گفتگو بازهرا پرند آور ؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

من درهمه‌ی آزمون‌ها حاضر بودم زیرا غیبت باعث می‌شد از برنامه هایم عقب بیافتم و این باعث افت ترازم می‌شد.

گفتگو بازهرا پرند آور ؛قهرمان پیوستگی دوازدهم انسانی

نام و نام خانوادگی: زهرا پرندآور 

پایه:دوازدهم انسانی

نام شهر و استان:  گیلانغرب، کرمانشاه

میانگین تراز:5900

سال‌های حضور در کانون: 2سال(یازدهم دوازدهم)

تعداد شرکت در آزمون:78آزمون

شغل و تحصیلات مادر: خانه دار،زیر دیپلم

شغل و تحصیلات پدر: بازنشسته اداره دامپزشکی، کارشناسی


مصاحبه‌گر : زهره اردشیری

  

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

من در این دوران علاوه بر اتمام باقی مانده بودجه بندی دروس تا قبل از نوروز، بیشتر وقت خود را به مرور و تست زنی اختصاص می دهم که سرعت عملم در تست زنی و تسلطم در دروس بالا برود.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز دارید؟

دوران نوروز اکثر دانش آموزان دچار خستگی در درس خواندن می شود و معمولا درس خواندن را رها می‌کنند،بهترین دوران برای پیشی گرفتن است.

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟

سال گذشته هم من همین روال امسال را پیش گرفتم یعنی تمام تلاشم بر این بود که از درس خواندن فاصله نگیرم مخصوصا همین دورانی که اکثر دانش آموزان از درس خواندن دست می‌کشند. همانطور که گفتم بیشتر وقتم را به تست زنی و مرور اختصاص می دهم که باعث شد به تسلط کافی رسیده و تست ها را برای بار دوم به صورت زمان دار حل کنم.

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.

بله، سال گذشته نیز سعی کردم تمام برنامه های خود را طبق برنامه های تابلو نوروز پیش ببرم زیرا تمام برنامه های آن اصولی و دقیق بود و همچنین از کتاب نوروز برای مرور و تست زنی سریع مطالب استفاده می کردم.

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟ لطفا علت این انتخاب را توضیح دهید.

از اول سال تمام هدف و انگیزه‌ی خود را برای شرکت در کنکور اردیبهشت گذاشتم زیرا بیشتر هدفم برای شرکت در آزمون اختصاصی فرهنگیان بود و از اول برنامه ریزی من به گونه ای بود که تمام توانایی خود را در کنکور اردیبهشت نشان بدهم.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید.

قطعا با پیشروی سریع زیرا باید کتاب های دوازدهم را تمام می‌کردم چون بعد عید زمان بسیار کمی برای جمع بندی بود و دیگر وقتی برای خواندن مطالب جدید نداشتم.

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

من درهمه ی آزمون ها حاضر بودم زیرا غیبت باعث می‌شد از برنامه هایم عقب بیافتم و این باعث افت ترازم می شد.

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

من هر آزمون سعی می‌کردم نسبت به آزمون قبلم پیشرفت داشته باشم هرچند اندک اما متوقف نشوم و این باعث بیشتر شدن انگیزه ام برای پیشروی سایر آزمون ها می شد.

  1.  
  2. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 

 انگیزه‌تان چه بود؟ ب) فایده آزمون‌های مشابه پارسال برای شما چه بود؟ 

 بله، شرکت می کردم زیرا می خواستم قبل از آزمون جدید خودم را بسنجم و مقایسه ای با آزمون های همان سال داشته باشم. باعث می‌شد قبل از آزمون اصلی به نقاط ضعفم پی ببرم و در صورت امکان جبران کنم.

 

 شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته است؟

قطعا خود شرکت در آزمون ها باعث می‌شد که کاملا اصولی و برنامه ریزی شده پیش بروم و چون اکثر اوقات برنامه های کانون از برنامه های مدرسه پیشی گرفته بود من خیلی راحت می توانستم هم به برنامه های آزمون و هم به برنامه های مدرسه ام برسم و عقب نیافتم.

 

 مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟

بله من تمام برنامه هایم مطابق با برنامه های کانون بود.

من بعد از شرکت در هر آزمون از شنبه همان هفته سریعا برای پیش روی در آزمون بعدی ،خود را آماده می‌کردم و تمام تلاشم بر این بود که از برنامه های کانون عقب نیافتم. گاهی بین برنامه های مدرسه و آزمون ها باید یکی را انتخاب می کردم چون مطابقت نداشتند اما تمام تلاشم را می کردم که در صورت عقب افتادگی در هر کدام تا دو هفته ی بعدی جبران کنم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

نقاط قوت من اکثرا در کتاب عربی، جامعه شناسی، ریاضی و جغرافیا بود. من بعد مطالعه هر کدام از آنها سریعا به سراغ تست آنها می‌رفتم زیرا از نظر من مطالعه عمیق این گونه اتفاق می افتد.


  1. دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله. به نظر من دفتر برنامه ریزی و ثبت عملکرد روزانه باعث می شود کنترل کاملی روی درس خواندنم داشته باشم. و همین کنترل باعث می‌شود از مسیرم خارج نشوم زیرا هر هفته از روی دفتر برنامه ریزی می‌توانم خودم را با هفته های گذشته مقایسه کنم و برای هفته های آتی یا برنامه م را تغییراتی دهم یا در صورت مناسب بودن همان برنامه را ادامه دهم. به همه پیشنهاد می کنم از دفتر برنامه ریزی استفاده کنند.

 

  1. تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، همان طور که همه می دانیم کنکور علاوه بر رقابت علمی، رقابت بر سر زمان است. باید به گونه ای زمان در دسترس مان را مدیریت کنیم که هم دروس رابه طور کامل بخوانیم و هم به تسلط برسیم طوری که در مدت زمان در نظر گرفته شده برای کنکور به یک مجموعه از سؤالات پاسخ بدهیم. مدیریت زمان مهم ترین اصل در موفقیت کنکور است.

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟

در درس فنون من چون نقطه ضعفم بود مدام در روش خواندن آن تغییر ایجاد می‌کردم به طوری من مجبور بودم برای هر آزمون یک روش مطالعه در نظر بگیرم برای اینکه در خواندن آن دچار خستگی نشوم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

من معمولا بعد از اینکه از آزمون برمی‌گشتم استراحت می‌کردم و بعد از اینکه کلیدآزمون می آمد سعی می‌کردم تا آخر شب تحلیل آن را انجام بدهم و نکاتی را که در آزمون پیدا می‌کردم در کتابم و در کنار همان مطلب بنویسم و تمام اشتباهاتم را بار ها و بار ها تحلیل می کردم که دیگر در آزمون های بعدی تکرارشان نکنم.

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟

از کارنامه تعیین سطع استفاده می‌کردم زیرا به صورت پلکانی آن را نشان می‌داد و من راحت تر می توانستم درصد آزمون هایم را با هم مقایسه کنم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

خانواده تمام تلاش خود را می‌کردند که محیط آرامی را برای درس خواندن من فراهم کنند و تا جایی که می‌توانستند روزهای تعطیل را مثل روزهای عادی جلوه می دانند تا در درس خواندن من خللی ایجاد نشود.

 

  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟

من در کنار تستی خواندن تشریحی خواندن را از همان اول جدی گرفتم زیرا تقریبا برابر بود با خود کنکور و همه چیز باید در کنار هم به کنکورم و هم به امتحانات نهایی کمک می‌کرد.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟

بله قطعا از کتاب های کانون استفاده می‌کنم زیرا سؤالات مهم امتحانات نهایی سال های قبل را در برمی‌گرفت.

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟

اولین تراز آزمون من۵۲۰۰ بود و در آزمون های آخر تا نزدیک ۶۳۰۰می‌رسید. من بیشتر درصد کتاب هارا ملاک درس خواندنم قرار می‌دادم تا تراز واین پیشرفت در درصد ها ی من به بالا رفتن ترازم منجر می‌شد.

 

Menu