گفت وگو با رضا خوشابی فارغ التحصیل انسانی قهرمان پیوستگی

گفت وگو با رضا خوشابی فارغ التحصیل انسانی قهرمان پیوستگی از سبزوار

گفت وگو با رضا خوشابی فارغ التحصیل انسانی قهرمان  پیوستگی

نام و نام خانوادگی  : رضا خوشابی

مقطع و رشته :فارغ التحصیل رشته انسانی

نام شهر و استان : سبزوار -خراسان رضوی

میانگین تراز :5241    

سال‌های حضور در کانون : 1 سال

چند آزمون شرکت کرده است :13 ازمون تا کنون

شغل و تحصیلات مادر   :   خانه دار- دیپلم

شغل و تحصیلات پدر    :    کشاورز- دیپلم

 

مصاحبه‌گر : حسین پرهیزگار


چه درس‌هایی از کنکور اردیبهشت گرفتید؟  این که در دوران جمع بندی دقت لازم را داشته باشیم و به طور کامل از این دوران استفاده کنیم تا بتوانیم بازیابی بهتر داشته باشیم.

کار کردن با انواع تیپ تست می تواند ما را برای مقابله با انواع تست ها در کنکور آماده کند

 

  برای امتحانات نهایی چه برنامه ای دارید؟ با توجه به این که هدف من کنکور اردیبهشت و کنکور فرهنگیان بود پس از کنکور سعی در تمرکز مستمر برای امتحان های نهایی و مطالعه مفهومی آن ها دارم.

 

 چه برنامه‌ای برای کنکور تیر ماه دارند؟ 

سعی میکنم پس از امتحانات تورق سریع انجام دهم و از تست ها و ازمون ها و کتابهای جامع استفاده کنم.

 

رو ش شما برای جمع بندی دروس پایه چیست؟  استفاده از کتاب های جمع بندی کانون و مرور سریع و به موقع و زدن تست های زیاد و تحلیل دقیق ان ها.

 

آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ خیر . همیشه سعی در حضور مستمر داشته ام و پیگیر رشد یا کاهش میانگین ترازم بوده ام.

 

پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

تعادلی که از این پیوستگی به دست آورده ام به سرعت مطالعه و تعداد تست زنی من به خوبی افزود .

 

شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما داشته داشت؟ نظم بسیار زیاد و متعادل کننده ای به مطالعه و پیشرفت من داده و مانع آشفتگی و مطالعه من شدند و کمک به قدرت تست زنی ام کردند

 

مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ بله. برنامه ریزی من به طوری بود که در طول دوهفته تمام بودجه بندی ازمون چهار بار تکرار میشد طوری که بار اول مطالعه و تست های اموزشی ، بار دوم مرور و تعداد تست های زیادتر، بار سوم تست های تمرینی و بار چهارم تست های تسلطی و تحلیل تست ها.

 

نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟   دروس روان شناسی ،اقتصاد، جامعه شناسی  و تاریخ.

دروس روانشناسی و اقتصاد با تست های بسیار و تحلیل آن ها.

دروس تاریخ و جامعه با مرور مرتب و مناسب و تست های بازیابی.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟  بله. به مطالعه نظم میبخشد . داشتن اطلاعات دقیق از مدت و اندازه مطالعه هر درس و تعداد تست ها . انگیزه دادن برای ثبت هر روزه برنامه ها و منظم بودن در مطالعه کردن.

 

تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ با استفاده از پاسخنامه تشریحی تست های غلط را به طور دقیق باز خوانی و نکته نویسی می کردم و تست های درست را مرور می کردم.

 

شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی تان استفاده می کنید؟ این کارنامه چه ویژگی دارند؟ از کارنامه اشباهات در روز جمعه استفاده میکنم چون در زمان کوتاه به اشتباهاتم دسترسی داشتم.

 

نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ همیشه به من انگیزه لازم و کافی و راه درست را به من نشان داده اند . حواس آن ها به تغذیه ،روحیه و اوضاع جسمانی من بوده و همراهی ام کرده اند. از صمیم قلب از پدر و مادرم ممنونم.

 

آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟ بله. خودم آن ها را در جریان پیشرفت یا افت ترازم می گذاشتم و آنها سعی در تشویق بیشتر من برای ادامه و پیشرفت داشته اند.

 

از سایت کانون و مجله آزمون استفاده می‌کنید؟ کدام بخش‌ها برای شما جالب‌تر بود؟ بله . سایت کانون ابزار های دقیق و متنوع از جمله مقالات مفید در اختیار دانش اموز قرار می دهد و به پیشرفت در ازمون ها کمک می کند. در مجله ها مصاحبه و توصیه های کسانی ک در ازمون ها و کنکور موفق بوده اند را مطالعه می کردم.

Menu