گفتگو با سوگند جمالیزاده قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

گفتگو با سوگند جمالیزاده قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی از شهر کرمان

گفتگو با سوگند جمالیزاده قهرمان پیوستگی پایه دوازدهم تجربی

نام و نام خانوادگی : سوگند جمالیزاده

پایه و رشته : فارغ التحصیل تجربی 

نام شهر و استان : کرمان / کرمان 

میانگین تراز : 6227

از چه سالی عضو کانون بوده اید؟ یازدهم

چند آزمون شرکت کرده است؟ 58

شغل و تحصیلات مادر :خانه دار – کارشناسی نرم افزار 

شغل و تحصیلات پدر : کارمند – کاردانی امور اداری

مصاحبه گر: فاطمه حسنی

 

 

۱ - شما چگونه با کانون آشنا شدید ؟فرد خاصی توصیه کرد؟ آیا فردی در خانواده شما عضو کانون بوده یا هست؟ چه نتیجه‌ای کسب کردند؟

. به توصیه مشاور و اساتیدم با کانون آشنا شدم

 

۲ - چند سال و چه سال‌هایی دانش آموز کانون بوده‌اید؟

سه سال دانش آموز کانون بودم. پایه یازدهم ، دوازدهم و امسال که فارغ التحصیل هستم.

 

۳- دستاورد شما از شرکت در آزمون‌های کانون چه بود؟

  با شرکت در آزمون ها و بررسی آنها متوجه اشتباهاتم میشدم و نکات جدید را فرا میگرفتم و تکرار میکردم تا به تسلط برسم.

 

۴ -آیا در برنامه ریزی زمانی رابه استراحت و تفریح اختصاص میدهید؟چه کارهایی میکنید؟

بله استراحت کوتاه بین بازه ها را به فعالیت های روزانه مثلا خوردن عصرانه در کنار خانواده و مرتب کردن میز و آماده سازی کتاب ها برای برنامه بعدی اختصاص می دهم. بازه ۲ ساعته استراحت را به خوردن ناهار، عبادت کردن و خواب اختصاص میدهم. البته از آنجا که به خواب ظهر عادت ندارم معمولا چند دقیقه در تخت دراز میکشم، چشمانم را می بندم و ذهنم را آرام میکنم که برایم خیلی موثر است.

 

۵- استفاده شما از گوشی و فضای مجازی در چه حدی بوده؟آیا مدیریتی بر این مسئله داشتید؟

خودم گوشی ندارم و از گوشی مادرم استفاده میکنم. با این حال روزانه چند دقیقه ای از وقت استراحتم را در فضای مجازی سپری می‌کنم. این وقت معمولا در بازه استراحت ۲ ساعته ظهر قرار می گیرد. 

 

۶- آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 بله دو آزمون غیبت داشتم. به منظور آماده شدن برای کنکور اردیبهشت، برنامه مطالعم با برنامه یکی از آزمون ها مطابقت نداشت بنابراین در آزمون شرکت نکردم ولی بعدا به بررسی آن پرداختم.اما به نظرم اینکه دانش آموز برنامه را تغییر ندهد برایش بهتر است.

 

۷ - پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟

پیوستگی در آزمون از جهت مدیریت زمان کمکم کرد. همچنین آزمون انگیزه ام برای درس خواندن بود و با پیوستگی آزمون ها این انگیزه از بین نمیرفت بلکه بیشتر می‌شد که از این جهت باعث پیشرفتم شد.

  

۸- آیا در آزمون‌های هدفگذاری شرکت می‌کنید؟

بله با شرکت در آزمون های هدف گذاری متوجه میشدم که باید وقتم را به کدام مباحث بیشتر اختصاص دهم و به این صورت برای هفته دوم برنامه ریزی میکردم.

 

۹ - آیا در آزمون‌های مشابه پارسال شرکت می‌کنید؟

 با توجه به اینکه سال پیش در این آزمون ها شرکت کردم و دفترچه را دارم،‌ این سوالات را درخانه مطالعه میکردمو به صورت تک درس آن هارا جواب میدادم.

 

۱۰ -نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آنها را توضیح دهید؟

فیزیک؛ ابتدا کتاب درسی را مطالعه میکردم که مفاهیم و حفظیات را یادبگیرم سپس تست میزدم و تیپ های متفاوت را بررسی میکردم. بعد از اتمام منبع اول علامت دار های آن را مرور میکردم و به سراغ منبع دوم میرفتم. چند روز قبل از آزمون را به جمع بندی و مرور همه دروس آن آزمون اختصاص میدادم. این مرور برای درس فیزیک به این شکل بود که ابتدا کتاب درسی را ورق میزدم سپس علامت دار های منابع تستی را مرور میکردم و پس از آن آزمون مشابه پارسال و آزمون های مشابه را کار میکردم.

 

۱۱-تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را تمرین و استفاده می‌کنید؟

برای مدیریت زمان در روزهایی که به مرور و جمع بندی اختصاص داشت آزمون های مختلف را در زمان مشخص پاسخ میدادم.

 

۱۲- تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

بعد از یک استراحت کافی بعد از آزمون، آن را تحلیل میکردم. از آنجا که دخترخاله ام پایه دوازدهم است،با یکدیگر به تحلیل آزمون میپرداختیم. توضیح سوالات برای یکدیگر بسیار مفید بود. 

تحلیل را با سه رنگ خودکار انجام میدادم. سبز برای سوالات صحیح، آبی برای سوالات نزده و قرمز برای سوالاتی که اشتباه پاسخ داده ام.

سوالات نزده و اشتباه را قبل از نگاه به پاسخنامه، می‌خواندم و سعی می‌کردم پاسخ درست دهم و اگر نمی‌توانستم، به پاسخنامه رجوع می کردم. حتی پاسخنامه اغلب سوالات درست را هم می‌خواندم ونکات مهم را هم کنار سوال و هم در کتاب درسی کنار همان مبحث مربوطه یادداشت میکردم.


۱۳- توصیه شما برای دانش آموزان پایه دهم و یازدهم چیست؟

توصیه من به دانش آموزان پایه دهم و یازدهم این است که به همه دروس اهمیت دهند و با جدیت درس بخوانند چرا که هرسه پایه در کنکور اهمیت بسزایی دارند.دانش آموزان از همان پایه دهم دانش آموز کنکوری محسوب می شوند.

 

۱۴- نقش و عملکرد خانواده در موفقیت شما چگونه بوده؟

خانواده و اطرافیانم نقش پررنگی در موفقیت من داشته اند. همیشه حامی من هستند و به من انگیزه می دهند. هنگامی که به موفقیتی دست می یابم مرا تشویق می کنند و هنگامی که شکست میخورم مرا سرزنش نمی کنند و کمکم می کنند تا دوباره بایستم و بیشتر تلاش کنم.پدر و مادرم همواره تلاش می کنند که محیط خانه و مطالعه‌ام آرام باشد.

 

۱۵- اهمیت کنکور اردیبهشت برای شما بالا تر هست یا کنکور تیرماه؟

هر دو کنکور برایم اهمیت دارند. برای کنکور اردیبهشت خود را آماده کرده‌ام. بعد از کنکور اردیبهشت هم برای کنکور تیر آمادگی پیدا خواهم کرد.

 

 

۱۷- برای کنکور اردیبهشت جمع بندی انجام دادید؟جمع بندی چگونه بود؟

بله. برای جمع بندی کتاب درسی را کامل خواندم، آزمون ها را بررسی و تست های علامت دار را مرور کردم. البته شیوه ام بازیابی بود نه بازخوانی! 

 

۱۸- فکر میکنید مهم ترین ویژگی که شما دارید و باعث میشود خوب درس بخوانید چیست؟

به خواندن و دانستن علاقمند هستم. هرروز که خوب درس می‌خوانم، خوشحالترم و انرژی‌ام برای درس خواندن در روز دیگر بیشتر می‌شود. این ویژگی باعث می‌شود در آزمون ها پیشرفت کنم.

Menu