گفت‌وگو با رقیه اتحاد، قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

در ابتدا قبل از شروع امتحان‌ها درس‌ها را به طور خلاصه مطالعه می‌کنم و بعد از مرور و شروع امتحانات هر روز سعی می‌کنم با استمرار درس امتحان آینده را بخوانم و سپس دوباره مرور کنم و در آخر هم از تعدادی از

گفت‌وگو با رقیه اتحاد، قهرمان پیوستگی یازدهم  تجربی

 نام و نام خانوادگی: رقیه اتحاد

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: رشت، گیلان

شغل و تحصیلات مادر: خانه‌دار، زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر‌: آزاد، زیر دیپلم

سال‌های حضور در کانون‌: 3سال

 

مصاحبه‌گر: سمیه مجردی

 

برنامه شما برای امتحانات نیم‌سال اول چیست؟

در ابتدا قبل از شروع امتحان‌ها درس‌ها را به طور خلاصه مطالعه می‌کنم و بعد از مرور و شروع امتحانات هر روز سعی می‌کنم با استمرار درس امتحان آینده را بخوانم و سپس دوباره مرور کنم و در آخر هم از تعدادی از نمونه سوالات استفاده می‌کنم.

 

در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟

در دوران امتحانات از کتاب‌های آبی برای نکته‌هایی که در آن‌ها مشخص کردم استفاده می‌کنم.

  

آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟

بله، همیشه برای جمع بندی و مرور درس‌هایی که مطالعه کردم از نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنم.

 

تصمیمات شما برای نیم‌سال دوم چیست؟ 

ابتدا باید در ماه‌های باقی مانده از سال جاری با افزایش تمرکز و ساعت مطالعه بپردازم سپس در دوران نوروز مطالب را دوباره جمع‌بندی و به نوعی تثبیت کنم و بعد از آن هم باید با تلاش بیشتر برای امتحانات شبه نهایی و نهایی مطالعه کنم.

  

روش شما برای جمع بندی درس‌های نیم‌سال اول چیست؟

ابتدا درس‌ها را مطالعه، بعد از مطالعه، آن‌ها را مرور و جمع‌بندی می‌کنم. هم‌چنین از نمونه سوالات سایت کانون استفاده می‌کنم تا آمادگی خود را برای آزمون محک بزنم.

 

در دوره امتحانات چگونه بین برنامه راهبردی آزمون‌ها و امتحانات تعادل ایجاد می‌کنید؟

در این دوره، در زمان‌های خالی بین درس‌ها، گاهی اوقات تست می‌زنم و در بقیه موارد چون مطالب را برای امتحان می‌خوانم، با حل کردن تست‌ به مطالب کتاب تسلط بیشتری پیدا می‌‌کنم.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خیر، آزمون‌های دوهفته یکبار در جمع‌بندی درس‌های مطالعه شده در دو هفته به شدت مفید است و در صورت غیبت برای هر هفته به مقدار زیادی از این موضوع دور می‌شوم و از برنامه راهبردی عقب می‌مانم.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با جمع‌بندی مطالب خوانده شده در هر آزمون، این مطالب بهتر در ذهن من تثبت شده است.

 

آیا در آزمون‌های هدف‌گذاری شرکت می‌کنید؟

بله، تا جایی که بتوانم در این آزمون‌ها شرکت می‌کنم چرا که این آزمون‌ها پیش‌بینی مفیدی از آزمون به من می‌دهد، که در‌ ارائه آزمون و هم‌چنین در تثبیت مطالب در ذهنم بسیار کمک کننده است.

  

آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله،‌ به نظر من برای آمادگی در آزمون اصلی که دو هفته یکبار است این آزمون کمک می‌کند تا حل تست بیش‌تر و آشنایی با نوع سوالات آزمون اصلی را داشته باشیم.

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

شرکت در آزمون‌ها و تست زدن باعث می‌شود تا در مدرسه راحت‌تر باشم و هنگامی‌ که برای حل تست‌ها داوطلبی خواسته می‌شود، بتوانم به راحتی به آن‌ها پاسخ دهم.

 

آیا مطابق برنامه‌ی‌ راهبردی‌حرکت می‌کنید؟‌ چگونه‌ برای ‌دو هفته برنامه‌ریزی‌می‌کنید؟‌ آیا برنامه‌ی مدرسه‌ و‌ آزمون‌ها با هم هماهنگ بود؟

بله، من سعی می‌کنم در ابتدای هفته یک برنامه‌ریزی کلی برای روز‌های هفته داشته باشم و‌ هر شب برنامه روز بعد را کامل می‌کنم و این موضوع برای هر دو هفته تکرار‌ می‌شود. متاسفانه گاهی برنامه‌ی مدرسه از برنامه آزمون عقب می‌افتاد که در این موارد من تلاش می‌کردم خودم را به بودجه‌بندی هر آزمون برسانم.

 

نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح دهید؟

نقاط قوت من در درس‌های ریاضی و گاهی اوقات فیزیک بوده، من برای مطالعه این درس‌ها گاهی اوقات  خلاصه‌نویسی می‌کنم  و گاهی فقط فرمول‌ها را یادداشت می‌کنم و برای مرور از همان مطالب استفاده می‌کنم. سپس سراغ حل تمرین و تست از هر درس می‌روم.

 

آیا دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ داشتن این دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله؛ من از دفتر برنامه‌‌ریزی استفاده می‌کنم. وجود این دفتر برای برنامه‌ریزی هر هفته و مقایسه برنامه‌ با هفته‌های مختلف بسیار کمک ‌کننده است. 

 

شما تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را  تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، من در‌مجله‌های آزمون با روش ضربدر و منها آشنا شدم و بعد از آن در حل تست در منزل وهم‌چنین در جلسه ‌آزمون‌ها از این روش استفاده می‌کنم.

  

در چه درس‌هایی با تغییر روش، تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس شیمی‌ من ابتدا مطالب مربوط به حل مسائل را به درستی مطالعه و کار نمی‌کردم، اما بعد از مدتی به کمک مشاور خود  توانستم کمی‌روش مطالعه این درس را با کار کردن روی مسائل به طور متناوب بهبود ببخشم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی خود استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

من علاوه بر استفاده از کارنامه اصلی همیشه به سراغ کارنامه‌ی اشتباهات می‌روم تا متوجه چگونگی انجام اشتبا‌هات خود شوم تا در آزمون‌های بعدی و کنکور از انجام چنین اشتباهاتی پیشگیری کنم.

 

نقش آموزشی خانواده بخصوص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

پدر و مادر همیشه با کمک به من و پشتیبانی از من در هر زمینه‌ای به ویژه در درس‌ها باعث پیشرفت و قوت قلب من بوده‌اند و در این سال‌های نزدیک به کنکور برای من امکانات لازم را فراهم کرده‌اند تا بتوانم در عرصه امتحانات و کنکور موفق باشم.

 

 آیا پدر یا مادر نتایج آزمون‌های شما را می‌بینند؟‌ در‌صورت اُفت تراز ، شما یا خانواده چه عکس العملی دارید؟

بله، من همیشه نتایج را با خانواده در میان می‌گذارم و آن‌ها همیشه در صورت پیشرفت مرا تشویق می‌کنند و در صورت‌‌ اُفت در یک آزمون به من دلگرمی‌ می‌دهند تا اُفت را در آزمون بعدی جبران کنم.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟

بله، در واقع همیشه بخش‌هایی از مجله و سایت به من در تست زدن‌ها و پیدا کردن روش‌های درست درس خواندن کمک می‌کرد و همچنین بخش مصاحبه‌ها برای من بسیار جالب بودند.

 

Menu