مصاحبه با سعید عالی پور قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرکرد

شرکت در آزمون‌های کانون باعث تفهیم بهتر تدریس معلم‌ها و همچنین کمک به پیشخوانی درست و همچنین تسلط بیشتر بر مفاهیم درسی و پیدا کردن نکات مهم‌تر درسی می‌شود.

مصاحبه با سعید عالی پور قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرکرد

نام و نام خانوادگی : سعید عالی پور

پایه : دوازدهم تجربی

شهر و استان : شهرکرد ، چهارمحال و بختیاری 

شغل و تحصیلات پدر : دیپلم ، کارمند آموزش و پرورش 

شغل و تحصیلات مادر : دیپلم ، خانه دار 

میانگین تراز : 5569

معدل : 18.47

سال های حضور در کانون : 2 سال 

چند آزمون شرکت کرده است : 36 آزمون اصلی 

 

 مصاحبه گر: علی رضایی


 1.شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ از طریق سایت قلم چی با کانون قلم چی آشنا شدم و تصمیم گرفتم که آزمون ها را ثبت نام کنم.


2.هدف شما از شرکت در آزمون های کانون چه بوده است؟ افزایش مهارت آزمون دادن و آشنایی بیشتر با سطح علمی سوالات و تسلط بر مدیریت زمان


3.دلیل شرکت شما در آزمون های مشابه پارسال ، هدیه و هدف گذاری چه بوده است ؟ آمادگی بیشتر برای آزمون‌های اصلی و همچنین افزایش مهارت آزمون دادن


4.از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید ؟ چه نتیجه ای برای شما داشت ؟ خیر،  هرچقدر بیشتر آزمون بدهیم شرایط بهتری برای مهم‌ترین آزمون ما که همان کنکور است ایجاد می‌کند و سبب بهتر شدن وضعیت درسی و پیشرفت ما می‌شود.


5.پیوستگی در آزمون  چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود ؟ شرکت در آزمون ها در افزایش مهارت مدیریت آزمون و یادگیری روش های صحیح تست زنی به من کمک کرد و همچنین بهترین روش مطالعه برای هردرس را پیدا کردم. با پیدا کردن نقاط قوت و ضعف خودم هم توانستم برای تثبیت نقاط قوتم برنامه ریزی کنم و نقاط ضعفم را به مرور جبران کنم.

 

6.شرکت در آزمون های کانون چه تاثیری بر وضعیت درسی شما گذاشته است ؟ شرکت در آزمون‌های کانون باعث تفهیم بهتر تدریس معلم‌ها و همچنین کمک به پیشخوانی درست و همچنین تسلط بیشتر بر مفاهیم درسی و پیدا کردن نکات مهم‌تر درسی می‌شود. قطعا پیشرفت در آزمون ها منجر به پیشرفت در مدرسه و افزایش معدل هم خواهد شد.


7.مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟ بله تا حد زیادی ، سعی می‌کردم بخش بیشتری از مباحث را در هفته اول بخوانم و هفته بعدی را برای تثبیت مطالب و تست زماندار و آموزشی اختصاص می دادم.


8.نقاط قوت و ضعف شما کدام درس ها هستند ؟ چه برنامه ای برای مطالعه آنها دارید ؟ از نظر خودم درس‌های فیزیک و شیمی، برای درس فیزیک ابتدا از جزوه معلم مطالب را می‌خواندم و تمرین‌هایش را حل می‌کردم و سپس از تست‌های ساده به سخت پیش می‌رفتم . در درس شیمی هم ابتدا درسنامه می‌خواندم و سپس تست می‌زدم .مرور مطالب حفظی را هم دو روز یا سه روز یکبار انجام می‌دادم.


9.دفتر برنامه ریزی کانون قلم چی را دارید ؟ تکمیل دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می کند ؟ بله دفتر برنامه‌ریزی را دارم و از آن استفاده می‌کنم. تکمیل دفتر برنامه‌ریزی زمان بندی دقیقی از هر هفته برای ما ایجاد می‌کند و همچنین از هدر رفت وقت مطالعه می‌کاهد. قدرت ارزیابی بهتر خودم را هم با این دفتر یاد گرفتم.


10.تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟ در درس‌های زیست و شیمی سعی می‌کردم نکات جدید را در دفتری بنویسم و برای جمع‌بندی سایر آزمون‌ها استفاده کنم و همچنین سوالاتی که غلط زده بودم را نیز بررسی می‌کردم در درس ریاضی ابتدا تست‌های غلط را به صورت کامل مجدد حل می‌کردم سپس تست‌های نزده را حل و نکات آن ها را یادداشت می‌کردم و نکات تست‌های غلط و نزده را هم می نوشتم و سپس اگر نکته مهم و خاصی در تست‌های درست بود آن را نیز در انتها مطالعه و یادداشت می‌کردم.


11.نقش آموزشی و حمایتی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود ؟ بیشتر نقش انگیزشی داشتند ولی در نقش یادآوری زمان مطالعه و خبرهای مربوط به کنکور هم موثر بودند.


12.امسال برای امتحان های پایان ترم چه برنامه ای دارید ؟ امسال سعی می‌کنم در کنار مطالعه دقیق و جز به جز کتاب‌های درسی و جزوه‌های معلمان و همچنین نکته‌های یادداشت شده از درسنامه کتاب‌های تست تا حد زیادی سوالات مفهومی را از سایت قلم چی دریافت و حل کنم که این سبک سوالات می‌تواند به من در پاسخگویی در امتحان اصلی کمک کند.


13.برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت استفاده می کنید؟ بله برای حل نمونه سوالات امتحانی به سراغ منابع کانونی و سایت قلم چی خواهم رفت.

مصاحبه با سعید عالی پور قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از شهرکرد


14.برنامه ی شما برای دوران جمع بندی چیست و از چه منابعی استفاده می کنید؟ مرور نکات مهم یادداشت شده از تست های زده شده در آزمون ها و کتاب های تست به همراه تست زماندار بیشتر و رفع اشکال دروسی که در آزمون ها ضعیف عمل کرده ام. همچنین حل سوالات کنکورهای سال های گذشته


15.روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ حدود 10 الی 12 ساعت درس می خوانم که در حال حاضر بیشتر این تایم را به تست زدن و مرور مطالب گذشته اختصاص می دهم.


16.فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید ؟ نداشتن استرس و عدم توجه به انرژی های منفی دیگران، سعی می کنم طبق برنامه خودم عمل کنم و منتظر نتیجه بمانم و به حواشی توجه نکنم.


17.چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون های کانون چیست؟ زیرا هیچ دلیلی برای عدم انتخاب کانون قلم چی نبود. به عبارت دیگر امکانات و شرایط آزمون های کانون قلم چی برای من بسیار مناسب و جامع بود.


18.کلام آخر ؟ صرفا منتظر تمام شدن کنکور نباید بود. باید تلاش کرد که این مسیر خوب تمام شود.

 

Menu