گفتگو با سید امیر پیره؛کنکوری زبان،قهرمان پیوستگی از سنقر

با پیوستگی در آزمون‌ها و مرور بالا و تست در کنار مرور‌ها ،باعث پیشرفت من شد .

گفتگو با سید امیر پیره؛کنکوری زبان،قهرمان پیوستگی از سنقر

نام و نام خانوادگی : سید امیر پیره

نام شهر و استان :  سنقر - کرمانشاه

پایه: کنکوری زبان

میانگین تراز :‌ 6266

سال‌های حضور در کانون :   یک سال

چند آزمون شرکت کرده است :  25

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار -فوق دیپلم

شغل و تحصیلات پدر :‌  معلم - فوق دیپلم 

 


مصاحبه‌گر : رزیتا میراحمدی

 


 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

  2. اولین آزمون ترازم 5214 را به دست آورده ام و در آزمون آخر 6200 البته تا 6800 هم پیش رفتم . 

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟ 
  2. تلاش و استمرار خودم در طی این یک سال و خواندن کتاب ها و منابع زیاد باعث شد که از درصد و تراز خیلی پایین به مرور بهتر شد و از همه مهمتر تحلیل خیلی خوبم بود که روز به روز باعث پیشرفتم شد .

 

 برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چیست؟ 

مطالعه و یادگیری لغات جدید و مرور کردن کتاب ها جهت آمادگی برای کنکور و آزمون های نهایی .

 

  1. منابع شما برای دوران نوروز چیست؟
  2. منابع ام همان کتاب هایی بود که از قبل خریده بودم مثل کتاب های آبی کانون و نوروز .

 

 از چه زمانی جمع‌بندی را شروع خواهید کرد ؟ (روش خود را توضیح دهید.) 

از 5 فروردین دوران جمع بندی خودم را برای کنکور اردیبهشت شروع کردم و با مرور کتاب ها و لغات و از همه مهم تر مرور تحلیل آزمون ها یی  که انجام داده  بودم را شروع کردم .

 

 پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

با پیوستگی در آزمون ها و مرور بالا و تست در کنار مرور ها .

 

 آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله شرکت می کنم  و جزو اولویت های اصلی ام من در قبل آزمون است تا میزان بازده ای ام را قبل آزمون بدانم و نقاط ضعف را شناسایی کنم تا برطرفشان کنم .

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟ دلیل استفاده از هر کارنامه را ذکر کنید. 

  2. از کارنامه اشتباهات و از بخش کارنامه پروژه ای استفاده کنم تا نسبت و میزان پیشرفت و حتی غلط ها نسبت به آزمون ها ی قبل تر را بررسی کنم .

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه است؟ 
  2. بله طبق برنامه راهبردی پیش می رفتم و حتی بیش تر از آن پیش می رفتم تا سطح خودم را چه در لغات و اصطلاحات و گرامر و حتی تست زنی و تحلیل آزمون ها دید بهتری داشته باشم و اینطور که در هفته اول بیشتر وقت ام برای مطالعه مطالب جدیدی گذشت و در هفته دوم شروع به مرور و تست زنی می کردم.

 

  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟ آیا همه‌ی سؤالات را تحلیل می‌کنید یا فقط سؤالات غلط یا بدون پاسخ را بررسی می‌کنید؟ هنگام بررسی آزمون‌ها به کدام‌یک اولویت بیشتری می‌دهید؟ 
  2. بررسی اشتباهات  یا بررسی سؤال‌های ساده ؟ 
  3. اول به سراغ سوالات می روم و دوباره  روز آزمون سوال را برای خودم تحلیل می کنم تا ببینم آیا با چیزی که زدم چقدر تفاوت دارد  و اینکه آیا سوالی را می دانستم و فقط از سر بی دقتی نتوانستم پاسخ بدهم را بررسی می کنم و نکات هر آزمون را در دفتر می نویسم و بر هر آزمون برای اینکه در آن مبحث درک کامل به آن مطلب پیدا کنم در گرامر و کلوز تست سوالاتی که خیلی برای من چالش داشت یا نکته خوبی داشت به صورت یک پی دی اف در می آوردم تا در دوران جمع بندی دوباره این تست ها را بزنم معمولا از بین 25 تا سوال در این دو بخش از هر آزمون 4 تا 6 سوال را در فایلی بصورت پی دی اف می نوشتم و نگه می داشتم .

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید، در طول سال و در ماه‌های مختلف این نسبت چه تغییری کرد؟  
  2. در تابستان به طور میانگین 8 ساعت می خواندم و تلاش ام در این بازه برای تقویت پایه زبانم بود چون که در درس  زبان به معنای واقعی کلمه صفر بودم و حتی یک بحث گرامری بلد نبودم حتی در  کنکور اول سال گذشته صفر درصد زدم در طول پاییز 8 ساعت به طور میانگین و در زمستان به اوج خودش رسید که معمولا روزی 8 تا 10 ساعت می خواندم و مرور من مقطعی بود به طور مثال لغات را اول هر هفته مرور می کردم و به ترتیب به دو هفته یکبار و یکبار در ماه رسید و در طی مطالعه ای که در روز داشتم همراه با تست زدن بود . 

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل این دفتر چه کمکی به شما از لحاظ درسی و غیردرسی کرده است؟ 
  2. بله تا 8ماه دفتر برنامه ریزی رو کامل می کردم و باعث انضباطم می شد و از یکجا به بعد چون روی خودم منضبط شده بودم تصمیم گرفتم فقط ساعت های مطالعه ام را حساب کنم .

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟ 
  2. کتاب ها و منابع زیادی دارم اما از جمله آنها که برای کانون هست همیشه به آبی کانون اشاره کرد که تست های جامع و خیلی خوبی دارد و حتی در درسنامه هم منبع خوبی برای گرامر بود .

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟  
  2. تلاش کردم دید سطحی خودم را در بعضی از مباحث مثل لغات که خیلی گسترده است بالا ببرم و باعث شد که دانش لغوی ام از چند تا کتاب محدود با خواندن تقریبا 8 الی 10 کتاب دیگر خیلی درک ام نسبت به درک مطلب ها و حتی کلوز و تست بالا برود و گام مثبت دیگری که برداشتم آشنایی با تحلیل آزمون بصورت درست و جامع بود به طوری که من سعی می کردم با تحلیل تک تک گزینه های غلط به جواب درست برسم و باعث شد که میانگین در هر آزمون 70درصد بزنم .

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید. 
  2. تمرکز من کنکور اردیبهشت بود چون که می خواستم در این آزمون از آنجایی که شاید خیلی ها تمرکز اصلی شان تیر باشد و آمادگی کافی برای اردیبهشت را نداشته باشند خوب عمل کنم و بعد اردیبهشت تلاش ام را برای ترمیم نهایی ها برای کنکور تیر بگذارم .
Menu