گفت وگو با نرگس حیدری پور؛ قهرمان پیوستگی فارغ التحصیل تجربی

در دوران نوروز با استفاده از برنامه راهبردی و 2 آزمون 7 فروردین و 16 فروردین توانستم دروس نیم سال اول و پایه را جمع بندی کنم و به صورت جامع آزمون بدهم

گفت وگو با نرگس حیدری پور؛ قهرمان پیوستگی فارغ التحصیل تجربی

نام و نام خانوادگی:  نرگس حیدری پور

پایه: فارغ التحصیل تجربی

نام شهر و استان: خراسان جنوبی بیرجند

میانگین تراز : 7000

سال‌های حضور در کانون:  1سال

مصاحبه گر: امینه غلامی

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟
  2.  برای رسیدن به هدفم سخت تر تلاشم کنم ساعت مطالعه ام بیشتر کنم و روی کنکور تیرماه تمرکز کنم و جمع بندی دروس انجام بدهم.

 

  1. با توجه به کارنامه نیم سال اول؛ چه برنامه ای برای دوران طلایی نوروز داشتید؟
  2. در دوران نوروز با استفاده از برنامه راهبردی و 2 آزمون 7 فروردین و 16 فروردین توانستم دروس نیم سال اول و پایه را جمع بندی کنم و به صورت جامع آزمون بدهم و از بابت یادگیری کامل و تست زدن و مرور کردن مطمئن شده باشم. 

 

  1. سال گذشته برنامه موفق شما برای دوران طلایی نوروز چه بود و چه نتیجه ای داشت؟
  2. به فکر این بودم که بتوانم با توجه به برنامه راهبردی دروس را جمع بندی و مرور کنم اما جمع بندی لازم را انجام ندادم برای همین نتیجه مطلوبی نداشت .

 

  1. آیا سال گذشته از کتاب نوروز و تابلو نوروز استفاده کردید؟ توضیح دهید.
  2. خیر و این از جمله اشتباهاتی بود که باعث شد نتوانم در دوران طلایی نوروز به برنامه برسم و جمع بندی انجام دهم و در ادامه سال منجر به این شد که نتیجه خوبی نداشته باشم. 

 

  1. شما تصمیم گرفته اید برای کنکور اردیبهشت یا کنکور تیر تمرکز کنید؟
    در حقیقت چون برای کنکور تیر فرصت بیشتری در حد 2 ماه دارم تا بتوانم آزمون های سه روز یکبار وجامع را تمرین کنم سعی کردم بیشتر بر کنکور تیر وقت بگذارم و  چون برای کنکور  تیر زمان زیاد تری برای مطالعه دارم و می توانم نتيجه ی دلخواهم را کسب کنم.

 

  1. بهمن و اسفند ماه برای کنکور امسال بسیار مهم است. آیا در برنامه راهبردی با پیش روی عادی برنامه ریزی می کنید یا با پیش روی سریع حرکت می کنید؟ لطفا توضیح دهید. 
  2. در حقیقت در نیمسال دوم با پیشروی عادی برنامه ریزی می کنم چون روی کنکور تیر ماه تمرکز کرده ام و سعی میکنم برای تست زدن زمان بیشتری بگذارم که به طور کامل مباحث باقی مانده را یاد بگیرم. 

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟
  2. خیر غیبت نداشتم، می دانم که پیوستگی در آزمون ها نقش بسیار کلیدی ای در پیشرفت دارد و از این طریق میتوانم برای نتیجه دلخواه گرفتن مطمئن تر باشم. 

 

  1. پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟با هر ازمون اطلاعات و سطح یادگیری خودم را محک میزدم ودرست یا غلط بودن برنامه ریزی ام را متوجه میشدم و تاثیر بسیار زیادی در مطالعه درست من داشت و به مطالعه من جهت می داد. 

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟ 
  2. بله . در فاصله دو آزمون و در هفته اول باعث می‌شود متوجه شوم که در مطالعه هفته اول ام چه اشکالاتی وجود دارد و این اشکالات را برای هفته دوم رفع کنم و همچنین سنجش از میزان یادگیری مباحث در هفته اول و تمرکز بر نقاط ضعف و قوت در هفته دوم. 

 

  1. آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟ 
  2. بله. شرکت در آزمون های مشابه پارسال قبل از آزمون اصلی به من آمادگی کلی ای برای شرکت در آزمون می‌دهد و با شرکت در این آزمون ها ضمن مرور مباحث خوانده شده در 2 هفته نکات جدید تری هم یاد میگیرم. 

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟
  2.  بله سعی می کنم طوری برنامه ریزی کنم که با برنامه راهبردی پیش بروم و ضمن اینکه ساعت مطالعه بالایی داشته باشم کیفیت مطالعه ام نیز خوب باشد. 

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟
  2. زیست روش مطالعه من اینطور است که اول روزنامه وار می خوانم و برای بار دوم سعی میکنم مفهومی بخوانم نکته های آن را بخوانم و دراخر تمام ان را از نظر متن در کنار فهمیدن حفظ میکنم اگر در فصلی مشکل داشته باشم درابتدا کلیپ آموزشی می بینم و در اخر هر شب تست ها و ازمون های زیادی حل می کنم. 

 

  1. در چه درس‌هایی با تغییر روش تغییر رادیکال داشتید؟ روش مطالعه این درس‌ها را توضیح می‌دهید؟
  2. فیزیک دراول سعی می کردم تمام عدد ها فرمول هارا حفظ کنم ولی بعد روش مطالعه ام را عوض کردم و سعی کردم تمام مسایل فیزیک را بفهم و نه تنها حفظ کنم و توانستم روش مطالعه ام درست کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟
  2. اول سعی میکنم دوباره سوالات را جواب بدهم و  بعد همراه فیلم تحلیل ازمون انجامش میدهم و نکات جدید را در کتاب هایم یادداشت می کنم.

 

  1. از آنجایی که تمام امتحانات نوبت دوم نهایی است و تاثیر مستقیم در کنکور دارد، چه شیوه‌ای را برای مطالعه و آمادگی امتحانات نهایی در نظر دارید؟
  2.  وقت بیشتری بر مطالعه آن ها بگذارم چون تاثیر مستقیمی دارند و نمره بالا تری کسب کنم.

 

  1. با توجه به اهمیت امتحانات خرداد ماه و تاثیر مستقیم آن روی نتیجه کنکور، آیا از  ابزارهای کانون یا کتاب‌های آن استفاده خواهید کرد با چه برنامه و روشی؟
  2. بله از قسمت امتحانات نهایی سال های گذشته از سایت کانون‌ استفاده می کنم و قبل هر امتحان سعی می کنم سوالات نهایی سنوات گذشته را بررسی کنم. 

 

  1. اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟

اولین تراز 6000 و آخرین 7000مطالعه اصولی و پیش رفتن با برنامه های راهبردی کانون.

Menu