گفتگو با امیرمحمد نوروز زاده،قهرمان پیوستگی و پیشرفت پایه نهم

پیوستگی در آزمونها باعث شد که نتایج هر آزمون خود را با آزمون قبل مقایسه کنم نقاط ضعف را شناسایی کنم و با افزایش ساعات مطالعه و زدن تست‌های بیشتر در آزمونهای بعدی به سوالات بیشتری پاسخ دهم.

گفتگو با امیرمحمد نوروز زاده،قهرمان پیوستگی و پیشرفت پایه نهم

نام ونام خانوادگی: امیرمحمد نوروززاده
پایه: نهم
نام شهر واستان: چهارمحال و بختیاری، شهرشهرکرد
میانگین تراز: 6360
معدل: 20
سالهای حضور درکانون: 1 سال
تعداد آزمونهایی که شرکت کرده است: 27 آزمون
شمارنده: 525400545
تحصیلات پدر: فوق لیسانس مدیریت خدمات بهداشت درمان
شغل: مدیر گروه بیماری های مرکز بهداشت استان


مصاحبه گر:زینب زمانی 


سوال 1 :هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بوده است؟
شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها،آشنایی با روشهای تست زنی،مدیریت زمان،کسب نمره بالا در دروس مدرسه و قبولی در آزمون ورودی تیزهوشان و نمونه دولتی


سوال 2 :دلیل شرکت شما در آزمونهای هدیه هدف گذاری و مشابه پارسال چه بوده است؟
با توجه به اینکه آزمون هدف گذاری در هفته اول برگزار می شود خودم را در درسهای اصلی می سنجیدم. نقاط ضعف خود را بررسی می کردم و در هفته بعد جبران می کردم. آزمون مشابه پارسال هم چون مطابق
برنامه راهبردی و مشابه آزمون اصلی بود برای تمرین خیلی خوب و تاثیرگذاربود.


سوال 3 :از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟چه نتیجه ای برای شما داشت؟
در ابتدا شرکت در آزمونها برایم خسته کننده بود.شرکت در آزمونها باعث شد تا تسلط من بر درسها روزبه روز بیشتر شود و با انگیزه و اعتماد به نفس بیشتری به سوی هدفم قدم بردارم.


سوال 4 :پیوستگی در آزمونها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟
پیوستگی در آزمونها باعث شد که نتایج هر آزمون خود را با آزمون قبل مقایسه کنم. نقاط ضعف راشناسایی کنم و با افزایش ساعات مطالعه و زدن تست های بیشتر در آزمونهای بعدی به سوالات بیشتری پاسخ دهم و این باعث پیشرفت تراز من شد.


سوال 5 :شرکت در این آزمونها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟
شرکت در آزمونها باعث شد همه کتابها و دروس را بارها و بارها مرور کنم،در آنها تسلط بیشتری پیدا کنم و همیشه برای مدرسه آمادگی کامل داشته باشم.


سوال 6 :مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید؟چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟
بله مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنم. پس از تحلیل آزمون برای دو هفته برنامه ریزی می کنم. هفته اول برای ریاضی و علوم و فارسی برنامه ریزی می کنم و اگر در درسی به بودجه بندی نرسیده باشم آن را پیشخوانی می کنم و تست می زنم. هفته دوم هم برای سایر دروس برنامه ریزی می کنم. در یکی دو روز آخر هم به جمع بندی و مرور تستها می پردازم.


سوال 7 :نقاط قوت شما کدام درسها هستند؟روش مطالعه آنها را توضیح دهید؟
درس علوم و جدیدا درس ریاضی
اول کتاب درسی و جزوه معلم را کامل می خوانم، کتاب پرتکرار را حل می کنم و بعد تست های کتاب آبی را کار می کنم و اگر سوالی را نتوانستم حل کنم با نگاه کردن به پاسخنامه راه حل آن را پیدا می کنم. لازم نیست جواب سوالاتی را که حل می کنیم بلد باشیم گاهی اوقات نگاه کردن به پاسخنامه و پیدا کردن جواب آن سوال یک موفقیت محسوب می شود چون یک سوال جدید و یک فرمول جدید یاد گرفتیم. خواندن درسنامه ها و تست های کتاب آبی نیزدر یادگیری و تثبیت بهتر درس ها به من کمک کرد.


سوال 8 :دفتر برنامه ریزی دارید؟تکمیل دفترچه چه کمکی به شما می کند؟
بله دفتر برنامه ریزی دارم. به من کمک می کند تا به صورت منظم به کارهای روزانه ام برسم و با یادداشت کردن ساعات مطالعه سعی می کنم ساعات مطالعه ام را افزایش دهم.


سوال 9 :تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید؟
کارنامه آزمون را از سایت می گیرم و به کمک پشتیبان پیشرفت و پسرفت خود را بررسی و دام های آموزشی،تعداد اشتباهات و سوالات سفید را شناسایی می کنیم. روز جمعه یا نهایتا تا یکشنبه پس از دریافت پاسخنامه سوالات را تحلیل می کنم، بدین صورت که سوالات مربوط به هر درس را که پاسخ نداده ام در برگه آبی کتاب خودآموز بطور کامل می نویسم و سوالاتی که اشتباه پاسخ داده ام در برگه خاکستری هر درس می نویسم. سپس یک روز قبل از آزمون بعدی آنها را مرور می کنم.


سوال 10 :نقش آموزشی خانواده،بالاخص پدر و مادر در این سال ها چگونه بود؟
در این سال ها پدر و مادرم با ارتباطی که با کادر آموزشی مدرسه داشتند همیشه پیگیر وضعیت تحصیلی من بودند و با مشاوره های مفید و تاثیرگذار خود و همچنین فراهم کردن شرایط برای مطالعه باعث پیشرفت تحصیلی من شدند. پدرم در زمینه تهیه کتاب آموزشی و شرکت در کلاس های آموزشی همیشه همراه من بودند. مادر نیز در زمینه برنامه ریزی،پرسش و پاسخ و رفع اشکالات درسی از همان سال اول ابتدایی تا الان همیشه همراه من بودند. امیدوارم که بتوانم قدردان زحمات آنها باشم.


سوال 11 :سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه ای داشتید؟چه نتیجه ای گرفتید؟
من در طول سال گذشته زمان مطالعه دروسی مانند عربی،فارسی و قرآن قواعد و کلمات را درس به درس یادداشت می کردم و برای امتحانات آنها را مطالعه می کردم،سپس به حل سوالات کتاب درسی و نمونه سوالات امتحانی می پرداختم.برای دروسی مانند علوم،مطالعات و پیام های آسمانی پس از مطالعه کتاب درسی برای تثبیت مطالب به کمک مادرم پرسش و پاسخ انجام می دادیم و نمونه سوال حل می کردم. برای درس ریاضی در طول سال تحصیلی برای امتحانات مستمر تمرینات کتاب درسی را حل می کردم و کاملا مسلط می شدم،و برای امتحان پایان ترم نمونه سوال امتحانی فصل به فصل ،و در آخر نمونه سوال جامع حل می کردم. خدا را شکر در طول سال در همه درس ها
نمرات عالی کسب کردم و در آخر سال نیز با معدل ۲۰ قبول شدم.


سوال 12 :امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه ای خواهید داشت؟
امسال با توجه به اینکه در آزمونهای کانون شرکت کردم و بارها کتاب های درسی را مطالعه کردم، دروس را برای امتحانات پایان سال مرور می کنم، کتاب های پر تکرار کانون را حل می کنم و علاوه بر آن سوالات امتحانات نهایی سال های گذشته را نیز حل می کنم.


سوال 13 :برای امتحان های مدرسه از منابع کانون و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می کنید؟
بله از کتاب های پرتکرار کانون و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می کنم و برایم بسیار مفید بودند.


سوال 14 : برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟
با مطالعه طبق برنامه راهبردی و شرکت در آزمون های کانون در تابستان به مرور مطالب سال گذشته و آشنایی با کتاب های سال آینده می پردازم.


سوال 15 : اگر امسال در آزمون تیزهوشان شرکت خواهید کرد،برنامه خودتان را توضیح دهید؟
در این زمان باقی مانده تست های جمع بندی کار می کنم و با بررسی سوالات آزمون های سال های گذشته، تمرکز بیشتری روی تست ها و سوالات پرتکرار داشته باشم و از آن تیپ سوالات بیشتر حل کنم.

Menu