گفتگو با امیرحسین پاینده قهرمان پیوستگی از شهرکرد

مهمترین عاملی که باعث شد تا کانون را انتخاب کنم، بودجه بندی و برنامه پیشروی فوق العاده منظم آن است، به طوری که بدون هیچ گونه نگرانی و استرس از بودجه بندی، می‌توان به آن اعتماد کرد و از آن پیروی کرد.

گفتگو با امیرحسین پاینده قهرمان پیوستگی از شهرکرد

نام و نام خانوادگی : امیرحسین پاینده 

پایه : دوازدهم تجربی 

شهر و استان : استان چهارمحال و بختیاری ، شهرکرد 

تحصیلات پدر : کارشناسی ارشد حقوق 

 تحصیلات مادر : کارشناسی مامایی 

میانگین تراز : 6100

معدل : 18.7

سال های حضور در کانون : 2 سال 

چند آزمون شرکت کرده است : 38 آزمون


مصاحبه گر: علی رضایی


 1.شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ به توصیه پدرم برای سنجش سطح خودم در آزمون های کانون شرکت کردم.


2.هدف شما از شرکت در آزمون های کانون چه بوده است؟ ارزیابی عملکرد خودم در آزمون های آموزشی کانون و مشخص کردن نقاط قوت و ضعف 


3.دلیل شرکت شما در آزمون های مشابه پارسال ، هدیه و هدف گذاری چه بوده است ؟  از نظر من، آزمون های مشابه پارسال، هدیه و هدف گذاری، پیش نیاز های آزمون اصلی هستند و تحلیل و شرکت در آنها در افزایش درصد و تراز، نقش موثری دارد.


4.از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید ؟ چه نتیجه ای برای شما داشت ؟ خسته شدن، فقط ساخته ذهن هست و در واقعیت وجود ندارد؛ من از شرکت در هر آزمون، چه خوب و چه بد، انگیزه‌ای برای شرکت در آزمون های بعدی به دست می آوردم.

 

5.پیوستگی در آزمون  چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود ؟ پیوستگی در آزمون‌ها، سبب آشنایی بیشتر من با انواع تیپ های سوال در درس های مختلف و همچنین تطبیق پیدا کردن بهتر با شرایط آزمون حضوری شد و همین باعث پیشرفت من شد.


6.شرکت در آزمون های کانون چه تاثیری بر وضعیت درسی شما گذاشته است ؟ مواجهه با سوالات چالشی کانون، باعث شده که مطالعه سطحی من تبدیل به مطالعه هرچه عمیق تر مطالب و شناسایی قسمت های مهم تر دروس شود.


7.مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟ بله، در هفته اول، مطالعه و جمع بندی کلی مباحث آزمون را به همراه تست های آموزشی انجام می دهم، و در هفته دوم سوالات و تست های زمان دار حل می کنم.


8.نقاط قوت و ضعف شما کدام درس ها هستند ؟ چه برنامه ای برای مطالعه آنها دارید ؟ نقطه قوت اصلی من درس شیمی است، و نقطه ضعف من درس زیست.

برای درس شیمی، هر شب ۱۰سوال استوکیومتری را به صورت روتین در برنامه دارم که باعث افزایش سرعت عملکرد من در مواجهه با سوالات استوکیومتری آزمون ها شده است.


9.دفتر برنامه ریزی کانون قلم چی را دارید ؟ تکمیل دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می کند ؟  بله، برنامه مطالعاتی من به همراه دفتر برنامه ریزی، به صورت هدفمند تر از قبل انجام می شود.


10. تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟ ابتدا پس از آزمون سوالات نزده را بدون در نظر گرفتن زمان پاسخ می دهم که این به شناسایی ایرادات اصلی کمک می کند زیرا اغلب دانش آموزان تعدادی از سوالات نزده خود را بخاطر کمبود زمان بدون پاسخ گذاشته اند و اگر پس از آزمون مجدد حل نشوند نمی توانیم به تشخیص درستی از نقاط ضعف برسیم و بین عدم مدیریت زمان یا به قولی هنر آزمون دادن و عدم تسلط بر مطالب دچار اشتباه می شویم ؛ سپس به سراغ غلط ها و نزده هایی که بخاطر عدم تسلط بر مطالب بودند می روم و جز به جز سوال و پاسخنامه را بررسی می کنم و در کتاب خودآموز نکات مهم را یادداشت می کنم که در دوران جمع بندی بسیار می توانند کارساز باشند.


11.نقش آموزشی و حمایتی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود ؟ تشویق های مستمر والدین و همچنین دوستان و اقوام، یکی از محرک های اصلی  برای من در مطالعه بود.

 

12.سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه ای داشتید ؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ سال گذشته، از ۱۰ اردیبهشت ماه، برای آزمون های نهایی شروع به مطالعه کردم(ناگفته نماند که در طول سال در کلاس های حضوری مدرسه شرکت داشتم و خودم هم در کنار آنها مطالعه داشتم)، به طوری که هر روز تقریبا ۷۰درصد از زمانم را برای آزمون های نهایی به صورت تشریحی و ۳۰ درصد را برای تست صرف می کردم. پارسال، به جز امتحان دین و زندگی(که الحق امتحان غافلگیر کننده‌ای بود) توانستم در بقیه دروس، نمره مطلوبی کسب کنم.


13.امسال برای امتحان های پایان ترم چه برنامه ای دارید ؟ امسال، با توجه به اینکه درصد اثربخشی امتحانات نهایی، بیشتر از سال گذشته است، زمان بیشتری را برای آنها صرف کردم، به طوری که در روز حدود ۹ساعت برای دروس نهایی مطالعه داشتم.


14.برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت استفاده می کنید؟ بله و حل سوالات مفهومی سایت قلم چی تاثیر بشدت زیادی بر تسلط من بر مطالب مطالعه شده دارد و همچنین یک مرور جامع مطالب امتحان می باشد.


15.برنامه ی شما برای دوران جمع بندی چیست و از چه منابعی استفاده می کنید؟ دوران جمع بندی از حیاتی ترین دوره های  نتیجه‌گیری هر فرد کنکوری هست، و طبیعیست هر کسی که برای نتیجه کنکور خود نگران است، در این ایام کمال استفاده را ببرد. من در دوران جمع بندی از آزمون های آزمایشی کانون( چه از امسال و چه از سال های گذشته) استفاده کردم و به صورت یک روز در میان، با تحلیل آنها را انجام می‌دادم.همچنین روش جمع بندی به روش سه روز یکبار را هم طبق برنامه جمع بندی کانون انجام خواهم داد.


16.روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ در ابتدا، ساعت مطالعه من بسیار نوسان داشت، اما توانستم آن را در بازه ۱۱ تا ۱۳ ساعت در روز، ثابت نگه دارم. به طور تقریبی، ۳۰_۴۰ درصد از زمان مطالعه در روز را به تست اختصاص می دهم که این زمان در ایام جمع بندی به ۶۰_۷۰ درصد می‌رسد.

 

17.فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید چیست؟ انگیزه‌ای که به خاطر برخی حوادث و رویداد های اطرافم در من ایجاد شد، باعث شده که هر روز با شور و اشتیاق بیشتر به سراغ درس بروم.


18.چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون های کانون چیست؟ مهمترین عاملی که باعث شد تا کانون را انتخاب کنم، بودجه بندی و برنامه پیشروی فوق العاده منظم آن است، به طوری که بدون هیچ گونه نگرانی و استرس از بودجه بندی، می توان به آن اعتماد کرد و از آن پیروی کرد.


19.کلام آخر ؟ هیچ وقت دست از تلاش برندارید. استمرار در هر کاری معجزه می کند؛ استمرار داشته باشید، معجزه خودش را به شما نشان می دهد.

Menu