گفت‌وگو با نگار امانی فر، قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

جبران دروسی که نیم‌سال اول کمتر مطالعه داشتم و تسلط بیشتر روی آنها و همچنین تست بیشتر برای دروس نیمسال دوم و تشریحی خواندن مباحث کتاب برای آمادگی در امتحانات نهایی پایان سال

گفت‌وگو با نگار امانی فر، قهرمان پیوستگی یازدهم تجربی

«عضو باشگاه 500تایی‌ها»

نام و نام خانوادگی:  نگار امانی فر

پایه: یازدهم تجربی

نام شهر و استان: شهرکرد، چهارمحال و بختیاری 

میانگین تراز: 5600

سال‌های حضور در کانون :  2 سال

شغل و تحصیلات مادر : خانه‌دار، لیسانس روانشناسی

شغل و تحصیلات پدر: کارمند مرکز تحقیقات کشاورزی، دکتری گیاه پزشکی

 

مصاحبه‌گر:  معصومه غلامی

 

  1. تصمیمات شما برای نیم سال دوم چیست؟

 جبران دروسی که نیم‌سال اول کمتر مطالعه داشتم و تسلط بیشتر روی آنها و همچنین تست بیشتر برای دروس نیمسال دوم و تشریحی خواندن مباحث کتاب برای آمادگی در امتحانات نهایی پایان سال 

 

  1. آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟ 

خیر، حتی در زمانی که مطالعه نسبتاً کمتری داشتم با توجه به پوششی بودن مباحث آزمون تمرکزم را روی مرور مباحث قبل می‌گذاشتم و برای اینکه متوجه شوم حتی با مطالعه کم  چقدر روی مباحث تسلط دارم و برای آشنایی با سوالات  در آزمون‌ها شرکت می‌کردم و غیبت نداشتم.

 

  1. آیا در آزمون‌های هدفگذاری و مشابه پارسال  شرکت می‌کنید؟ 

بله، برای اینکه متوجه نقاط ضعف و قوتم روی مباحث آزمون اصلی شوم آزمون مشابه پارسال را شرکت می‌کردم و برای اینکه نمونه سوالات بیشتری حل کنم و با سوالات بیشتری آشنا شوم و برای هفته دوم هدف‌گذاری درسی داشته باشم آزمون هدف‌گذاری را شرکت می‌کنم.

 

  1. مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت می‌کنید؟ چگونه برای دو هفته برنامه‌ریزی می‌کنید؟ برنامه‌ی مدرسه و آزمون‌ها هماهنگ بود؟  

بله، برنامه مدرسه با آزمون در اکثر مواقع هماهنگ بود و من با برنامه‌ریزی دو هفتگی هفته اول را بیشتر روی مباحث و درسنامه مطالعه دارم و هفته دوم را به مرور و تست زدن می‌پردازم.

 

  1. نقاط قوت شما کدام درس‌ها بودند؟ روش مطالعه آن‌ها را توضیح می دهید؟

نقطه قوت من در آزمون‌ها درس زیست بود، مطالعه کتاب در اولویت هست و بعد از آن درسنامه را مطالعه و نکته‌برداری می‌کنم و بعد هم تست می‌زنم و با تحلیل تست‌ها نکات را به کتاب اضافه می‌کنم.

 

  1. دفتر برنامه‌ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

بله، باعث نظم دادن به برنامه روزانه و هدفمند شدن مطالعه شده، بعد از آزمون نتیجه‌ای که در آزمون برای هر درس گرفتم را با ساعت مطالعه درس می‌سنجم و برای دو هفته بعد برنامه‌ریزی می‌کنم.

 

تکنیک‌ها و روش‌های مدیریت زمان را، تمرین و استفاده می‌کنید؟

بله، از تکنیک ضربدر و منها استفاده می‌کنم و با این تکنیک زمان آزمون را مدیریت می‌کنم.

 

  1. تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟

 سوالات آزمون را درس به درس مجدد حل می‌کنم و سعی می‌کنم روی سوالاتی که غلط پاسخ دادم تمرکز بیشتری داشته باشم که علت پاسخ غلط یا بی‌دقتی را متوجه بشوم و در آزمون بعد حواسم روی این علت‌ها باشد که مجدد باعث انتخاب گزینه غلط نشود.

 

  1. شما از کدام کارنامه جعبه ابزار کانون در صفحه شخصی‌تان استفاده می‌کنید؟ این کارنامه چه ویژگی‌هایی دارند؟ 

کارنامه اصلی برای اطلاع از درصدها و چند از ده هر درس و کارنامه پنج نوع درس، کارنامه مبحثی و کلاسور ارزیابی برای اینکه متوجه نقاط ضعف و مباحثی که درصد پایینی در آزمون زدم شوم و مطالعه بیشتری روی این مباحث داشته باشم.

 

  1. نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟ 

تهیه کردن شرایط و کتاب‌هایی که نیاز دارم و تشویق کردن برای ادامه دادن و ناامید نشدن که صمیمانه از خانواده عزیزم بخاطر این همراهی تشکر می‌کنم.

 

اولین تراز شما چند بود و در آزمون آخر به چند رسید؟ با چه راهکاری توانستید پیشرفت کنید؟ 

تراز اولم 5500 بود و الان ترازم 6300 هست که با تلاش بیش‌تر می‌خواهم دو آزمون آخر با برنامه‌ریزی و اصلاح ساعت مطالعه و استراحت، افزایش تست زدن و مطالعه مفهومی بجای حفظ کردن مطالب پیشرفت تراز بیشتری داشته باشم.

 

 

Menu