گفتگو با پانا فضل الهی قهرمان پیوستگی دهم ریاضی از شیراز

درس خواندن در تابستان یکی از مهم‌ترین اهدافم است. درس خواندن در تابستان منجر به پیشرفت من می‌شود و برای این منظور در آزمون‌های تابستان کانون ثبت نام کرده ام تا بتوانم به این هدف به طور دقیق‌تری برسم.

گفتگو با پانا فضل الهی قهرمان پیوستگی دهم ریاضی از شیراز

نام و نام خانوادگی دانش آموز: پانا فضل الهی 

نام شهر و استان: شیراز، فارس 

پایه تحصیلی: دهم ریاضی 

تعداد سال و تعداد آزمون شرکت کرده: 1 سال، 12 آزمون اصلی و مکمل

نام مدرسه: فرزانگان سادات رفیعی

میانگین تراز: ۶۰۰۰

شغل و تحصیلات پدر: کارمند، کاردانی 

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار، کارشناسی


مصاحبه گر: فاطمه زنده بودی 

 

از چه زمانی وارد کانون شدید و در چه پایه هایی در آزمون های کانون شرکت کردید و چند سال؟ 

از سال دهم در آزمون ها شرکت کرده ام و برای سال یازدهم در زودهنگام ثبت نام کرده ام. به پیشنهاد مدرسه و خانواده در آزمون ها ثبت نام و شرکت می کنم.


مهمترین ویژگی آزمون ها از نظر شما چیست؟ 

به نظر من مهم ترین ویژگی آزمون ها، سوال های آزمون ها هستند که کیفیت بالایی دارند. همچنین سطح سوالات آزمون بسیار خوب و مناسب هستند و موجب پیشرفت و تلاش بیشتر دانش آموزان می شود.


دستاورد خود را در نیم سال اول چه می دانید؟

در این نیم سال برنامه ریزی منظم تری نسبت به سال  قبل داشته ام و این برنامه ریزی مناسب و متناسب با آزمون های کانون، منجر به پیشرفت من شده است. همچنین افزایش تراز را برای من به همراه داشته است.


هدف گذاری شما برای نیم سال دوم تحصیلی تان چیست؟ 

هدف گذاری من در مدرسه، برنامه ریزی منظم تر و بهتر برای امتحانات نهایی و کسب نمرات عالی در این امتحانات است. همچنین برنامه ریزی من برای کانون، تلاش بیشتر برای افزایش تراز و درصد در هر آزمون و قرار گرفتن در لیست برتر ها است.


برای دوران طلایی نوروز چه برنامه ای داشتید؟ 

برای دوران نوروز هدف من، مرور دروس نیم سال اول تحصیلی بوده است و با تلاش و مدیریت زمانی و پیگیری، به این هدف رسیده ام.


چقدر تراز و رتبه و درصد دیگران برای شما مهم است؟

تراز و رتبه ی دیگران برایم بی اهمیت نیست و تا حدودی اهمیت بالایی دارد. این موضوع برای من مثبت بوده و احساس رقابت در من ایجاد می کند و منجر به تلاش بیشتر برای رسیدن به تراز بالاتر می شود.


به نظر شما درس خواندن در تابستان لازم است؟ آیا در آزمون های تابستان شرکت کردید؟ درس خواندن در تابستان چه تاثیری روی رشد درسی شما دارد؟

درس خواندن در تابستان یکی از اهداف و برنامه هایم است. درس خواندن در تابستان منجر به پیشرفت من می شود و برای این منظور در آزمون های تابستان کانون ثبت نام کرده ام تا بتوانم به این هدف به طور دقیق تری برسم.

 

مهمترین ویژگی برنامه راهبردی را چه می دانید؟ آیا برنامه آزمون های کانون با مدرسه هماهنگ است؟ در صورت هماهنگ نبودن در زمانی شما این هماهنگی را چگونه ایجاد می کنید؟ 

بودجه بندی آزمون ها مطابق با برنامه ریزی مدرسه بوده است و این موضوع در آزمون ها و در مدرسه کمک زیادی به برنامه ریزی و پیشرفت من داشته است. گاهی اوقات بعضی از معلم ها به بودجه بندی نمی رسند و من با پیش خوانی این موضوع را جبران می کنم.


در هر درس منابع کانونی خود را بنویسید. مهمترین ویژگی و فایده و دلیل انتخاب این کتاب ها برای شما چه بوده است؟ 

در حال حاضر مطابق با کتاب و آزمون های کانون پیش می روم. اما برای سال آینده برنامه ای برای تهیه منابع کانونی بیشتر برای درس هایم دارم.


از سایت کانون در این مدت چه استفاده هایی کرده اید؟ از چه بخش های سایت بیشتر استفاده می کنید؟

از سایت کانون استفاده های زیادی کرده ام. بعد از هر آزمون برای بررسی کارنامه و تحلیل کارنامه به سایت مراجعه می کنم و همچنین برای دریافت بانک سوالات نیز از آن استفاده می کنم.


روز جمعه کارنامه را در چه ساعتی دریافت می کنید؟ و چگونه و به کدام قسمت ها بیشتر توجه می کنید؟ 

ساعات حدود 4 الی 5 عصر روز جمعه کارنامه را از سایت دریافت می کنم. ترازم را بررسی می کنم و با آزمون قبل مقایسه می کنم. همچنین به درصد ها توجه می کنم و چند از ده ها را نیز تحلیل و بررسی می کنم و برای آزمون بعد هدف گذاری می کنم.


بعد از برگزاری آزمون، آزمون ها را چگونه تحلیل می کنید؟

با استفاده از پاسخنامه تشریحی سوالاتی که اشتباه پاسخ داده ام را بررسی می کنم. سوالات اشتباه را یادداشت می کنم و برای تمرین های بیشتر به آن ها توجه می کنم. سوالاتی که پاسخ نداده ام را نیز با جواب بررسی و تفسیر می کنم.

 

آیا از دفتر برنامه ریزی استفاده می کنید؟ 

بله. در دفتر برنامه ریزی برای خودم برنامه ریزی های هفتگی انجام می دهم. این موضوع به حفظ نظم و رسیدن به هدف هایم به من کمک زیادی می کند.


آیا در آزمون ها چه حضوری و چه آنلاین نگران تقلب دیگران می شوید؟ این نگرانی را چگونه کنترل می کنید؟

خیر. نگران نیستم. چون تقلب دیگران برایم مهم نیست. ترجیح می دهم بر روی پیشرفت خودم تمرکز کنم و ذهنم را با این مسائل درگیر نکنم. چون در کنکور سراسری هم احتمال تقلب دیگران وجود دارد.


شما امسال و در سال گذشته اول با روش بازیابی درس می خواندید یا به روش دوباره خوانی؟ آیا اول آزمون می دادید بعد درس می خواندید یا اول درس می خواندید بعد آزمون می دادید؟

به طور کلی من همیشه ترجیح می دهم اول درس را بخوانم و پس از این که بر روی مطالب به طور دقیق تسلط پیدا کردم، سپس در آزمون های کانون شرکت کنم.


از اشتباهاتتان در آزمون ها چه چیزی یاد می گیرید؟ 

من از اشتباهاتم در آزمون ها یاد گرفته ام که بی دقتی هایم موجب کاهش درصد و تراز هایم شده است و روی این بی دقتی ها باید کار کنم. همچنین متوجه شده ام که باید ضعف های علمی خود را با تلاش بیشتر کاهش دهم.


پدر و مادر شما چقدر پی گیری مسائل آموزشی شما هستند؟ چگونه به شما کمک می کنند؟ در صورت افت تراز در آزمون ها عکس العمل آنها چگونه است؟ 

پدر و مادرم همیشه در این راه همراه و هم گام با من در سختی ها و مشکلات بوده اند و اگر افت تراز داشتم، همگی به دنبال دلیل آن هستیم و راه حلی با یکدیگر پیدا می کنیم که بتوانیم مشکل را به بهترین حالت حل کنیم و تنش برطرف شود.


فکر می کنید تاثیر انگیزه داشتن در مطالعه چقدر باشد؟ شما خودتان این انرژی و انگیزه را از چه طریقی کسب می کنید؟ 

از نظر من انگیزه بسیار تاثیر دارد و منجر به تلاش بیشتر می شود. من همیشه هدفم را به طور عینی و دقیق مشخص و یادداشت می کنم و برای رسیدن به هدفم برنامه ریزی  و سپس تلاش می کنم تا به آن برسم.


در پایان اگر صحبتی برای دانش آموزان دیگر دارید بفرمایید.

در مسیر خود ادامه دهید و حرکت کنید و از شکست نترسید و نا امید نشوید. موفقیت ها همیشه در نتیجه ی تلاش مستمر اتفاق می افتد.

Menu