گفت‌وگو با متین کوسه غراوی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

گفت‌وگو با متین کوسه غراوی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی از مراوه تپه

گفت‌وگو با متین کوسه غراوی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


نام و نام خانوادگی : متین کوسه غراوی

پایه : فارغ التحصیل دوازدهم تجربی

نام شهر و استان:  مراوه تپه ، گلستان

شغل و تحصیلات پدر : بنای ساختمان ، ابتدایی

شغل و تحصیلات مادر : خانه دار ، ابتدایی

میانگین تراز : 6877

معدل : 18.63

سال‌های حضور در کانون : ۵سال (از سال نهم تا دوازدهم و یک سال پشت فارغ التحصیلی)

تعداد آزمون : 91 آزمون


مصاحبه‌گر : توی محمد حاجی لی دوجی

 

 اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟

اولین ترازم در مقطع نهم در آزمون ها ۵۵۷۳ بود و در آزمون های آخر به ۷۲۰۰رسید.

 

  1. مهم‌ترین دلیل این پیشرفت را چه می‌دانید؟

پیوستگی در آزمون ها و درس گرفتن از هر آزمون پس از تحلیل دقیق آن باعث پیشرفت من بوده است.


  1. برنامه شما برای دوران طلایی نوروز چه بود؟

جمع بندی پایه به روش بازیابی و رفع اشکال پایه با تمرینات منتخب نوروز و جمع بندی

منابع دوران نوروز من تابلو نوروزی بود که کمک خیلی زیادی در برنامه ریزی و اولویت بندی مباحث می‌کند. همچنین کتاب نوروز بدلیل آزمون هایی که دارد منبع مفیدی برای نوروز است، همچنین از کارنامه بازیابی نیز در این دوران استفاده کردم.

 

  1. شما بعد از نوروز تا آغاز دوران جمع‌بندی چه برنامه‌‌ای اجرا کردید؟

از فروردین جمع بندی را به روش ترکیبی از بازیابی و باز خوانی و به صورت ۳ روز یکبار شروع کردم و بعد از هر آزمونی که دادم آنجایی که بیشتر یادم رفته بود را بازخوانی کرده و تست بیشتر زدم. اینگونه همه مباحث مرور و جمع بندی شدند.

 

  1. از چه زمانی جمع‌بندی را شروع کردید؟

از همان اواخر اسفند با جمع بندی پایه شروع کردم و از 7 فروردین نیز جمع بندی کل را با تست های جامع کتاب زرد 10 کنکور شروع کردم.


  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی باعث می‌شود دانش آموز با تجربه تر شود و بداند که چکار کند تا بهتر در آزمون ها عمل کند. در کل پیوسته بودن دانش آموز را در جو درس نگه می‌دارد و خود به خود از حاشیه ها دور می‌ماند.


  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، روش ضربدر منها و زمان های نقصانی را استفاده می‌کنم که در کنکور هم استفاده کردم و باعث شد در دفترچه اول زیست را سه دور برگردم و همچنین باعث شد در دفترچه دوم استرس کمتری داشته باشم چون می‌دانستم آنچه که بلدم را زدم.


آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

بله شرکت می‌کردم. آزمون های هدف گذاری باعث می‌شوند در وسط دوره دو هفته ای آزمون خود را سنجیده و برای هفته دوم برنامه بریزیم همچنین آزمون های مشابه پارسال برای یک آزمون قبل جلسه اصلی عالی است و می‌تواند شبیه ساز خوبی باشد.

 

  1. از کدام یک از کارنامه‌های جعبه ابزار کارنامه استفاده می‌کنید؟

از کارنامه اصلی و کارنامه بازیابی برای رفع اشکال و از کارنامه هدف گذاری استفاده می‌کردم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خوانید؟

بله هفته اول محوریت مطالعه من دوازدهم بود چون پایه را قبلا در سال های پایه خوانده بودم فقط لازم بود مرور و تثبیت شود پس پایه را در هفته دوم و تا سه شنبه تمام می‌کردم بعد به مدت دو روز آزمون می‌زدم و رفع اشکال و مرور در آن بازه اتفاق می‌افتاد.

 گفت‌وگو با متین کوسه غراوی؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی


  1. روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه است؟

بعد از آزمون استراحت می‌کردم و گاهی فوتبال بازی می‌کردم ولی تا عصر استراحت تمام می‌شد و تحلیل آزمون شروع می‌شد اینگونه که ابتدا به درصدها و ترازها نگاه می‌کردم و نگاه کلی بر سوالات داشتم، بعد تک به تک سوالات را به ترتیب بررسی می‌کردم و نکات مدیریتی یا نکات درسی مربوط به آن را در دفتر کلاسور مخصوص تحلیل آزمون می‌نوشتم اگر آزمون پر بار بود و طول می‌کشید حتی روز شنبه را هم برای تحلیل آزمون اختصاص می‌دادم.

 

  1. به طور میانگین و در بازه‌های مختلف چند ساعت تست می‌زنید یا مسأله حل می‌کنید و چند ساعت صرف مطالعه و روخوانی می‌کنید؟ 

در طول سال هیچ گونه تغییری در نسبت زمان تست به زمان مطالعه ایجاد نکردم بگونه ای که در مدت دو هفته آزمون  باید کتاب تست مربوط به مباحث آزمون و همچنین آزمون های تک درسی که از خودم می‌گرفتم را تمام می‌کردم حالا هر چقدر بخواهد زمان ببرد، زیاد به کمیت تست و زمان مطالعه اهمیت نمی‌دادم و این را در نظر می‌گرفتم که باید مباحث تا سه شنبه قبل آزمون تمام می‌شد. ولی در دوران نوروز و جمع بندی چون همه مباحث را خوانده بودم تقریبا ۹۰ درصد زمانم برای آزمون و تست زنی بود .

 

  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

دفتر برنامه ریزی را شخصی سازی کرده ام و با آن ساعت مطالعه را افزایش دادم و تایم های مرده و تلف شده را کم کردم، چون عملکرد روی کاغذ مشخص بود و بهتر می‌شد تصمیم گرفت.

 

  1. کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟

از کتاب آبی کانون در سال های پایه استفاده کردم چون سوال های کانون برام سخت می‌بود و لازم بود سوال های مشابه کار کنم و در سال دوازدهم و پشت کنکوری از کتاب های سه سطحی کانون استفاده کردم.

 

  1. برنامه شما برای مطالعه درس‌های دهم و یازدهم چگونه است؟

چون در سال پایه آنها را خوانده بودم، فقط تست زنی و تثبیت مطالب برایم اولویت بود و همین کار را هم کردم.

 

  1. چه تصمیماتی برای بهتر شدن در نیم سال دوم گرفتید؟ 

منبعی را عوض نکردم ولی این قول را به خودم دادم که برنامه ای که ریختم را کاملا عملی کنم هر چند گاهی نمی‌شد ولی قابل جبران بود  و اینکه آزمون های بیشتری را محوریت کارم قرار دادم تا سرعت تست زنی‌ام افزایش پیدا کند. مخصوصا در فیزیک و ریاضی و مسائل شیمی

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
    چون پشت کنکوری بودم عملا به بودجه بندی می‌رسیدم و خودم را برای کنکور اردیبهشت آماده می‌کردم و هدف اصلی ام قرار داده بودم.

 

  1. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی کردید یا با پیش روی سریع حرکت می‌کردید؟

پیش روی عادی را در پیش گرفتم چون واقعا نیاز به تثبیت بیشتری بودن و کیفیت را فدای کمیت نکردم ولی در دوران جمع بندی بخش کمی از زمان روزانه را به بخش های باقی مانده اختصاص دادم و اینگونه توانستم پوشش بدهم. و به کنکور اول برسم.


به نظر شما کدام ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن برای امتحانات مفید می‌باشد؟

آزمون های تشریحی کانون عالی هستند و دقیقا آنجایی که دانش آموز ضعف دارد و باید پوشش دهد یا آنجایی که احتمال طراحی بیشتر است را پوشش می‌دهد بگونه ای که هیچ نکته ای به نظرم از قلم نمی‌افتد. خلاصه بخواهم بگویم آزمون‌های تشریحی کانون از هر منبعی بی نیاز می‌کنند.

 


Menu