خانواده کارنامه‌ی شما را می‌بینند؟ اگر افت داشته باشید برخورد آن‌ها با این افت چگونه است؟ 

بله آن ها با مشاهده کارنامه از وضعیت درسی من آگاه می شوند و اگر دچار افت تراز شدم دلیل آن را جویا می شوند که چرا دچار افت تراز شده ام . با مشورت با من ،راهی برای پیشرفت تراز پیشنهاد می کنند و من سعی می کنم در طول آزمون بعد به توصیه های خانواده عمل کنم.

 

استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

استفاده من از گوشی متعادل بوده و کمتر از 2 ساعت در روز است. من هنگام درس خواندن گوشی را در محلی غیر از محل مطالعه قرار می دهم تا توجهم به سمت گوشی جلب نشود.

 

دلیل این که در آزمون‌های تابستان شرکت کرده‌اید چه بود؟ 

 با توجه به اهمیت سال یازدهم و اهمیت پیش خوانی تصمیم گرفتم در آزمون های تابستان شرکت کنم زیرا می‌توانستم مطالب را زودتر پیش خوانی کنم و در طول سال تحصیلی کارم برای یادگیری مطالب راحت تر باشد.همچنین با شرکت در آزمون ها می‌توانستم مطالب سال گذشته را مرور کنم و متوجه شوم که در کدام درس ضعیف هستم و تلاش کنم نقطه ضعفم را از بین ببرم.

 

 

Menu