گفتگو با اسما رفیعی قهرمان پیوستگی و پیشرفت از شهرکرد

پیوستگی در آزمون باعث شد من در هر آزمون همه‌ی مباحث را به طور کامل و بدون عقب افتادگی مطالعه داشته باشم و همین باعث تسلط بیشتر من بر مباحث شد.

گفتگو با اسما رفیعی قهرمان پیوستگی و پیشرفت از شهرکرد

نام و نام خانوادگی: اسما رفیعی

پایه: دوازدهم علوم انسانی (فارغ التحصیل)

نام شهر و استان: شهرکرد ، چهارمحال و بختیاری

میانگین تراز: ۶۲۸۱

در چند آزمون شرکت کرده است؟ ۱۴ آزمون

شغل و تحصیلات مادر: ابتدایی،خانه دار

شغل و تحصیلات پدر: دیپلم،آزاد


مصاحبه گر: فاطمه غلامی

 

 

 

  1. 1. آیا در آزمون های کانون غیبت داشتید؟پیوستگی در آزمون چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

خیر من همه آزمون ها را از ابتدا شرکت کردم و حتی یک غیبت هم نداشتم،پیوستگی در آزمون باعث شد من در هر آزمون همه‌ی مباحث را به طور کامل و بدون عقب افتادگی مطالعه داشته باشم و همین باعث تسلط بیشتر من بر مباحث شد.


  1. 2. آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری شرکت می کنید؟

بله،من با شرکت در آزمون‌های هدف گذاری بهتر به نقاط ضعفم در هر درس پی می برم و در طول هفته بر روی آنها کار می کنم.

 

  1. 3. آیا در آزمون مشابه پارسال شرکت می کنید؟

بله من پنجشنبه قبل از آزمون را به آزمون مشابه پارسال اختصاص می دهم و بعد از اتمام آزمون آن را تحلیل می کنم و این باعث می شود قبل از آزمون اصلی یکبار کل مباحث برایم مرور شود و روز بعد عملکرد بهتری در آزمون اصلی داشته باشم.

 

  1. 4. مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟چگونه برای دوهفته برنامه ریزی می کنید؟

بله طبق برنامه راهبردی پیش می روم وبا توجه به برنامه آزمون،مباحث را طوری قرار می دهم که هفته اول 90 درصد مباحث آزمون را مطالعه کرده باشم و هفته‌ی دوم را به مرور مطالب و کارکردن روی نقاط ضعفم اختصاص می دهم.

 

  1. 5. نقاط قوت شما کدام درس ها بوده؟روش مطالعه‌ی آنها را توضیح دهید.

نقاط قوت من درسهای اقتصاد، جامعه شناسی و تاریخ جفرافیا است:

اقتصاد: من برای مطالعه این درس ابتدا درسنامه را به طور کامل مطالعه می کنم و سپس تعداد تست هایی را که برای این درس مشخص کرده ام می زنم و هرنکته ای که از هر تست یادگرفتم در دفتر نکاتم یادداشت می کنم تا قبل از آزمون آنها را مطالعه کنم.

جامعه شناسی و تاریخ جغرافیا: با توجه به اینکه این دروس حفظی هستند من همیشه سعی می کنم طوری برنامه ریزی کنم که این دروس به طور مکرر برای من مرور شوند و همین مرور مکرر باعث شده این سه درس نقاط قوت من در آزمون‌ها شوند.

 

  1. 6. تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟

من  برای هر درس دفترجداگانه‌ای تهیه کردم و در تحلیل هر آزمون ابتدا سوال هایی را که اشتباه پاسخ دادم یا در آزمون نتواستم پاسخ دهم را تحلیل می کنم و سپس به سراغ سوال هایی که به آنها پاسخ درست داده ام می روم و آنها را هم تحلیل می کنم و هرنکته‌ جدیدی که از هر سوال یادمی گیرم در دفترم یادداشت می کنم تا از آنها در دوران جمع بندی و مرور استفاده کنم.

 

  1. 7. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می کنید؟این کارنامه چه ویژگی هایی دارد؟
  2. من از کارنامه اشتباهات استفاده می کنم.این قسمت سوال های اشتباهی را که از هر درس پاسخ داده ام به همراه پاسخ آنها ارائه می‌دهد که کمک می کند من در زمان کمتری تحلیل آزمون را انجام دهم.

 

 

Menu