گفت وگو با بهاره فوجی قهرمان پیوستگی

گفت وگو با بهاره فوجی یازدهم انسانی قهرمان پیوستگی از سبزوار

گفت وگو با بهاره فوجی قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی دانش‌آموز: بهاره فوجی  

پایه: یازدهم انسانی                                                              

نام شهر: سبزوار     

استان:خراسان رضوی

سال های حضور در کانون: از مهرماه 1401(سال دهم)             

    تحصیلات پدر: دیپلم                                                شغل پدر: کشاورز

تحصیلات مادر:سیکل                                                   شغل مادر:خانه دار


نام و نام خانوادگی مصاحبه کننده: حسین پرهیزگار  

  1. به چه دلایلی تصمیم گرفتید که از تابستان سال قبل در آزمون ها شرکت کنید؟ تابستان یک فرصت خیلی خوب برای مرورسال قبل و کار کردن روی نقاط ضعف بود که تصمیم گرفتم از تابستان استفاده ی مناسب را ببرم تا در سال کنکور به مشکل بر نخورم و با حجم زیاد مطالب روبه رو نشوم.مرور در تابستان خیلی کمک کننده است هم برای سال آخر و هم فرصت تبدیل نقاط ضعف به پیشرفت .و کمک خیلی زیادی به من کرد تا نقاط ضعف خود رو پیدا کنم و روی آنها کار کنم .

  2. در تابستان بیشتر برای حفظ نقاط قوت سال قبل برنامه ریزی کرده بودید یا تبدیل نقاط ضعف به قوت؟ آیا پیش خوانی هم می کردید؟ هر دو رو پیش بردم چون تمرکز بر یک قضیه ممکن بود نتیجه خوبی ندهد و من هم روی نقاط ضعفم کار میکردم و اینکه با مرور و تست نقاط قوتم رو تقویت میکردم.
     تمرکزم پایه ای بود که گذرانده بودم تا به خوبی آن را جمع بندی کنم و پیش خوانی نکردم چون به هر حال با شروع سال تحصیلی به آن پایه می‌رسیدم و فرصت کافی داشتم.

  3. در کدام دروس در تابستان گذشته پیشرفت قابل ملاحظه داشتید؟ برای آن ها چه کار کردید که به نقطه قوت شما تبدیل شدند؟ در درس منطق که اوایل یا در طول سال ۵۰ ۶۰ درصد میزدم با تمرین و تست زیاد این درصد را به ۹۰ و ۱۰۰ رساندم و توانستم به منطق مسلط شوم.

  4. در تابستان از کدام یک از منابع کانون استفاده بیشتری کردید؟ این منابع چه ویژگی هایی داشتند؟ بیشتر از کتاب های آبی کانون استفاده میکردم که برای مرور و جمع بندی تست های خوبی داشت و توانستم استفاده کامل ببرم و متوجه اشتباهاتم در درسها بشوم و اصلاح کنم.

  5. دفتر برنامه ریزی را در تابستان تکمیل می کردید؟ بله هم زمان مطالعه و هم تعداد تست روزانه خود رو یادداشت میکردم.

  6. آیا فعالیت فوق برنامه هم در تابستان داشتید؟ بله در کنار درس به کلاس های دیگر هم میرفتم که باعث تنوع و خسته نشدن از درس میشد و چون به این کلاس ها علاقه داشتم باعث روحیه دادن به من میشد.

  7. چه توصیه ای برای دانش آموزانی که از تابستان در آزمون ها شرکت می کنند دارید؟ در تمام آزمون ها شرکت کنند و آزمون های خودشان را تحلیل کنند تا اشکالاتشان رو متوجه شوند تا دوباره آنها را تکرار نکنند و بهترین زمان شناسایی نقاط ضعف آزمون های تابستان است که میتوانند با زمانی که دارند با تمرین و تست نقاط ضعفشان را به حداقل ممکن برسانند.
  8. چرا از تابستان در آزمون های کانون شرکت کردید؟ تابستان به دلیل اینکه زمان آزاد بیشتری داری و میتوانی با تمرین و تست و شرکت در آزمون ها روند پیشرفت را بالا ببری و همچنین برنامه ای برای تابستان های بعد و سال پیش رو دستت می آید برای همین نخواستم این فرصت را از دست بدهم و شناخت بهتری نسبت به تسلطم روی مطالب سال قبل بدست آوردم.
  9. منابع مطالعاتی شما در تابستان کدام ها بودند؟ کتاب های آبی و مطالب خود کتاب که با تمرین و مرور این دومنبع توانستم به خوبی سال دهم را جمع بندی کنم.

  10. در تابستان تمرکز شما روی قسمت نگاه به گذشته بود یا نگاه به آینده؟چرا؟ نگاه به گذشته چون باید اشکالاتی که در طول سال داشتم یا نقاط ضعفم را با تمرین و تست بر طرف میکردم و نباید انها را به سال کنکور موکول میکردم چون سال آخر سالی نیست که به سال های قبل برگشت و روی اشکالات آنها کار کرد سال آخر فقط برای پایه دوازدهم و مرور برای کنکور است نه جبران اشتباهات.

  11. از آموخته های تابستان برای طول سال چه بهره ای بردید؟  به دلیل جمع بندی و مرور در تابستان چون مطالب درسی به هم مربوط و پیوسته است به فهم آسان مطالب سال جدید و تجزیه و تحلیل راحت آنها کمک زیادی میکند.

  12. مهم ترین انگیزه شما از اینکه از تابستان در آزمونها شرکت کردید چه بود؟ جمع بندی سال دهم و مسلط شدن بر مطالب آن ، تا در سال کنکور نگرانی بابت درس های دهم نداشته باشم و با مرور بیشتر بتوانم در کنکور درصد های خوبی از مطالب این سال بگیرم.

  13. چه عاملي باعث شد كه  به صورت مستمر در آزمون‌ها شركت كنيد و غيبت نداشته باشيد؟ اینکه از سوالات جدید هر ازمون نهایت استفاده را ببرم و عملکرد خودم رو محک بزنم و نقاط ضعف و قوت خودم رو بشناسم.
  14. مهمترين دستاورد و ثمره پيوستگي خود را چه مي دانيد؟ عدم نگرانی بابت سال دهم و پیشرفت در بعضی از درس ها و شناخت نقاط ضعف و تمرکز روی آنها.

  15. پيشرفت خود را مرهون چه عواملي مي دانيد؟ حمایت خانواده ، تمرین و تست ، داشتن هدف و تلاش برای رسیدن به آن ، گذشتن از کارهایی که مانع حرکت من میشد ، اهمیت این راه و تحمل سختی های آن.

  16. در تابستان پیش رو برنامه شما به چه صورت است؟ به طور خیلی جدی تر به جمع بندی و مرور سال دهم و یازدهم می‌پردازم و تمام وقت و تمرکزم را روی اینها میگذارم و سعی بر تمرین روی نقاط ضعف و تبدیل آنها به نقاط قوت میکنم تا به تسلط بر این دو پایه برسم.

  17. آيا در اين مدت نااميد شده ايد؟ براي برون رفت از آن چه اقداماتي انجام داده ايد؟ بله در طول سال تحصیلی چند باری این اتفاق افتاد اما اجازه نمیدادم این احساس مانع خواندن و تلاش کردن من بشود. با استراحت چند روزه و دور بودن از فشار درس ها و به یاد آوردن هدف و آینده خود روحیه دوباره می‌گرفتم و به راهم ادامه میدادم.
  18. از نقش اولیای خود بگویید. مهمترین نقش در پیشرفت  خانواده ام است که همیشه از حمایت و امید دادن به من دریغ نمی‌کنند و حتی زمانی که فشار زیاد فکر کنکور و درس ها توان من را از بین می‌برد ، بودن آنها و حمایتشان نیروی تازه ای به من میدهد که باعث می‌شود دوباره با قدرت شروع به حرکت کنم و برای هدفم بجنگم و در کنار رسیدن به هدفم بیشترین دلیل تلاش من در این راه بخاطر تلاش های خانوادم برای من و تشکر از آنهاست.

                                       

Menu