مصاحبه با محمد مبین بهرامی،قهرمان پیوستگی و پیشرفت از شهرکرد

پدر و مادرم در مواردی که شکست می‌خوردم به من دلداری می‌دادند و به من امید می‌دادند و کمک می‌کردند به مسیر خود ادامه دهم

مصاحبه با محمد مبین بهرامی،قهرمان پیوستگی و پیشرفت از شهرکرد

نام و نام خانوادگی : محمد مبین بهرامی 

پایه : دوازدهم تجربی – مکمل منحصرا زبان

شهر و استان : شهرکرد ، چهارمحال و بختاری 

تحصیلات پدر : دکتری خاک شناسی

تحصیلات مادر : فوق لیسانس الهیات

میانگین تراز : 7650 منحصرا زبان

 معدل : 18.8

سال های حضور در کانون : 3 سال 

چند آزمون شرکت کرده است : 62 آزمون

(این دانش آموز در آزمون های مکمل منحصرا زبان نیز شرکت می کند.)


مصاحبه گر: علی رضایی


 1.شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟ از طریق یکی از دوستان خانوادگی با کانون آشنا شدم و به توصیه ایشان در آزمون های کانون ثبت نام کردم.


2.هدف شما از شرکت در آزمون های کانون چه بوده است؟ آشنایی با سوالات کنکور زبان و افزایش تسلط از طریق تحلیل آزمون‌ها و پاسخنامه کامل قلم چی


3.دلیل شرکت شما در آزمون های مشابه پارسال ، هدیه و هدف گذاری چه بوده است ؟ دسترسی به نمونه سوالات بیشتر و افزایش آمادگی و اعتماد به نفس


4.از شرکت در این تعداد آزمون خسته نشدید ؟ چه نتیجه ای برای شما داشت؟ خیر، به دلیل هدف گذاری بر رتبه ۲ یا تک رقمی آزمون زبان، آزمون‌های قلم چی هیچ احساس خستگی به من ندادند و در نهایت موجب افزایش دامنه لغات و تسلط کامل بر نوع سوالات کنکور شدند.


5.پیوستگی در آزمون  چگونه توانست باعث پیشرفت تراز شما شود ؟ با متوجه شدن نقاط قوت و ضعف خودم در هر آزمون و برطرف کردن آنها برای آزمون بعد و استمرار پیوستگی باعث شد درصد و ترازم در حد بالای خودش باقی بماند.

 

6.شرکت در آزمون های کانون چه تاثیری بر وضعیت درسی شما گذاشته است ؟ به دلیل درگیر بودن با زبان و شرکت در کلاس‌های زبان از سن ۶ سالگی همیشه در مدرسه در سطح بالایی بودم ولی آزمون‌ها باعث شدند اعتماد به نفس بالاتری در مدرسه داشته باشم و همچنین تسلط بیشتری به مباحث پیدا کردم و همیشه پیشرفت بهتری در نمره‌های مدرسه داشته باشم.


7.مطابق برنامه راهبردی حرکت می کنید ؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می کنید؟ بله ، همیشه بر مبنای مباحث آزمون بعد و مطابق با آزمون قبلی و نتایج آن و بر اساس اشتباهات و نقاط ضعف خودم سعی می‌کنم در دو هفته منتهی به آزمون بعدی تا حد امکان ایرادات و نقاط ضعف را رفع اشکال کنم و در آزمون بعدی اشتباهات را تکرار نکنم.


8.نقاط قوت و ضعف شما کدام درس ها هستند ؟ چه برنامه ای برای مطالعه آنها دارید ؟ نقطه قوت من در درس زبان، گرامر و درک مطلب یا ریدینگ هست به این دلیل که در زبان تعداد لغات و کلمات بسیار زیاد است و تسلط بر همه آنها مشکل هستند ، علاوه بر کتاب‌های آموزشی زبان و نقش بسزای معلم، فیلم، سریال و موسیقی به زبان انگلیسی بسیار به افزایش تسلط من بر لغات کمک کردند و همچنین مطالعه کتاب‌های مبحثی و طبق برنامه راهبردی بسیار به من کمک کرد.


9.دفتر برنامه ریزی کانون قلم چی را دارید ؟ تکمیل دفتر برنامه ریزی چه کمکی به شما می کند ؟ بله دفتر برنامه‌ریزی دارم و در آن برای مرور لغات و همچنین تست‌های مروری خود برنامه‌ریزی می‌کنم که سبب جلوگیری از هدر رفتن زمان و همچنین جا افتادن مبحثی می‌شود.


10. تحلیل آزمون را چگونه انجام می دهید ؟ بلافاصله پس از فعال شدن کلید آزمون در روز آزمون، پاسخ برگ را چک و درست و غلط و نزده‌ها را مشخص می‌کنم و بعد اشتباهات خودم را شناسایی و تحلیل می‌کنم و اگر ایراد عمده‌ای در آن مبحث بود مجدداً آن مبحث را مطالعه می‌کنم.


11.نقش آموزشی و حمایتی خانواده بالاخص پدر و مادر در این سالها چگونه بود ؟ پدر و مادرم در مواردی که شکست می خوردم به من دلداری می دادند و به من امید می دادند و کمک می کردند به مسیر خود ادامه دهم.


12.سال گذشته برای امتحان های پایان سال چه برنامه ای داشتید ؟ چه نتیجه ای گرفتید؟ برنامه‌ریزی مطالعاتی در طول سال از طریق دفتر برنامه‌ریزی و در نهایت جمع‌بندی در ماه‌های منتهی به امتحانات نوبت دوم و حل نمونه سوالات فراوان از طریق سایت قلم چی که نتیجه تقریباً قابل قبول بود.


13.امسال برای امتحان های پایان ترم چه برنامه ای دارید ؟مشابه پارسال ولی با استمرار و تلاش بیشتر 


14.برای امتحان های مدرسه از منابع کانونی و نمونه سوالات سایت استفاده می کنید؟ بله برای امتحانات مدرسه از منابع پرتکرار کانون و نمونه سوالات سایت برای آمادگی بیشتر استفاده می‌کنم.

 

15.برنامه ی شما برای دوران جمع بندی چیست و از چه منابعی استفاده می کنید؟ قصد دارم در دوران جمع‌بندی چندین دوره از آزمون‌های شبیه‌ساز کنکور زبان و آزمون کنکور سراسری سال‌های گذشته را پاسخ دهم تا نزدیک‌ترین شبیه‌سازی به کنکور را انجام داده باشم.


16.روزی چند ساعت درس می خوانید؟ چند درصد زمان خودتان را به تست زدن اختصاص می دهید؟ روزی 12 ساعت مطالعه دارم که درحال حاضر تمام زمان را به تست زمان دار اختصاص می دهم.


17.چرا کانون را در این سال ها انتخاب کردید؟ به نظر شما مهم ترین ویژگی آزمون های کانون چیست؟ زیرا کانون توانست اعتماد به نفس و انگیزه خوبی به من بدهد و به نظر من مهم ترین ویژگی کانون پشتیبان های پیگیر آن هست.


18.کلام آخر شما ؟ پیشنهاد می کنم همه در مسیری قدم بگذارند که علاقه داشته باشند.


Menu