گفت وگو با پرهام عبدالملکی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

گفت وگو با پرهام عبدالملکی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی برتر تجربی

گفت وگو با پرهام عبدالملکی ؛ قهرمان پیوستگی دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : پرهام عبدالملكي

رتبه سال 1402: 1119

نام شهر و استان : تويسركان- همدان

میانگین تراز : 6269

از چه سالی عضو کانون بوده و چند آزمون شرکت کرده است:حدود 5 سال عضو کانون بودم و حدود 120 آزمون شرکت کردم .

شغل و تحصیلات مادر: دکتری – پزشک 

شغل و تحصیلات پدر: دکتری – پزشک

تراز کنکور: 9835

تراز سوابق تحصیلی: 10109 

مصاحبه‌گر : آقای نبی اله فتحی مسئول نمایندگی

 

شما چگونه با کانون آشنا شدید؟ فرد خاصی توصیه کرد؟

از كلاس ششم با كانون آشنا شدم و براي آزمون تيزهوشان ثبت نام کردم و مجدد از سال نهم تا كنكور عضو کانون بودم.البته هم در آزمون تیزهوشان قبول شدم و هم در رشته پزشکی در کنکور تجربی.


آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

خير- دوازدهم فقط يكبار غيبت داشتم و تمام آزمون ها را شركت كردم .بنظرم پیوستگی در آزمون باعث پیشرفت می شود .


پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

براي خود من خيلي موثر بود ، من سال يازدهم با چالشی روبرو شدم و پيوستگي در آزمون ها هم کمتر شد و خيلي دچار مشكل شدم ولي سال دوازدهم اين پيوستگي راحفظ كردم خيلي كمك كرد براي پيشرفت دوباره كه به آزمون برسم .


مطابق برنامه‌ی راهبردی درس می‌خواندید؟ چگونه شخصی سازی می‌کردید، توضیح دهید که روش‌تان چگونه بود؟

برای من اينطور بودكه هميشه برنامه 2 هفته ای کانون رو یک هدف کوچکتر پیش زمینه برای هدف بزرگتر یعنی کنکور نگاه مي كردم مثلا هردو هفته يك آزمون كنكورداريم و باید خومان را به مطالب آزمون ها برسانیم  و خب معمولا آزمون هاي بعدي رو هم در نظر می گرفتم که نسبت به آزمونی که دادم باید ،چه روندي را در پيش بگيرم .


روش مطالعه‌ی شما چگونه بود؟ آیا با روش بازیابی درس می‌خواندید یا دوباره‌ خوانی می‌کردید ؟

من از هر دو روش در بازه هاي زماني مختلف استفاده کردم. به این صورت که براي مرورهاي اوليه كه هنوز به دروس مسلط نبودم دوباره خواني را داشتم ولي در ادامه كه چندين بار مباحث مرور شده بود و به ویژه در آزمون هاي جمع بندي ازروش هاي بازيابي استفاده مي كردم چراکه در زمان جمع بندي بازيابي خيلي موثرتر است.


روش‌تان برای تحلیل آزمون‌ها چگونه بود؟

معمولا سوال هايی را که در آزمون غلط می زدم بررسی می کردم که چرا اشتباه زدم و خودم مجدد آن ها را حل مي كردم خب يا دوباره به جواب غلط مي رسيدم يا به جواب درست که اگر باز هم به جواب غلط مي رسيدم پاسخنامه را چك مي كردم که روش حل چطور بوده و در مورد سوال هاي ساده كه درست زده بودم فقط نگاه مي كردم تا متوجه شوم كدام سوال ها ساده بودند و چشمم يواش يواش با این تیپ سوال آشنا شود و همچنین كه بررسی می کردم چقدر پيش بيني ام در مورد ساده بودن سوال درست بوده است يا نه .


در طول این سال‌ها درسی بوده که ضعیف باشید اما با تغییر روش،آن را به نقطه قوت تبدیل کرده باشید؟ کدام درس؟ چه کاری کردید؟

بله من در زيست شناسي سال دهم و يازدهم خيلي مشكل داشتم با كمك پشتيبان و بعضی كلاس ها رفع شد و تبديل به نقطه قوت من در آينده شد و بهترين درصدم دركنكور همان زيست شناسي شد.


کدام بازه‌ی زمانی در موفقیت تحصیلی شما نقش پررنگ‌تری داشته است؟ دلیل این موضوع چیست؟

براي من تابستان سال كنكور خيلي موثر بود به دلیل اينكه من برای مطالعه دهم يك مقدار كمتر وقت گذاشته بودم و خوب براي جمع بندي هر دو پايه (دهم و يازدهم) خيلي به من كمك كرد و اينكه شروع خيلي بود براي اينكه دوازدهم را بتوانم بهتر ادامه دهم پون درآزمون هاي طي سال هم پايه بود، جمع بندي تابستان خيلي به من كمك كرد.


دفتر برنامه ریزی دارید؟ 

بله- به نظرمن خيلي كمك كننده است اينكه بدونيم مي خواهيم چكار كنيم و هم دورنماي ذهني از آينده داشته باشيم و هم اينكه متوجه شویم چه كارهايي را درطول هفته انجام نداديم و برای بالا بردن کیفیت مطالعه بايد انجام بدهيم و یا اینکه آيا براي درسي كه درصدش كم بوده كم كاري داشتيم يا نه و بررسی کنیم مشكل كجا بوده است . 


کدام یک از کتاب‌های کانون را استفاده می‌کنید؟ این کتاب‌ها چه ویژگی‌هایی دارند؟

من بيشترازكتاب هاي سه سطحي استفاده مي كردم خيلي كمك كننده بود چون سطح سوالات بالاتر بود و در بازه جمع بندي به دلیل تعداد سوالات كمتر و سوالات گزينش شده خيلي به من كمك كرد.


کدام‌یک از روش‌های مدیریت زمان را استفاده کردید؟

بله- در فاز مدیریت زمان از روش زمان نقصاني استفاده کردم که خیلی کمک کننده بود مخصوصا اينكه دانش آموز بارها اين مورد را در آزمون به چشم ببيند و با شرايط مختلف،درس هاي سخت مختلف يا حتی درس هاي ساده مختلف را می بیند بسیار كمك كننده است .


استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بود؟ آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟ 

بله من درسال كنكور از فضاي مجازي خیلی كمتر استفاده مي كردم و گوشی خودم را محدود كرده بودم البته نه اينكه كامل كنار بگذارم ولی خيلي از گوشی استفاده  نمي كردم و خب خيلي محدودتر شده بود.


آیا معلم خاصی هست که بخواهید از ایشان تشکر کنید؟ 

بله از آقاي الوندي معلم رياضي خيلي تشكرمي كنم در زمينه رياضي بسیار كمك كردند كه من پيشرفت كنم .


نقش پشتيبان را در كانون چقدر موثر مي دانيد؟

واقعا پشتيبان براي خود من خيلي كمك كننده بود بطور مثال زمان هايي كه آزمون خوب نمي شد همراهی می کردند که  چه برنامه ای براي آينده باید داشته باشيم و چه كاری باید انجام دهیم و یا اینکه اهميت هرآزمون چطور هست و واقعا كمك كننده بودند. 


روز آزمون نسبت به آزمون هايي كه در قلم چي شرکت کردید چطور گذشت و و تجربه شرکت در آزمون ها چه كمكي به شماكرد؟

قبل از شروع آزمون براي من يك مقدار پراسترس گذشت . درصدهای آزمون آخر من در قلم چي خيلي مشابه درصد كنكورم بود مخصوصا درصد درس رياضي كه دقيقا مشابه آزمون بود. چون آخرين آزمون جامع قلم چی درس رياضي سخت بود پيش بيني کردم رياضي در كنكور سخت خواهد بود  و همين طور هم شد و اين خيلي كمك كرد به مديريت آزمون و اینکه استرس خود را کنترل کنم و به همین دلیل بهترین درصدی که می توانستم را كسب كردم .

Menu