مصاحبه با هانیه معدل قهرمان سخت کوش دوازدهم انسانی

مصاحبه با هانیه معدل عضو باشگاه پانصدتایی‌ها و قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

مصاحبه با هانیه معدل قهرمان سخت کوش دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: هانیه معدل

پایه: دوازدهم انسانی

نام شهر و استان: باغستان-تهران

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار و دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: مشاور املاک و دیپلم

میانگین تراز: 5300

سال‌های حضور در کانون: یک سال 

چند آزمون شرکت کرده است: 21آزمون

شمارنده:   527695018



  1. 1.هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود؟

هدف من از شرکت در این آزمون ها این بود که بتوانم با این آزمون ها سطح درسی خودم را و میزان آمادگی ام را برای هر درس بسنجم و نقاط ضعف و قوتم را پیدا کنم، آنها را بررسی کنم و روی آنها کار کنم . همچنین این آزمون باعث شد که بتوانم آمادگی لازم را برای کنکور پیدا کنم. 

 

  1. 2.شما عضو باشگاه پانصدتایی‌ها هستید؛ چه روش موفقی برای رسیدن به این تعداد پاسخ صحیح داشتید؟

تحلیل کردن آزمون ها بعد از آزمون نقش زیادی را در تعداد بالای پاسخ های درستی که در آزمون ها داده ام دارد وقتی آزمونی را تحلیل میکردم هر سوال را که غلط زده بودم یا حتی هر کدام را که بدون پاسخ گذاشته بودم از پاسخنامه به خوبی میخواندم و تحلیل میکردم اینکار باعث میشد این سوال و پاسخش در ذهنم ثبت شود و برای آزمون های بعدی وقتی با سوالی مشابه با آن یا همان سوال برخورد میکردم میتوانستم به راحتی آن را به یاد آورم و پاسخ های درستم را افزایش دهم. 

 

  1. 3.دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری چه بود؟

آزمون های هدف گذاری همان طور که از نامش پیداست کمک خیلی زیادی به هدف گذاری در دروس می کند این آزمون ها باعث می شد که من بتوانم برای درسی که در آن ضعف داشتم هدف گذاری کنم و بتوانم در هر آزمون خودم را به سطح بالاتر از آزمون قبلی برسانم و در دروسی هم که قوی بودم میتوانستم بیشتر تثبیتشان کنم. آزمون های هدیه و مشابه پارسال در مرور دروس خیلی برایم موثر واقع شد.

 

  1. 4.از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟

به طور کلی این مسیری که هر کنکوری طی می کند سخت است و هر کسی ممکن است در این مسیر خستگی را تجربه کند این خستگی می تواند شامل هر چیزی باشد از خستگی زیادی آزمون ها گرفته تا دروس سخت . ولی وقتی انسان هدف داشته باشد این سختی ها را به جان میخرد تا بتواند به آن هدف برسد.این خستگی هایی که برای رسیدن به آنها کشیده را در آینده با دانشگاه خوب و شغل خوب جبران کند. من هم با تحمل این خستگی ها و زیادی آزمون ها توانستم نتایج خوبی را در تعداد بالای پاسخ های درست و تراز خوب در آزمون ها به دست آورم.

 

  1. 5.پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟

من خیلی سعی کردم که در آزمون ها غیبتی نداشته باشم پیوستگی باعث میشود که طبق برنامه و با اصول آن همه دروس را در وقت خود بخوانم و در وقت خود مرور کنم این با برنامه بودن و پایبندی به برنامه و پیوستگی در آن سبب پیشرفت و افزایش تراز میشود و از پراکنده خوانی و به هم ریختن روند درسی که یکی از عوامل پیشرفت نکردن است جلوگیری میکند.

 

  1. 6.شرکت دراین آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

من مدرسه نمیرم و فارغ التحصیلم.

 

  1. 7.مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ 

من همه دروس را دقیقا مطابق با برنامه راهبردی مطالعه کردم و هیچ درسی را در طول دو هفته ای که بین امتحان ها فاصله است نخوانده باقی نگذاشتم من در طول این یک سالی که درس خواندم مشاور داشتم و ایشان زحمت برنامه ریزی دقیقی را برای من کشیدند و با برنامه های دقیق ایشان توانستم که به خوبی تمام دروس را بخوانم از ایشان ممنونم.


  1. 8.نقاط قوت شما کدام درس ها هستند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

می توانم بگویم که دروس حفظی نقاط قوت من هستند ولی بیشتر از همه در دروس جامعه شناسی و تاریخ و جغرافیا و فنون عملکرد خوبی را داشتم روشی که برای خواندن این درس ها داشتم اینطور بود که وقتی مطالب را میخواندم آنها را خط به خط مانند یک داستان برای خودم تعریف میکردم و بعد از مطالعه کتاب را میبستم و تمام چیز هایی را که یاد گرفته بودم به صورت خلاصه در برگه ای مینوشتم برای درس فنون هم برای بعضی از درس های آن مانند عروض و قافیه از ویدیو های آموزشی استفاده میکردم

 

  1. 9.دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله- این دفتر کمک زیادی را به من کرد در زمینه اینکه دچار آشفتگی مطالعاتی و آشفتگی برنامه ریزی هفتگی نشوم و به روند مطالعاتی من نظم داد.

 

  1. 10.تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من بعد از آزمون وقتی دفترچه ها را دریافت میکردم سوال هایی را که غلط جواب داده بودم یا بدون پاسخ گذاشته بودم میخواندم و تحلیل میکردم همچینن هنگام خواندن اشتباهاتم را از روی پاسخنامه هایلایت میکردم تا دفعه بعد این اشتباه را تکرار نکنم و این هایلایت کردن باعث میشد که این پاسخ در ذهنم ثبت شود و از یادم نرود و آنقدر دقیق بودم و تمرکزم را روی آن میگذاشتم که تحلیل کردنم۳ الی ۴ ساعت زمان می برد.

 

  1. 11.نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

مادر و پدرم در این دوران خیلی زحمت کشیدند و تا آنجایی که توانایی داشتند به من کمک کردند و حمایتم کردند مادرم خیلی در تشویق من برای درس خواندن نقش داشت بعضی مواقع وقتی خسته میشدم مادرم به من دلگرمی میداد و همچنین پدرم که هر چیزی را که میخواستم و نیاز داشتم برایم فراهم میکرد .مادر و پدرم همیشه وقتی کارنامه آزمون می آمد پیگیر کارنامه و درصد ها و تراز هایم میشدند و با پیشرفتم خوشحال می شدند و مرا بیشتر تشویق میکردن واقعا از آنها ممنونم.

 

  1. 12.سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟

من در دوران راهنمایی همیشه معدلم بالای ۱۹ بود ولی از وقتی وارد اول دبیرستان شدم و با کرونا درگیر شدیم وضعیت تحصیلیم افت پیدا کرد و متاسفانه تا اواخر سال دوازدهم ادامه پیدا کرد من از اردیبهشت سال گذشته به طور جدی درس خواندن را شروع کردم و تا امتحانات خرداد توانستم برای امتحانات آمادگی نسبی را بدست بیاورم ولی یک ماه مدت کوتاهی بود برای خواندن دروس کل سال به خاطر همین معدل چندان خوبی را نتوانستم کسب کنم. بعد از آن تصمیم گرفتم که برای کنکور اردیبهشت آماده شوم و الان به مدت یک سال است که درس میخوانم و خداراشکر توانستم در کنکور عملکرد خوبی را داشته باشم و امیدوارم که نتایج آن هم خوب شود .همچنین در ترمیم معدل امسال شرکت کردم و میخواهم نمراتی که پارسال بد شد را امسال جبران کنم

 

  1. 13.امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟

برای امسال که ترمیم معدل را ثبت نام کردم در طول این یک سالی که برای کنکور درس خواندم آمادگی لازم را برای امتحانات نهایی هم به دست آوردم و الان که نزدیک به امتحانات است دروس عمومی را که میخواهم ترمیم کنم میخوانم و بقیه دروس را هم مرور میکنم.


  1. 14.برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله از نمونه سوالاتی که در سایت قرار داده اید استفاده میکنم و هر درسی را که میخوانم بعد از آن نمونه سوالاتش را از سایت برمیدارم و حل میکنم این سوالات خیلی مفید هستند.

 

 

 

Menu