مصاحبه با محمد امین مولایی قهرمان پیوستگی از شهرکرد

مهم‌ترین ویژگی‌ای که من دارم و باعث می‌شود که خوب درس بخوانم تلاش و استمرار حتی با وجود شکست‌های مکرر می‌باشد

مصاحبه با محمد امین مولایی قهرمان پیوستگی از شهرکرد

نام و نام خانوادگی : محمدامین مولایی

پایه : دوازدهم تجربی 

شهر و استان : شهرکرد ، چهارمحال و بختیاری 

شغل و تحصیلات پدر : فوق لیسانس ، کارمند مخابرات 

شغل و تحصیلات مادر : فوق لیسانس ، دبیر ورزش 

میانگین تراز : 5720

معدل : 19.3

سال های حضور در کانون : 4 سال 

چند ازمون شرکت کرده است : 64 آزمون 

 

 مصاحبه گر: علی رضایی


 1.شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ از طریق دوست مادرم با مجموعه کانون آشنا شدم و ایشان کانون را به من توصیه کردند. 


2.هدف شما از شرکت در ازمون های کانون چه بوده است؟ ارزیابی خودم و سنجیدن تلاش ها و شناخت ایرادات مطالعه و نقاط قوت و ضعف و همچنین آشنایی با انواع تست ها


3.دلیل شرکت شما در آزمون های مشابه پارسال ، هدیه و هدف گذاری چه بوده است ؟ به چالش کشیدن بیشتر خودم ، آمادگی بیشتر برای آزمون اصلی و دور نشدن از شرایط آزمون و همچنین شناخت بیشتر نسبت به نقاط ضعف و قوت خود و هدف گذاری صحیح برای آزمون های اصلی


4.از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید ؟ چه نتیجه ای برای شما داشت ؟ گاهی اوقات خسته شدم اما پا پس نکشیدم و وقتی تسلیم نشویم نتیجه نگرفتن غیر ممکن است.


5.پیوستگی در آزمون  چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود ؟ با توجه به نتیجه‌های هر آزمون در روش مطالعه تغییر ایجاد می‌کردم که سبب رسیدن به روش‌های درست و مناسب‌تر شد و به نظرم این هم فراشناخت است که سبب می شود راه حل صحیح رسیدن به هدف را پیدا کنیم.

 

6.شرکت در آزمون های کانون چه تاثیری بر وضعیت درسی شما گذاشته است ؟ شرکت در آزمون‌ها باعث شد من دروس مدرسه و آمادگی برای دروس مدرسه را هم جدی‌تر بگیرم. وقتی خودم را برای آزمون ها آماده می کنم در حقیقت در سطح بالاتری هم خودم را برای دروس مدرسه آماده می کنم.


7.مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟ بله از برنامه راهبردی پیروی می‌کنم که ۶ روز را برای مطالعه ، پنج روز را برای تست زنی و دو روز انتهایی را برای مرور و جمع‌بندی اختصاص می‌دهم.


8.نقاط قوت و ضعف شما کدام درس ها هستند ؟ چه برنامه ای برای مطالعه آنها دارید ؟  به نظر خودم نقطه قوت من درس فیزیک و زیست هست و درس ریاضی و شیمی نقاط ضعف من هستند که در درس فیزیک و زیست ابتدا به فیلم کلاس کنکور نگاه می‌کنم و نکات را به صورت کامل یادداشت می‌کنم و سوالات جزوه کلاس کنکور را حل می‌کنم و سپس به میزان فراوان تست می‌زنم.


9.دفتر برنامه ریزی کانون قلم چی را دارید ؟ تکمیل دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما میکند ؟ بله دفتر برنامه ریزی را تکمیل می کنم و باعث می‌شود که بفهمیم کجاها کم کاری کردیم یا کمتر وقت گذاشتیم و برای جبرانش فکر و برنامه‌ریزی کنیم. 


10. تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟ بله حتما تحلیل آزمون را انجام می دهم. روز بعد از آزمون سوالات درست، غلط و پاسخ نداده را بررسی می کنم و با پیدا کردن علت پاسخ غلط به سوال ها نکات مهم آن ها را یادداشت می کنم و برای آزمون بعدی آن ها را مرور می کنم.


11.نقش آموزشی و حمایتی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود ؟  پدر و مادرم شب و روز خودشان را صرف نتیجه گرفتن و موفق شدن من کردند و همیشه تذکرهایی می‌دادند که اگر این تذکرها نبود من الان در این شرایط نبودم.


12.برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت استفاده می کنید؟ بله استفاده می‌کنم چون هم سوالات سطح خوبی دارند و هم نزدیک به امتحانات هستند و هم تعداد بالایی سوال دارد که می‌تواند تمرکز طراحان سوال را بر روی قسمت‌های خاص کتاب درسی مشخص کند.


13.برنامه ی شما برای دوران جمع بندی چیست و از چه منابعی استفاده می کنید؟ برنامه من برای دوران جمع‌بندی حل شبیه ساز کنکورهای سال‌های قبل به همراه تست‌ها از کتاب‌های جمع‌بندی می‌باشد.


14.فکر می کنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث می شود خوب درس بخوانید چیست؟ به نظر من مهم‌ترین ویژگی‌ای که من دارم و باعث می‌شود که خوب درس بخوانم تلاش و استمرار حتی با وجود شکست‌های مکرر می‌باشد.


15.چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون های کانون چیست؟ زیرا کانون تمام نیازهای من در مسیر کنکور را مهیا می‌کرد و من می‌توانستم بدون دغدغه به پیشرفت در این مسیر فکر کنم.


16.کلام اخر شما؟ تشکر از پدر و مادرم و مجموعه کانون قلم چی شهرکرد 

 

Menu