گفت و گو بامحمد مهدی دلفاردی؛ عضو باشگاه پانصدتایی ها

سعی می‌کنم بیشتر وقتم را بر روی تشریحی خواندن دروس بگذارم و همه درس‌ها را عمیق یاد بگیرم تا معدل بالایی بیاورم زیرا معدل

گفت و گو بامحمد مهدی دلفاردی؛ عضو باشگاه پانصدتایی ها

 محمد مهدی دلفاردی

 یازدهم تجربی 

 شهر و استان:  جیرفت، کرمان 

شغل و تحصیلات مادر: دیپلم -خانه دار 

شغل و تحصیلات پدر: لیسانس -کارمند

میانگین تراز: 5900 

سال‌های حضور در کانون: 2 سال 


مصاحبه‌گر: محمد صادق ابراهیمی پور

 برنامه شما برای امتحانات نهایی چیست؟

سعی می کنم بیشتر وقتم را بر روی تشریحی خواندن دروس بگذارم و همه درس ها را عمیق یاد بگیرم تا معدل بالایی بیاورم زیرا معدل امسال بر خلاف سال گذشته مهم و سرنوشت ساز است.  2.در دوران امتحانات از کدام کتاب‌های کانون استفاده خواهید کرد؟  من در دوران امتحانات از کتاب آبی و سه‌سطحی و سوالات پرتکرار و جمع‌بندی پایه استفاده می کنم.


  آیا از نمونه سوالات موجود در سایت کانون استفاده می‌کنید؟ 

 بله، نمونه سوالات کانون بسیار مفید می‌باشند و با توجه به نهایی شدن امتحانات باید توجه بیش‌تری به حل نمونه سوالات تشریحی داشته باشم زیرا که برای بازآموزی خیلی مفیدند.

 

 رمز موفقیت خودت را برای حضور در باشگاه پانصدتایی ها در چه می بینید؟ 

 با حل سوالات هدف گذاری‌ و مشابه پارسال در سایت کانون و تمرین با تعداد تست زیاد و همچنین افزایش‌ دقت در خواندن سوالات توانستم به این تعداد پاسخ صحیح برسم.


 تصمیمات شما برای فصل تابستان چیست؟ 

برنامه من برای تابستان این است که ابتدا جمع بندی دروس پایه دهم و یازدهم بپردازم و سپس به سراغ دروس دوازدهم بروم.


  آیا در آزمون‌های کانون غیبت داشتید؟ دلیل شما برای عدم غیبت در آزمون‌ها چه بود؟

 خیر؛ تمام تلاشم را برای حضور در آزمون‌ها می‌کنم چرا که پیش رفتن با مباحث آزمون می‌تواند روشی مفید برای یادگیری و تسلط بیش‌تر شود.


  پیوستگی در آزمون‌ها چگونه توانست باعث پیشرفت شما شود؟ 

باعث شد با نقاط ضعف خودم آشنا شوم و مطالب به طور منظم برای من مرور شود. با شرکت در آزمون ها نکات تستی بیشتری یاد گرفتم ، به همین دلیل آمادگی کاملی برای رسوالات سختی که دبیرها طرح می‌کنند دارم.


 شرکت در این آزمون‌ها چه تاثیری بر وضعیت درسی شما در مدرسه داشته داشت؟

 نتیجه اش این بود که توانستم دروس پایه یازدهم را خوب مطالعه کنم و با آزمون ها توانستم به برنامه ریزی ای که انجام می‌دهم پایبند باشم.  


 در طول سال تحصیلی مطابق برنامه‌ی راهبردی حرکت کرده اید؟ چگونه برای دو هفته برنامه ریزی می‌کنید؟

بله سعی می کنم هرچه سریع تر تحلیل آزمون هفته ی گذشته را انجام دهم و سپس مطالب آزمون بعدی را مبحث به مبحث می خوانم و سپس به حل تست و تمرین از آن مطالب می پردازم وسعی می کنم در آزمون های هدف گذاری و مشابه پارسال به طور زمان دار شرکت کنم. 


 10. نقاط قوت شما کدام درس ها بودند؟ روش مطالعه آن ها را توضیح می دهید؟

 دروس زیست شناسی‌ و ریاضی نقاط قوت من هستند .برای هر دو درس هر چه تعداد تست بیشتری بزنم تسلطم بیشتر می شود اما در ابتدا برای مطالعه ریاضی پس از دیدن تدریس معلم به سراغ تست می روم و در زیست شناسی اول کتاب را روزنامه وار می‌خوانم بعد پاراگراف به پاراگراف و اگر جایی مشکل دارم درس نامه یا فیلم می بینم و بعداز آن تست می‌زنم، نکات را یادداشت می‌کنم و روز بعد دوباره عمیق تر می‌خوانم و تست می‌زنم.

 

 دفتر برنامه ریزی دارید؟ تکمیل دفتر چه کمکی به شما می‌کند؟

  بله،باعث می شود که ساعت مطالعه‌ی مفید و ساعت های اتلافی را ببینم و هر بار بتوانم برنامه ریزی دقیق تری انجام دهم.


  تحلیل آزمون را چگونه انجام می‌دهید؟ 

در تحلیل آزمون اول به سراغ سوالات اشتباهم می روم و دلیل اشتباه نوشتنم را یادداشت می کنم نکاتی که در هر سوال به نظر مهم می آید را یادداشت می کنم و بعد سوالات نزده ام را هم بررسی می کنم و بعد از آن به سوالاتی که درست جواب داده ام هم نگاه می کنم و نکاتی را که به آن ها توجه نکرده ام و مهم بودند را هم یادداشت می کنم و در هر آزمون دوباره آن ها را می خوانم تا از یادم نروند.


  نقش آموزشی خانواده، بالاخص پدر و مادر در این سال‌ها چگونه بود؟

 خانواده مایه ی دلگرمی و آسایش من هستند و همیشه از من حمایت کرده اند. والدینم تمام سعی خود را می کنند تا محیط مناسبی را در خانه برایم فراهم کنند.


 آیا پدر یا مادر نتایج آزمون را می‌بینند؟ در صورت افت خودتان یا خانواده چه عکس العملی دارند؟

بله ؛ سعی می‌کنم اشتباهات و نقاط ضعفم را پیدا کنم و همه‌ی تلاش خود را برای برطرف‌سازی آن‌ها در آزمون‌های بعدی به کار می‌گیرم و پدر و مادرم از روند درسی‌ام رضایت کامل دارند و من را تشویق می‌کنند.

Menu