گفتگو با مبینا پورحسن ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی از آذرشهر

کسی که هدف دارد هیچ وقت خسته نمی‌شود ، بلکه برای رسیدن به هدفش هر روز نسبت به دیروز تلاشش را بیشتر می‌کند و خستگی نمی‌شناسد

گفتگو با مبینا پورحسن ؛ قهرمان پیوستگی یازدهم انسانی از آذرشهر

 

نام و نام خانوادگی : مبینا پورحسن

پایه : یازدهم علوم انسانی

نام شهر و استان: آذربایجان شرقی - آذرشهر

شغل و تحصیلات مادر: فوق لیسانس

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس - کارمند

میانگین تراز:5800   

معدل: 19/21

سال‌های حضور در کانون: دو سال ( دهم ، یازدهم)

چند آزمون شرکت کرده است: 20 آزمون


مصاحبه‌گر : مهشاد مرحمتی


  • هدف شما از شرکت در این تعداد آزمون چه بود ؟ هدفم از شرکت در این آزمون ها تعیین سطح خودم بود و همچنین سنجش میزان یادگیریم با ان مقدار ساعت مطالعه و تعداد تستی که در هر هفته داشتم و در کل با شرکت در آزمون ها خودم را محک می زنم .

 


  • دلیل شرکت شما در آزمون‌های هدیه، هدفگذاری و مشابه پارسال چه بود؟ آشنایی با سوالات و تست های بیشتر و همچنین نکته برداری و آشنا شدن با تله های تستی .


  • از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟  کسی که هدف دارد هیچ وقت خسته نمی شود ، بلکه برای رسیدن به هدفش هر روز نسبت به دیروز تلاشش را بیشتر می کند و خستگی نمی شناسد ،  از ازمون ها یاد گرفتم که مدیریت زمان داشته باشم که مدیریت زمان برای کنکور مهم و مفید است و توصیه می کنم در آزمون ها حتما حضور داشته باشید .


  • پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود؟ باعث شد که شیوه تست زنی و جمع بندی دروس را به موقع و با مدیریت زمان انجام بدم و به فراموشی سپرده نشود  و همچنین با حل اشکالات آزمون قبلی توانستم در آزمون بعدی از احتمال تکرار دوباره همان اشکال کم کنم .


  • شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟ باعث مرور و تحکیم برخی مباحث چون فنون جامعه شناسی و روان شناسی و دروس مفهومی مثل قرابت های معنایی فارسی و فنون شد .


  • مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ بله ، با اختصاص دادن زمانی برای تست زنی بعد از گذشت مدتی از مطالعه برای دروس مفهومی عربی و ریاضی، فنون بلافاصله حداقل ۱۰ تست و بعد از گذشت یک روز از مطالعه برای دروسی چون تاریخ یا فلسفه و جامعه و ... حداقل ۱۵ تست .

دقت کنید که حداقل ۱۰ یا ۱۵ تست آموزشی چون برای جمع بندی باید حداقل ۲۵ تست زده شود تا مسلط شویم .


  • نقاط قوت شما کدام درس ها هستند ؟ روش مطالعه ان هارا توضیح دهید ؟ روش مطالعه درس فنون ابتدا مسلط شدن به تاریخ ادبیات با مرور و تست زنی و همچنین یادگیری کامل مبحث پایه های آوایی و عروض سمائی که تسلط به عروض سمائی کمک میکنه که در پیدا کردن اوزان زمان کمتری بزاریم،   تست زنی برای مباحث استعاره ،  مجاز ، کنایه و تشبیه باعث تسلط هر چه بیشتر به این مباحث می شود بعضی ها فکر می کنند تست الان به درد نمی خورد یا اهمیت کمتری دارد اما نه،  به هیچ عنوان برای مباحث درسی چون فنون تست رو کنار نگذارید برای تسلط به مباحث کتاب فنون حداقل باید برای هر مبحث برای مثال مبحث تشبیه ۴۰ تست زمان دار زده شود و روش مطالعه جامعه یاد گرفتن خود کتاب به نظرم کافی هست ، اگر به صورت مفهومی یاد بگیرید ، مرور و تست زنی بعد از مطالعه حدود ۲۴ ساعت بعد ویک بارهم بعد از دو و سه روز کامل مسلط می شوید البته اگر با خلاصه نویسی همراه باشد و استخراج نکته از هر تست به پیشرفت درس جامعه بسیار موثر هست.


  • تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ برای دروس مفهومی چون عربی ریاضی فنون و همچنین فارسی تحلیل انجام می دهم و نکته های لازم رو یادداشت می کنم.


  • نقش اموزشی خانواده ، بالاخص پدر مادر در این سال ها چگونه بود ؟ پدر مادر نقش مهمی دارند مخصوصا در پشتیبانی و حمایت مالی و تامین کتاب های کمک درسی و همچنین ایجاد انگیزه و روحیه نقش بسزایی دارند .


  • سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای داشتید؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ بر اساس حجم دروس و سنگینی مباحث تقسیم بندی کردم و توانستم به نتیجه دلخواه ام برسم.


  • امسال برای امتحان های پایان سال چه برنامه‌ای خواهید داشت؟ تقسیم بندی دروس بر اساس زمان بندی و فرجه امتحانات و حل نمونه سوال تشریحی به اضافه تست های زمان دار برای مباحث مفهومی.


  • برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنید؟ بله کتاب های ابی و سه سطحی استفاده می کنم ، و از سایت کانون نمونه سوالات تشریحی هر درس را دانلود و   حل می کنم تا برای امتحانات نهایی آمادگی کافی داشته باشم .


  • برنامه شما برای درس خواندن در تابستان چیست؟  جمع بندی دروس اختصاصی دهم و یازدهم مخصوصا عربی، ریاضی، فنون با تست و رفع اشکال و همچنین مطالعه دروس تخصصی دوازدهم به عنوان مثال عربی فنون ریاضی و همچنین زبان . 
Menu