گفت وگو با محمد کل میشی فارغ التحصیل انسانی قهرمان پیوستگی

گفت وگو با محمد کل میشی فارغ التحصیل انسانی قهرمان پیوستگی از سبزوار

گفت وگو با محمد کل میشی فارغ التحصیل انسانی قهرمان پیوستگی

نام و نام خانوادگی :   محمد کل میشی

مقطع و رشته   :  فارغ التحصیل رشته انسانی

نام شهر و استان  :  سبزوار- خراسان رضوی

میانگین تراز :     5500

سال‌های حضور در کانون     :   یک سال

چند آزمون شرکت کرده است :  23 آزمون

شغل و تحصیلات مادر  :   خانه دار- پنجم ابتدایی

شغل و تحصیلات پدر   :   کارگر- سیکل


مصاحبه گر: حسین پرهیزگار


  1. از کنکور اردیبهشت چه درسی گرفتید؟ چون من هیچ حذفیاتی نداشتم مشکلی در مورد سوالات طراحی شده از بیشتر بدانید نداشتم و متوجه شدم که حذفیات اعلام شده اصلا در کنکور اردیبهشت اعمال نشده بود و چون هدف اصلی ام نیز کنکور اردیبهشت و فرهنگیان بود سعی کردم تمام توان و انرژی خودم را بگذارم.

 

  1. آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ برای امتحانات نهایی قطعا استفاده میکنم و حداقل 3-4 نمونه سوال نهایی و شبه نهایی استفاده میکنم.

 

  1. تصمیمات شما برای امتحانات نهایی چیست؟  برای 9 درس ترمیم نمره شرکت کرده ام و قصد نمره بالای 18 را دارم و بخاطر تاثیر قطعی نمرات در کنکور ، تمرکز اصلی ام روی امتحانات است و با توجه به تغییر تاریخ کنکور وقت مرور تستی را بعد از امتحانات خواهم داشت.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ اصلا غیبت نداشته ام و سعی کردم همه را حضوری شرکت کنم.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ باعث شناخت نقاط قوت و ضعفم شد و توانستم نقاط قوتم را ثابت نگه دارم و روی نقاط ضعفم تمرکز کنم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟  بله تا متوجه شوم مطالعه هفته اولم چگونه بوده است.

 

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

بله سوالات آزمون مشابه با آزمونهای اصلی شبیه بود و حتی تکرار نیز میشد و یا سوالات کنکورهای سال های گذشته بود که باعث یادگیری نکات مهم آنها میشد.

 

  1. شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما داشته داشت؟ شرکت در آزمونها قدرت تست زنی ام را افزایش داد و توانستم کنکور موفقی را در اردیبهشت داشته باشم.

 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ بله حتما- برای بازه دو هفته ای برنامه جدا می نوشتم و در آن دقیقا بودجه بندی را مطالعه میکردم . یکبار آموزشی سپس تمرینی و در مرحله آخر مرور- یعنی هر درس در بازه دو هفته 3 بار مطالعه میشد.

 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟ جامعه شناسی ، روانشناسی ، اقتصاد ، ریاضی و منطق،برای درس ریاضی زیاد تست میزدم و تحلیل میکردم- برای درس منطق سعی میکردم فقط به صورت تستی کار کنم – برای درس جامعه شناسی کتاب درسی و درسنامه را باهم مطالعه داشتم و سپس سراغ تست میرفتم.

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟ بله پر میکردم- متوجه تعداد تست روزانه و هفتگی ام میشدم و ساعت مطالعه ام را نسبت به روز ، هفته و ماه قبل مقایسه میکردم و درصدد افزایش آن بودم.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟ تکنیک ضربدر منها را رعایت میکردم و در درس ریاضی و علوم فنون و فلسفه حتما دوباره به سوالات برمیگشتم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ در منزل دوباره آزمون را از نو میزدم تا ببینم کدام ها را بلد بودم و در جو آزمون اشتباه زدم یا زمان کم آورده ام- آیا اشتباهات آزمون یا منزل یکی است یا نه؟ سوالاتی را که بلد نبودم مجددا در منزل در روزهای بعدی میزنم و نکات مهم سوالات اشتباه را مینویسم.

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟   کارنامه مبحثی- هرمبحث را در هر آزمون چگونه زده ام و چند از دهم چند است و با هم ترازهایم در چه سطحی هستم.

 

  1. آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟  بله مادرم گاهی اوقات کارنامه پرینت شده را از نمایندگی شهرمان دریافت میکرد و از پشتیبانم جویای پیشرفت یا افتم با توجه به نمودار پیشرفتم است.
Menu